Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ruime, kleine auto. Maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hoi allemaal,
ik ben benieuwd naar jullie ervaringen (met zo'n grote userbase moet dat wel lukken) met het volgende:

Ik ben lang (2,00 meter) en dat uit zich bij mij vooral in een lang torso. Een broek kopen kan ik in elke winkel, maar een overhemd past nooit off-the-shelf. Beenruimte in een auto is dus zelden een probleem, maar hoofdruimte is wel altijd gezeik. En er zit een praktisch limiet aan hoe ver de stoel naar achteren gekanteld kan worden.

Binnenkort wissel ik van werkgever en ga ik meer verdienen. De extra bestedingsruimte wil ik gebruiken om een net autootje te kopen.

Maar dan komt de vraag, welke?

Ik zoek een kleine auto (denk aan VW Polo, VW Golf, Clio, Peugeot 207/307). Ik heb totaal geen behoefte aan een grote auto, zolang het maar comfortabel op de snelweg rijden is (een Toyota Aygo bijvoorbeeld is te luidruchtig en niet krachtig genoeg). Ik zal dagelijks zo'n 90 km (heen+weer) rijden ermee, 95% snelweg.

Een relatief nieuwe occasion zou het beste zijn. Budget zal zo'n 5k-10k kunnen zijn, ligt ook vooral aan of er financieringsmogelijkheden zijn (ik kan 3k aanbetalen) of dat het te financial leasen is (500 €/m is haalbaar).

Maar het belangrijkste: in welke kleine (stads)auto kan ik wel comfortabel zitten? Waarbij de hoofdruimte dus belangrijk is.

Tips hierover zijn meer dan welkom d:)b

Mijn vriendin rijdt een Peugeot 107. Daar pas ik goed in (houdt niet veel over), dat verwacht je niet van zo'n klein autootje. Helaas weinig vermogen en luidruchtig, dus voor de snelweg niet fijn.

Verder hoor ik dan dat bijvoorbeeld Volkswagens krappe auto's zijn. Maar dat kan ik niet makkelijk checken.

Uiteraard kan ik bij alle (tweedehands) dealers langs gaan, maar maak liever van tevoren een gericht lijstje. Waarbij ik jullie hulp zeer zou waarderen :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Peug 207 moet jij prima in passen. Waar je denk ik initieel het meeste naar moet kijken is de daklijn van een auto. Een V40 ziet er bijvoorbeeld redelijk gestroomlijnd uit, maar daar zit ik dus met mijn 1.78m vrij snel met mijn hoofd tegen het dak. V60 nergens last van; die loopt net wat stijler omhoog aan de voorkant.

Overigens gaan "relatief nieuwe occasion" en je budget niet goed samen. Met dat aantal km's moet je al aan diesel denken. Daarbij kost een jonge 207 HDI met 50k op de teller ca 12 a 13k.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ehh... cabrio...? Past altijd met dak open, eventueel een bril tegen de vliegen in je oog... :+

Zelf heb ik het omgekeerde probleem (lengte zit in de benen), dus kan je niet uit ervaring op weg helpen.
Waar ik wel gelijk aan dacht, toen ik jouw verhaal las, wellicht heb je iets aan een auto met een hoog doorlopende voorruit, zoals bv. de Citroën C4, waarbij de voorruit doorloopt tot in het voorste deel van het dak. Creëert beter zicht (zeker als je zo lang bent), ik weet alleen niet hoe die qua hoofdruimte presteert.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:26

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik rij in een Honda Jazz Hybride, welke in de klasse mini-MPV valt. Hoofdruimte valt bovengemiddeld ruim uit door het wat hogere ontwerp. En met een brandstofverbruik van circa 1 op 20 is 'ie voor een 100 pk benzine wagen best wel zuinig.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lupo 3l? Die krengen zijn ruimer dan ze lijken en voor erg weinig geld te krijgen en te rijden.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

In een Renault Kangoo kun je zelfs nog wel een hoedje opzetten... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tweedehands Fiat Punto* (Evo), Seat Ibiza, Skoda Fabia, ect, ect. De ex MRB-vrijstelling en ex-lease (14%) zeg maar.

