GoldenSample schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:50:
[...]
Achja 'bij grote bedrijven' Toevallig het 'grote bedrijf' (wereldwijd opererend met tussen de 250.000 en 500.000 werknemers) waar ik tot voor kort werkzaam was daar was het de gewoonste zaak van de wereld om z'n out of office melding te hebben met: Volgende week ben je de eerste
Dus: Newsflash, de wereld is groter dan je eigen belevingswereld.
@TS: Maak eventueel een out of office automatische sms (kan ook met android etc. daar zijn apps voor) of spreek je voicemail daar voor in. Zelf zou ik 'm gewoon uit zetten overigens.
Volgens mij worden een aantal zaken door elkaar gehaald,
je signature gebruiken voor een aantal mededelingen is echt not done. In je signature gaan zetten dat je op dag x vrij bent kun je voor je houden. Daar kan ik verder niets mee. Zou mooi staan dat wanneer je als klant komt aankloppen met een bepaald beeld, cq 5 dagen te bereiken, en je case-manager werkt maar vier dagen in de week omdat die een papa-dag heeft... Sorry maar dan zoek ik wel een een ander bedrijf.
Voor out-of-office worden ook afspraken gemaakt. Vul de reden in en verwijs door.
Op eigen houtje een boodschap naar buiten dragen kan echt niet, al menen sommigen van wel.
Zelfs kleinere bedrijven zitten daar steeds meer op juist om verkeerde signalen naar buiten te voorkomen. Jij gaat echt niet verkondigen dat je afdeling niet bereikbaar is als 5 collega's mogelijk hetzelfde kunnen doen en/of op zijn minst inventariseren. Als manager kom ik zeker even vragen stellen waarom en wat men onder collegiaal verstaat.
KillerAce_NL schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:07:
[...]
Geneuzel:
Verkoop -> algemeen verkoopnummer
Support -> algemeen supportnummer
Wil je mij specifiek bereiken, dan kan het zijn dat ik er niet ben en zul je het algemene nummer moeten draaien.
Heel normaal in mijn optiek.
Een telefoon van de zaak krijg je niet zomaar, als het de bedoeling is dat klanten algemeen nummer bellen, dan geef je je dat algemeen nummer door, en niet je eigen nummer behalve als de situatie er om vraagt.
Mocht je om een of ander reden niet bereikbaar zijn, dan schakel je door met reden. Na bepaalde tijd kun je de voice-mail aanzetten. Als je bent afgewerkt om 18:00 dan zet je de voice-mail aan.
Niet om het een of ander,
zakelijke mail en telefoon van je werk zijn niet privé. Dat het kan en zelfs mag betekent niet dat je aan een aantal regels moet houden. Niet alleen voor de werkgever om misverstanden te voorkomen, maar ook ter bescherming van jezelf.