Problemen levering nieuwe televisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 12:15
Omdat het mij niet zozeer gaat om het zwart maken van personen of webshops laat ik namen hier achterwege. Wel ben ik hier voor advies wat voor mij verstandige vervolg stappen zouden kunnen zijn.

Het begint voor mij vrijdag 20 mei. Ik heb besloten een nieuwe tv te kopen. na een mooie actie gevonden te hebben (onder de noemer "dagactie", hier stond een timer bij en "Direct leverbaar"). Ik heb deze dus besteld met nog 4u over op de teller (Ik begrijp dat zo'n teller een marketing truc is om druk te creëren en mensen sneller te laten overgaan op aanschaf, maar dit was gewoon de beste prijs en direct leverbaar was voor mij erg fijn. Als ik besluit dat ik iets wil dan graag ook zo snel mogelijk).

De daaropvolgende maandag ontvang ik een mailtje. met de mededeling dat ik in het weekend een tv heb besteld en dat door de grootte vraag naar het specifieke toestel dat weekend de tv 2 tot 3 dagen later zou zijn.

De woensdag daarop was mijn tv er nog niet en besloot ik op de site te kijken. Op de site stond deze tv nog als "direct leverbaar", maar ook nog eens 20 euro goedkoper. Hierop heb ik besloten een mail te sturen dat de vertraging niet zo'n probleem was, maar het feit dat hij nog als "direct leverbaar" stond en ook nog eens 20 euro goedkoper vond ik niet zo netjes. Ik heb toen ook voorgesteld om het verschil uit te laten betalen en dat is ook gebeurd. Ik heb die 20 euro ondertussen ontvangen.

De woensdag daarop (dus niet 2-3, maar 9 dagen later) stond de tv bij mij thuis. Op het moment dat ik de tv uit de verpakking haalde was al snel duidelijk dat deze tv defect was. Waarschijnlijk bij postNL een heftruck met een vork door de doos heen geprikt oid. Al het glas was gescheurd en het frame krom. Niet te missen.

Als reactie hierop heb ik gelijk gebeld en ben vriendelijk te woord gestaan. ik moest foto's maken van de tv en deze foto's mailen. Dan zou er een ophaal order bij postNL gemaakt worden waarna de tv bij mij opgehaald zou worden.

Nadat afgelopen maandag de tv nog niet opgehaald was heb ik besloten te bellen wanneer dit zou gebeuren. Ik kreeg toen te horen dat dit binnen 24u gemeld had moeten zijn. Echter heb ik dit gelijk gemeld. De reactie daarop was weinig professioneel: "oh dan zal er hier intern en miscommunicatie zijn geweest". Er zou per direct een ophaal order gemaakt en zowaar. Dinsdag is de tv opgehaald.

Omdat ik er redelijk moe van werd heb ik telefonisch aangedrongen op het feit dat de tv dinsdag opgehaald zou worden. Wat zou betekenen dat deze woensdag bij hun aan zou komen en dezelfde dag nog een exemplaar teruggestuurd zou kunnen worden. Dan zou ik donderdag (gisteren) mijn werkende tv hebben.

Ik ontving gisteren echter alleen een mailtje dat de tv was verstuurd. Weer een dag vertraging, maar daar valt mee te leven.

Nu is vandaag postNL wel langsgeweest, maar zonder tv. Het originele pakket moest namelijk zo meegegeven worden als dat het binnen is gekomen. Ik heb toen dus ook de wall-mount en ziggo pakketje meegegeven. Deze heb ik vandaag dus terug gehad, maar geen tv.

Rond 12u heb ik gebeld waar mijn tv was. er is toen aangegeven dat postNL op eigen houtje de wall-mount en ziggo pakket teruggestuurd zouden hebben.

De tv was namelijk nog niet binnen, maar de vrachtwagen werd nu gelost en dan zou er vandaag nog een nieuwe tv opgestuurd worden. Daarover zou vandaag nog contact opgenomen worden. Zojuist om 4u nog niks gehoord en heb toen besloten nogmaals te bellen. Toen kreeg ik te horen dat de tv niet op voorraad was ook niet bij de leverancier en dat het op zijn vroegst aankomende dinsdag ging worden.

De emmer begon redelijk vol te lopen en dat heb ik dan ook geuit. Er is mij met het hand op het hart beloofd dat de tv dinsdag binnen zou zijn. Nadat eerdere afspraken ook steeds zijn uitgelopen heb ik gevraagd wat er tegenover stond als dit niet zo zou zijn, maar hier was eigenlijk niks op te vinden. Hij kon mij niet meer geven dan zijn woord. Ik heb iig gevraagd dit per mail te bevestigen en dat is ook zojuist gebeurd.

Nu rest mij de vraag. Wat kan ik doen als dinsdag mijn tv er nu nog niet is. Ik begin er ondertussen een vrij hard hoofd in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:44
Geld terug vragen en ergens anders bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Bij non-conformiteit (zoals hier het geval lijkt te zijn) heb je in beginsel recht op -naar keuze van de verkoper- kosteloos herstel of vervanging. De verkoper moet dit binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uitvoeren. Pas wanneer de verkoper in dit laatste tekortschiet kun je de koop ontbinding of prijsvermindering eisen. Je kunt dan ook elders een dekkingskoop sluiten en het verschil verhalen op de verkoper.