Toon posts:

Welke kabels (toekomst gericht) in muur verwerken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het renoveren van ons huis. De muren zijn gestript en ik ben nu de kabelgoten aan het slijpen. Ik ben ook een goot aan het slijpen voor de TV, zodat de kabels volledig weggewerkt kunnen worden in de muur, zoals hier: http://cdn.minoc.com/zd_images/2011/41/tv_ad_muur.jpg

In de kast onderaan de TV zal een 5.1 receiver staan die ook zal fungeren als HDMI switch.

Ik dacht volgende kabels te trekken:

1x stroom
2x HDMI (Laatste versie? 2.0?)
1x UTP
1x COAX

Stroom is duidelijk, HDMI voor van receiver naar TV en 2de HDMI als backup, UTP voor Smart TV & COAX voor moesten de digicorders wegvallen (België) en de TV rechtstreeks kabel nodig heeft. Ik ga ook nog een wachtbuisje erbij trekken voor moest er later nog een kabel nodig zijn.

Hebben jullie nog tips? Displayport lijkt mij er niet te gaan doorkomen?

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02-2025
Je hebt er al aardig over nagedacht !
Mischien nog een usb kabeltje ?
Alhoewel dat overal al aan zit tegenwoordig.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 15:27
TIP: Ik kijk nu ook al digitale TV bij Telenet rechtstreeks op COAX dmv CI module. Zonder enige digcorder/digibox

Een USB kabel lijkt ook interessant, mijn TV bijvoorbeeld kan films afspelen en TV opnemen van/op externe harde schijf.

[ Voor 7% gewijzigd door Hipska op 20-06-2014 10:43 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03
Misschien toch ook nog scart voor oude meuk toestellen? Of ga je dat via je versterker laten lopen?

Tijd van werken, tijd van rusten

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:50
Ik heb een aantal jaren terug een dikkere goot in de muur verwerkt bij de tv. Daar kan ik eenvoudig bij en kabels erbij of eruit halen. Waarom nu al alles vastzetten?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad, die goot gewoon groot genoeg maken zodat je er alles wat je wilt doorheen kunt gooien. Mischien heb je drie maanden nadat je dat gedaan hebt wel 3 HDMI's nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Ik zou er een toslink kabel bij leggen voor geluid van de TV naar de receiver. HDMI ARC werkt lang niet altijd vlekkeloos.

En een USB verlengkabeltje inderdaad.

Daarnaast gewoon de goot groot genoeg houden om er dingen bij te kunnen leggen inderdaad. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Voor wat betreft UTP...

lees je even in op de verschillende kabels.....in verband met de afscherming van de gehele kabel en afzonderlijke draden.

S/FTP is de betere kabel als je toch voor de beste wilt gaan, kijk maar naar de betekenis van de afkorting:

S/FTP

Screened Foiled Twisted Pair. Bij deze kabels zijn de getwiste paren afgeschermd door middel van folie en de gehele kabel door middel van een geweven koperen mantel. Deze kabels hebben al helemaal weinig last van storing. Deze kabels worden meestal gebruikt in patchkasten en serverruimtes.

SF/UTP

Screened Foiled Unscreened Twisted Pair. Deze kabels hebben een folie en een koperen afscherming om het geheel. De getwiste paren zijn niet afzonderlijk afgeschermd

en dan minimaal cat6 nemen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Wat voor kabelgoot ga je erin leggen? Ik zie namelijk steeds vaker gebruik gemaakt worden platte kokers, bedoeld voor afzuigings-systemen. Dit werkt perfect. Hier past in heel veel gevallen namelijk de kabel met stekker eraan door, maar is nog steeds heel dun. In dat geval is dus een touwtje er doorheen hangen genoeg om later er nog eens een kabel bij e te trekken mocht het nodig zijn.
Zie o.a. https://www.gamma.nl/ventilatiekanaal-van-platte-elementen (en dan gaat het uiteraard om de platte delen natuurlijk)

iRacing Profiel

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Goeie tip!!!!!!

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 18:52
Misschien speaker kabels die in iedere hoek van de kamer naar buiten komen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-01 15:40

Amiet01

Master_A

Ik heb een aantal maanden geleden ook dit gemaakt bij mij thuis. Gewoon een brede goot maken, en zo'n 5 cm brede PVC mastgoot (een halve PVC buis lijkt het op, gewoon bij de gamma verkrijgbaar voor 5 euro oid) in doen. Daarna alles dichtstucen en aan de onderkant en bovenkant een opening openlaten. Nu kan ik gewoon kabels toevoegen/verwijderen wanneer ik dat wil. Zelfs de grote stekkerkop van de tv paste erdoorheen. Misschien zoals Sir_Hendro zegt twee smalle gootjes naar links en rechts voor eventuele speakers later als je ze wil ophangen. Je kunt het dichtstucen, en wanneer je het dan nodig hebt dan boor/breek je het voorzichtig open.

Master_A

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:09
ik heb gewoon een pvc buis lopen naar de kruipruimte, als ik een kabeltje door moet trekken kan het totdat er geen ruimte meer is.
Pagina: 1