Misschien (nieuw) een VW UP (Skoda heeft de Citigo ook op CNG)? Geen idee hoe de hoofdruimte daarvan is eigenlijk..

* = Ex collega was 2m en had de stoel kaarsrecht omhoog staan, ruimte zat lijkt me zo.

Edit: TS geeft aan 107 te weinig vermogen en dan beginnen over een Lupo 3L / SDI? Zelfs een fiets is sneller.

[ Voor 48% gewijzigd door Deveon op 20-06-2014 15:54 ]

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 13:51
Lupo 3l/Arosa mk2 SDI inderdaad, zat ik ook aan te denken.
Redelijk zuinig, ruim van binnen op de voorstoelen.

Nadeel, achterbank is eigenlijk alleen geschikt voor kinders, en de kofferbak is geschikt voor 2 boodschappentassen, meer niet.

Op snelweg voelt ie beter aan dan een 107, en qua zuinigheid zit het wel snor.
Let op, de 3L staat wel bekend om een aantal kwaaltjes

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:38
Die Volkswagens kun je mijn inziens vergeten. Zijn allemaal vrij krap.

Ik ben recent zelf op auto-jacht geweest en had vergelijkbare eisen ivm mijn 1.97m.
Uiteindelijk is het een Mitsubishi Colt CZ5 geworden waar ik meer dan riant in pas.
Verder had ik op mijn lijstje de Renault Modus en Fiat Idea, maar die vielen qua binnenruimte toch tegen.

Met jouw budget en wensen is een Opel Corsa (bj >2008) wellicht wat voor je.

[ Voor 33% gewijzigd door frickY op 20-06-2014 16:03 ]

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:20
duitse auto's, opel of seat zijn vaak ruimer. ga gewoon proefzitten bij een occasion dealer ;)

[ Voor 78% gewijzigd door PheraX op 20-06-2014 16:06 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Deveon schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:48:

Edit: TS geeft aan 107 te weinig vermogen en dan beginnen over een Lupo 3L / SDI? Zelfs een fiets is sneller.
Hij schijft, comfortabel op de snelweg te rijden. Dat kan prima met een Lupo 3L. 12 seconde op de 100 is zeker niet snel, maar dat behoort niet bij de eisen. Daarnaast hebben die dingen een stoel die erg laag kan waarmee je een hoop hoofdruimte overhoudt.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:35:
Peug 207 moet jij prima in passen....

Overigens gaan "relatief nieuwe occasion" en je budget niet goed samen. Met dat aantal km's moet je al aan diesel denken. Daarbij kost een jonge 207 HDI met 50k op de teller ca 12 a 13k.
90 per werkdag = 450 per week = 1800 per maand = 21,6k kilometers. Zit je dan al in dieselgebied?

En relatief nieuwe occasion moet toch wel lukken toch?

Hier een benzine 1.6 207: 10.000 euro, 31k km op de teller en uit 2011. Dat moet toch nog wel een nette auto zijn toch?

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Deveon schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:48:
Tweedehands Fiat Punto* (Evo),
Ik heb een lease Punto Evo gehad. Die was echt niet ruim :'(
frickY schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:56:
Die Volkswagens kun je mijn inziens vergeten. Zijn allemaal vrij krap.
Dat hoor ik dus even té vaak :o
Ik ben recent zelf op auto-jacht geweest en had vergelijkbare eisen ivm mijn 1.97m.
Uiteindelijk is het een Mitsubishi Colt CZ5 geworden waar ik meer dan riant in pas.
Grappig, ook al eens naar de Colt gekeken, maar die leek me dus krap (zo op het oog). Zo zie je maar weer: ervaringen zijn belangrijk!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
Dan zit je wel in dieselgebied ja.

