Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is een smartwatch geschikt als medicatie alarm?

Pagina: 1
Acties:

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11 21:53
Mijn vader moet regelmatig medicatie slikken, maar omdat hij redelijk vergeetachtig is heeft hij op dit moment een alarm ingesteld op zijn telefoon (geen smartphone trouwens).
Maar door zijn vergeetachtigheid en soms spontane slaapsessies wilt hij ook deze alarmen nog wel eens missen (telefoon nog in jas/tas of zelfs vergeten).

Nu leek me een smartwatch een mogelijk alternatief, die kan hij niet makkelijk vergeten.
Maar zijn er smartwatches die geen smartphone nodig hebben? (dus die hij aan zn Mac kan hangen, of op het device zelf een alarm kan instellen).

En de batterijduur van de smartwatch, is die te rekken naar meer dan 7 dagen als je deze alleen gebruikt als alarm?
(opladen gaat mijn vader nog wel eens kunnen vergeten namelijk, 7 dagen is al oké maar meer is handig)
De Pebble is bv. waterdicht, maar dat zal per horloge waarschijlijk ook nog eens verschillen (bij douchen zal hij de horloge vergeten af te doen, eigenlijk wil je ook niet dat hij deze te vaak af moet doen).

Normale horloges voldoen volgens mijn vader niet, die hebben of te weinig alarmen op 1 dag en je kan deze vaak niet per dag v.d. week appart instellen. Een smartphone/ipod vind hij te duur/breekbaar en die kan hij makkelijker vergeten. Hij is vaker buiten, dus een mobiel iets is dan wel nodig.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:50
De 1e hit op google levert medicijnhorloges.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Er zijn speciale horloges voor, waterdicht en met meerdere alarmen: http://www.geheugenhulp.n...n-dozen/medicijnhorloges/

edit: als hij al een Mac heeft misschien even af te wachten of er een iWatch komt. Zeker nu Apple zich op gezondheid wil richten.

[ Voor 33% gewijzigd door evilution op 20-06-2014 14:36 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11 21:53
Je zou zeggen dat die medicijnhorloges geschikt zouden zijn, maar deze hebben maximaal ~12 alarmen, dat is niet genoeg als je medicatie op wisselende tijdstippen wilt innemen op verschillende dagen (volgens mij vader dan).
Een smartwatch heeft zo'n limitatie niet, daar kun je (als het goed is) je gewone agenda op synchroniseren.