Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet is erg traag, en schommelt in snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds een week of 2 zit ik met een raar probleem, het internet op mijn PC is erg traag en hij schommelt ook heel erg in snelheid.

Normaal zou ik een download snelheid moeten hebben van 5,1 MB/s maar ik haal momenteel meer de
317 KB/s soms dan klimt die wel weer omhoog naar de 2,3 MB/s maar dan daalt die ook weer.
Dit probleem doet zich voor bij Utorrent maar ook met nieuws groepen en zelfs in de browser. Simpele websites openen gaat gewoon te langzaam en voetbal streamen op nos.nl hoef ik al helemaal niet te proberen.

Ik heb de internet drivers voor mijn pc al een keer opnieuw geinstaleerd, ik heb heel Windows al een keer opnieuw geinstaleerd.
Ik heb een andere kabel geprobeerd, en de kabels in de router op een andere plek er in.

allemaal geen resultaat.

Het aparte is ook wel dat de pc's die beneden staan er geen last van hebben, en we zitten allemaal met kabels aan de zelfde router verbonden.

mijn pc heeft een Asus P8P67 moederbord met realtec lan drivers.
Beneden staat een Linksys cisco router en een sweex splitter.

dezen heb ik ook al een keer gereset (stekker er uit stekker er in) helpt ook niet.
Bijgaande een schreen van wat er gebeurt als ik de router en se splitter rest.

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/f4hsm48gr/download.jpg

op het moment van de rode pijl trek ik de stroom stekkers er uit. even wachten en er weer op nieuw in, dan lijkt alles goed te gaan en gaat die naar de 2,5 mb/s (hij moet naar de 5) maar dan gaat die ook al weer terug :/

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Sweex is wat bij mij als eerste opkwam als een eventuele boosdoener. Ik neem dat de splitter een switch is? Kan je eens testen als je de kabel direct in je pc prikt vanaf je router?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:31
Er zijn wat dingen die je logischerwijs zelf al had/zou kunnen uitsluiten:

Test bekabeld zonder splitter
Test bekabeld zonder router (rechtstreeks op modem)

Indien het dan nog steeds speelt je provider wakker schudden maar meestal zit dit intern in je LAN.

[ Voor 24% gewijzigd door andy88 op 20-06-2014 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Splitter is inderdaad een switch ;) maar zonder dat ding had ik al geprobeerd dus die is het niet. Het de router is het ook niet, daar zit de ander pc's ook op en als ik mijn kabel daar in doe (de orgineel kabel) of een nieuwe werkt het ook niet. Ik zal straks inderdaad nog even proberen om de kabel direct in de modem te doen.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:59
Mijn ervaring is eigenlijk als iets ineens vern**kt is het vaak aan gekke updates kan liggen. Heb je een update van je netwerkkaart driver in je update logs? (Anders eens kijken wat er gebeurd als je je nic forceerd op 100 Full Duplex ipv. auto of 1000 FD.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
nic forceeren heb ik geen idee van hoe dat werkt, verder is gelukkig het porbleem ook al opgelost. ik heb geen idee hoe het kan. Ik had al een nieuwe netwerk kaart gehaald maar dat hielp ook niet. eerder hadden we al geprobeerd om met een nieuw kabel mijn pc aan de linksys te verbinden en de sweex dus te omsijlen. toen hiel dit niet... vandaag ineens wel 8)7

iedergeval bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1