Golf klasse kan altijd wel laag met de stoelen, dus daar kan je nog wat winnen. 208 heeft een barkruk als stoel, heb je niks aan en is nog te nieuw voor je budget.

Ik had een Grande Punto Sport, de sportstoelen zijn wel wat lager dan de standaard stoelen. Ik zou eens kijken naar de sportievere uitvoeringen, die hebben vaak een lagere zit vanwege de sportstoelen. De nieuwe Clio zit denk ik ook wel goed.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:56
Had je lease Punto Evo een dakraam? Dat kost een hoop hoofdruimte.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Xander: inderdaad, wellicht was dat het dan :)

Misschien maar eens in een Fiat Punto 1.3 gaan zitten. Of een Colt.
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:26:
Dan zit je wel in dieselgebied ja.
Ook maar eens op oriënteren dan :)
208 heeft een barkruk als stoel, heb je niks aan en is nog te nieuw voor je budget.
Hoezo? Deze zit al goed in de richting (zo op het oog, even een zuinige genomen). En als blijkt dat een 208 de auto voor mij is, dan zal ik toch de knip moeten durven trekken ;)

[ Voor 119% gewijzigd door Twhomp op 20-06-2014 16:36 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vond zelf een Up, Polo en zeker de Golf toch wel een van de ruimste auto in zijn klasse. Ik heb laatst een BMW 1 en een Astra gereden (waar ik nu in rij) en bijvoorbeeld Golf 6 is maar 4,25 m en ik kan achter nog een koelboxplaatsen van 30 cm zonder problemen en zonder te schuiven met mijn bestuurdersstoel. Opel moest ik wel naar 24 cm en ging 5 cm naar voren en naar boven toe en met BMW ging het helemaal niet. Astra is wel 20 cm langer en 150/200 kg zwaarder!!! en de BMW maar 100/150 kg en maar 10 cm langer. Dan heb ik nog niet over de breedte bij de Astra tov de BMW en de VW. De VW is zo makkelijk in de doorgang net als de BMW maar de Astra echt niet.

Ik heb zelfs comfortabel met 5 volwassen in een Polo en zelfs een Up gezeten!! Voor de 75 pk ging die nog best rap en zelfs met 5 mensen. De Up is en vind ik een ruime auto en er gaat zelfs plat een 19 inch rack server in de achterbak!!! Ik vond de 1.4 van de Polo een prima motor. Ja het is niet rap maar het is een goede motor en doet het voor zijn doen nog goed. Ook nog in een Leon ging het zelfs nog redelijk, zelfs in de bergen. Beetje toeren maken en prima.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hoe lang ben je Itsalex?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben ongeveer 1.80m en heb nogal lange benen maar zit altijd erg laag en redelijk ver naar achteren toe. Ik vouw regelmatig als ik nu met meerdere mensen op stap ben. Echt nooit een Opel Astra kopen qua binnenruimte. Zelfs het middenconsole is zo op bespaart en dunner gemaakt, want even logisch nadenken, je kan een fles van 1,5 liter kwijt maar dan kan je niet meer je armsteun gebruiken en bijna niet meer schakelen |:( . De middenarmsteun schuift elke keer naar achteren en de bak is zo diep dat je daar niets in kan vinden. Ook bij de Golf en de BMW heb je in dat vak daar keurig indeling zodat je alles makkelijk kan terug vinden, Opel niet. Ook heb je achter nog "ventilatie/kachelroosters" bij de automatische clima, Opel niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mja hoever je met een stoel kan schuiven is verradelijk, in de Outlander Sport van mijn ouders gaat de stoel minder ver naar achter dan in mijn Peugeot 106. De Civic van m'n broer idemdito, je zit dus gewoon voorin wat dichter op 't stuur (maar nog steeds prima) niet zo gek dat ie dan achterin ruimer lijkt ;)
theHoff schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:36:
Lupo 3l? Die krengen zijn ruimer dan ze lijken en voor erg weinig geld te krijgen en te rijden.
Kosten een godsvermogen in onderhoud (prijzen van vervangingsonderdelen) gezien veel onderdelen specifiek voor dat ding gemaakt zijn.

