Ik heb een probleem met mijn nieuwe router, de Netgear Nighthawk AC1900. De router blijft steeds zijn internetverbinding verliezen. Ik kom er zelf niet meer uit. Ik hoop dat jullie me tips in de goede richting kunnen geven. Mijn oude router (Asus RT66U) deed het in dezelfde setup prima (totdat de bliksem in sloeg en hij ten hemel is gegaan)
Hoe ziet mijn netwerk er uit:
- Thomson Modem van provider Online. Volledig dichtgetimmerd, MOET fungeren als router. IP adres: 192.168.1.254
- Router, geconfigureerd als Accesspoint. IP adres: 192.168.1.54
o Op de router Statisch IP ingesteld. Subnetmask = 255.255.255.0, Gateway = 192.168.1.254 en DNS=192.168.1.254. (Ook geprobeerd met auto-IP, maar geeft hetzelfde probleem)
De router heeft na opstart verbinding met internet, maar na een korte tijd (half uurtje?) vliegt de verbinding er uit. Ik krijg wel verbinding met het wifi netwerk, maar windows geeft aan dat er geen internetttoegang is. Ook andere apparaten krijgen geen verbinding.
Kunnen jullie helpen? Is er meer info nodig?
Hoe ziet mijn netwerk er uit:
- Thomson Modem van provider Online. Volledig dichtgetimmerd, MOET fungeren als router. IP adres: 192.168.1.254
- Router, geconfigureerd als Accesspoint. IP adres: 192.168.1.54
o Op de router Statisch IP ingesteld. Subnetmask = 255.255.255.0, Gateway = 192.168.1.254 en DNS=192.168.1.254. (Ook geprobeerd met auto-IP, maar geeft hetzelfde probleem)
De router heeft na opstart verbinding met internet, maar na een korte tijd (half uurtje?) vliegt de verbinding er uit. Ik krijg wel verbinding met het wifi netwerk, maar windows geeft aan dat er geen internetttoegang is. Ook andere apparaten krijgen geen verbinding.
Kunnen jullie helpen? Is er meer info nodig?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....