Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSDN en MS Azure wat kan ik ermee

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een MSDN (Ultimate) account en ben de mogelijkheden van MS Azure aan het verkennen. Misschien een hele domme vraag maar wat kan ik precies met mijn MSDN.

Ik kan nergens een goed overzicht vinden, ik zie dat ik een x aantal minuten krijg. Lijkt me supertof om een test opstelling in Azure te krijgen met MSSQL database, VM machines etc.

Gewoon uitproberen kan maar er wordt direct naar mijn creditcard gevraagd en ik ben wat terughoudend omdat ik geen zin heb in onverwachte kosten.

Kan ik het gewoon doen en lekker testen of moet ik op adders letten?

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Je kan het gewoon testen.... je creditcard gegevens willen ze alleen hebben voor het geval je over je budget heen gaat. Je kan volgens mij prima twee small instances 24x7 laten draaien op ultimate (misschien nog wel meer) binnen het standaard toegewezen budget.

Ik krijg iig alleen maar 0 euro facturen toegestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurens-R op 20-06-2014 16:06 ]

• Tennisbal
Laurens-R schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:05:
Je kan het gewoon testen.... je creditcard gegevens willen ze alleen hebben voor het geval je over je budget heen gaat. Je kan volgens mij prima twee small instances 24x7 laten draaien op ultimate (misschien nog wel meer).

Ik krijg iig alleen maar 0 euro facturen toegestuurd.
dus ik kan bijvoorbeeld een virtuele server draaien, een asp.net mvc site hosten? met database en gewoon eea testen? 24/7? vind het erg lastig om een goed duidelijk te krijgen hoe duur alles is?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 23:40
Vrij simpel: https://azure.microsoft.com/en-us/pricing/calculator/.

Met MSDN Ultimate heb je ongeveer €110 per maand aan budget. Dit is 10 virtuele machines 24/7, of een aantal machines met andere zaken zoals databases en storage.

Anders gezegd zijn de Azure credits van MSDN Ultimate erg ruim en kun je daar met groot gemak een flinke website op draaien (of een heleboel kleinere).

[ Voor 24% gewijzigd door Avalaxy op 20-06-2014 16:11 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jep. dat kan. Wij gebruiken een aantal Virtuele machines om te testen op deze manier. Het voordeel van je MSDN Account is dat het tarief lager is en dat je niet betaald voor VM's die uit staan. Je krijgt (uit mijn hoofd) 150 USD krediet. Als dit op is werkt de VM niet meer. Je kunt niet over je budget heen gaan. Punt van aandacht is wellicht wel dat je geen productie mag draaien.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Tennisbal
P_de_B schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:11:
Jep. dat kan. Wij gebruiken een aantal Virtuele machines om te testen op deze manier. Het voordeel van je MSDN Account is dat het tarief lager is en dat je niet betaald voor VM's die uit staan. Je krijgt (uit mijn hoofd) 150 USD krediet. Als dit op is werkt de VM niet meer. Je kunt niet over je budget heen gaan. Punt van aandacht is wellicht wel dat je geen productie mag draaien.
ok interessant, vooral puntje over budget (geen zin in hoge rekeningen). Erg leuk om met collega's te testen, ga mij erin verdiepen.

Er bestaat toch ook een free variant mocht ik wel in productie iets willen draaien? (simpele site hosten oid) of is dat onmogelijk?

update: net een azure account aangemaakt, creditcard was niet meer nodig? (misschien las ik een oude site). Ideaal! Zit een spending limit op dus dat is mooi

[ Voor 18% gewijzigd door Tennisbal op 20-06-2014 16:23 ]

Pagina: 1