Mitsubishi Colt, Honda Jazz of Toyota Yaris zijn mijn eerste ingevingen. Of je moet een klasse groter gaan maar dan kan ik je wat minder helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door GoldenSample op 20-06-2014 16:46 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
Ford fiesta van voor de laatste face lift? Is ook redelijk ruim, comfortabel, niet al te lawaaig en power hangt van de gekozen motorisering af. Een 1.6 TDCI zou op zich best te doen moeten zijn

[ Voor 64% gewijzigd door martijn_tje op 20-06-2014 17:04 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Nissan note. Ruim, rijdt lekker en vrij luxe te verkrijgen.

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

De Mitsubishi Colt cz3 is echt belachelijk ruim vanbinnen zonder dat deze als een pausmobiel oogt of stuurt.

Ik heb de 1.5 benzine met 109pk gehad en die was best vlot, ook op de snelweg geen problemen, waarschijnlijk kun je het ook af met een 1.3 variant met 90pk die nog zuiniger is ook :)

Succes met de zoektocht!

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Beste antwoord is: proberen! Iedereen zit anders en dus kan niemand jou vertellen hoe jij het beste zit, behalve jijzelf :)

Zoek auto's uit die aantrekkelijk zijn qua kosten/uitrusting/motorisering en buiten maten. Maak afspraken met dealers en probeer ze!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• frickY
Blue_Entharion schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:37:
De Mitsubishi Colt cz3 is echt belachelijk ruim vanbinnen zonder dat deze als een pausmobiel oogt of stuurt.

Ik heb de 1.5 benzine met 109pk gehad en die was best vlot, ook op de snelweg geen problemen, waarschijnlijk kun je het ook af met een 1.3 variant met 90pk die nog zuiniger is ook :)

Succes met de zoektocht!
Ik rij de CZ5 1.3 en die kan inderdaad wel leuk meekomen. Maar echt vlot zou ik het niet noemen. Maar als het snel moet kun je ook nog voor de CZT gaan :~

Een Golf5 is krap maar te doen maar in een Polo (2010) kan ik niet eens normaal op de bijrijdersstoel zitten. In de CZ3/5 kan ik zelfs nog achter mezelf zitten; achterbank staat dan wel vol naar achter dus er blijft wel maar weinig kofferruimte over.

[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 20-06-2014 21:31 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Het verbaast me dat een zeer voor de hand liggende suggestie nog niet voorbij is gekomen: waarom kijk je niet naar een auto die net een beetje groter en net een beetje ouder is? Als je zorgt dat die auto net wat goedkoper is dan wat je nu denkt te gaan uitgeven, heb je voldoende compensatie voor de net wat hogere gebruikskosten. Ik vermoed dat je daar een stuk gelukkiger van wordt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
Twhomp schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:31:
Xander: inderdaad, wellicht was dat het dan :)

Misschien maar eens in een Fiat Punto 1.3 gaan zitten. Of een Colt.
Die heeft geen sportstoelen, dus heeft een hogere zithoogte.
[...]

Ook maar eens op oriënteren dan :)

[...]

Hoezo? Deze zit al goed in de richting (zo op het oog, even een zuinige genomen). En als blijkt dat een 208 de auto voor mij is, dan zal ik toch de knip moeten durven trekken ;)
Ik heb er dinsdag afscheid van genomen na 3 maanden. Samen met de Opel Corsa de slechste auto's die ik heb gereden de laatste jaren.

Deze ervaring heb ik op een crewforum hier achtergelaten:
quote: Señor Sjon schreef op dinsdag 06 mei 2014
Ik vind het echt een klotehok en ik moet er nog ruim een maand mee. :X

Tankdop (met sleutel :X) moet je aan een lipje onderaan je tankklepje hangen. Daar bungelt ie tot een windvlaag hem eraf wipt.

Nu ik een kinderzitje achterin heb, staat de passagiersstoel verder naar voren en kan ik mij in linkerbochten daaraan afzetten met mijn elleboog. Maar ik vind die auto doodeng met harder remmen. Het is net een soort boot en je moet niet remmen én corrigeren, want dan sla je om. :P De stoel is net een krukje zo hoog zit je.

De 'designers' vonden zwart glimmend plastic op de tellerbehuizing en allerlei andere plekken een goed idee. Dus ik zit permanent met mijn zonnebril in de auto aangezien dat spul spiegelt als een malle, je hebt altijd wel ergens een extra 'zon'. Dan heb ik het nog niet eens over het ontwerp *kuch* van de zijkant. De spiegelsteun, het dashboard en het deurpaneel zijn niet even hoog, waardoor ze maar een soort plint gemaakt hebben.

Ook heb ik de 5-deurs die voor mijn postuur te klein is. Ik zit dus klem tegen de B-stijl. De climate control probeert een visstick van je been te maken terwijl de rest relatief warm is. De TMC leidt je eerder richting een file of negeert het compleet. Soms geeft ie gewoon foute aanwijzingen (rechts aanhouden i.p.v. links is bij een rotonde vrij kritisch). De BT-streaming negeert elke map op je telefoon en pleurt gewoon alle nummers op één plek. Bij de Botlektunnel verlies ik standaard telefoongesprekken terwijl in de vorige auto (Golf) dat geen probleem was. Tot slot moet je de bekleding verraggen om een ISOFIX stoeltje te plaatsen, want er zitten geen geleiders richting de chassisbeugels. Dus je ramt gewoon de steun half door de bekleding heen.
De cruise control rijdt liefst 1km langzamer of harder dan de ingestelde snelheid... WHY?!

En weet je, ik heb een 205 gehad en dat was een heerlijke gooi- en smijtkart.

Volgens prognose komt op 13 juni mijn bestelde Octavia Combi. Ben blij dit ding ergens achter te laten.
</rant>
Zo zijn er meerdere die soortgelijke ervaringen hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

frickY schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:22:
[...]

Ik rij de CZ5 1.3 en die kan inderdaad wel leuk meekomen. Maar echt vlot zou ik het niet noemen. Maar als het snel moet kun je ook nog voor de CZT gaan :~
Die staat bij mij voor de deur ;)

Niet om over te komen als een fanboy, maar een proefrit zou het laten blijken hehe.
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:50:
Die heeft geen sportstoelen, dus heeft een hogere zithoogte.
De Colt zit ook wat hoog, maar is wel verkrijgbaar met sportstoelen, en is in hoogte verstelbaar.

Dit is mijn ouwe occasion mocht je interesse hebben :)

[ Voor 32% gewijzigd door Blue_Entharion op 20-06-2014 23:18 . Reden: up-to date met quote :) ]

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
Ik was met 1.95 aardig onder de indruk van de Skoda Citygo.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
noes schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:11:
Zoek auto's uit die aantrekkelijk zijn qua kosten/uitrusting/motorisering en buiten maten. Maak afspraken met dealers en probeer ze!
Uiteraard. Maar ik ga niet in alle auto's ooit gemaakt zitten natuurlijk ;)
Tomatoman schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:30:
Het verbaast me dat een zeer voor de hand liggende suggestie nog niet voorbij is gekomen: waarom kijk je niet naar een auto die net een beetje groter en net een beetje ouder is? Als je zorgt dat die auto net wat goedkoper is dan wat je nu denkt te gaan uitgeven, heb je voldoende compensatie voor de net wat hogere gebruikskosten. Ik vermoed dat je daar een stuk gelukkiger van wordt.
Dat is ook zeker een mogelijkheid. Ik ben me aan het oriënteren. Hoewel mijn voorkeur toch naar een nieuwere auto gaat, maar wie weet :Y
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:50:

Ik heb er dinsdag afscheid van genomen na 3 maanden. Samen met de Opel Corsa de slechste auto's die ik heb gereden de laatste jaren.

Deze ervaring heb ik op een crewforum hier achtergelaten:

Zo zijn er meerdere die soortgelijke ervaringen hebben.
Kijk, hier ben ik blij mee d:)b Want als ik jouw ervaringen lees, zijn dat dingen waar ik me ook aan zou gaan ergeren.

En bijvoorbeeld van de Colt had ik lage verwachtingen (dunno why trouwens), maar hier hoor ik er juist weer goeie dingen over :)

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 13:08
Ik zou eens een Suzuki Swift proberen. Rijdt goed en is behoorlijk ruim (kofferbak uitgezonderd). Door het hoge dak heb je behoorlijk veel hoofdruimte. Wegenbelasting en onderhoud zijn goedkoop, en hij is super betrouwbaar.

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:56
Ik ben zelf bijna 2 meter, mijn persoonlijke auto historie omvat twee Seat Arosa's en nu een Mitsubishi Colt CZ3 QS uit 2008. Al deze auto's hadden in hoogte verstelbare stoelen en dit was wel een must, want zonder deze optie had ik niet fijn in de Arosa's gepast.
De Colt is echt een verrassend ruime auto, werd in 2008 ook aangeraden door de club voor lange mensen. Zijn ook erg betrouwbare auto's en aantrekkelijk geprijsd t.o.v. de concurrentie.
De Arosa (en daarmee ook de Lupo) is naar mijn persoonlijke ervaring voorin ruime dan de Polo's van hetzelfde bouwjaar.
In de Ford Fiesta (vanaf 2002) kan ik ook heel goed achter het stuur, net als de nieuwere Polo's, Ibiza's, Fabia's. Het is soms wel een beetje afhankelijk van de uitvoering en de stoelen in bij de uitvoering horen.
De Suzuki Swift vond ik geen fijne auto persoonlijk, kon geen fatsoenlijke houding vinden en kreeg ook nog eens snel rugklachten.

• Blue_Entharion

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Al een keuze weten te maken Rinaldo?

Ben erg benieuwd iig :)

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

• IkBenBrian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik weet niet of het nog nut heeft om te reageren, maar een Honda Jazz zorgt wel voor veel hoofdruimte. Lekkee kort, maar krachtig :p

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
Jaaa wat is het geworden.. We zijn benieuwd.
Ik heb zelf een grande punto gehad (naja mijn vriendin) net pre-evo. Die T-jet gaat als de brandweer en ik kon met 1,95 zeer riant zitten. Giga veel hoofdruimte over. Als je hem in een rij auto's parkeer en je kijkt over de daken dan is de Grande punto ook hoog, terwijl dit aan het model wanneer je deze ziet rijden niet te zien is. Ik meen me vaag te herinneren dat op het kentekenbewijs ook MPV staat :+
Hoe mensen er overigens bijkomen dat een polo ruim is, dat ding heeft weinig binnenruimte!? Als ik op de bijrijder zit en er moet iemand achter dan zit ik met mijn knieën op het dashboard of de persoon erachter kan zijn benen niet kwijt tussen de stoel en de achterbank. Dus niet handig voor lange mensen, misshien als je 175cm bent ofzo dat het beter gaat.

• frickY
Ohja, nog over de Colt.
Ik ben dan wel 1.97... mijn vrouw is 1.62 en rijdt er ook prima in. Ook niet onbelangrijk ;)

Verwijderd

Ik pas met mijn 1,88 prima in de VW Up! van mijn moeder. Is verder ook een prima auto voor op de snelweg; rijdt gemakkelijk 120-130 en zonder al teveel lawaai.
Pagina: 1