"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
dat gaat een beetje liggen aan de inspiratie van de game-ontwikkelaars!!
maar de verwachting is dat de grote software-giganten het gaan inbakken in de nieuwe spellekes....dussssss....
nog ff wachtu....en dan maar gamen
Ik zit namelijk met het dilemma
misschien nog iemand die meer over deze ontwikkeling iets weet..
Hoor graag!
Huig
en windows XP
Ciao
Weet iemand dit?..
Ciao
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Koop voor die twee processoren maar een supersnelle processor met een supersnelle videokaart. Speel ze
Maar als je veel programma's gelijkertijd gebruikt, dan merk je die tweede CPU wel erg duidelijk. Ook Photoshop filters en compressie algoritmes (full AVI -> mpeg of audio -> mp3) kunnen er veel sneller door werken.
En je koe kan tenminste lekker doorgrazen als je een spelletje speelt.
LOL !! een PIII 1 GHz, 1 GB Ram, V5 alleen voor school.. OMG!! Wat zondeOp zondag 10 juni 2001 22:10 schreef Hades-Hodur het volgende:
tja ik heb het meer voor me school dan voor spellen .. zie specs hier onder
Verwijderd
Maar andere cpu-vretende programma's kunnen beter met dual cpu werken, de
Hierdoor wordt de CPU belasting lager, zodat de processor temperaturen niet te hoog uitvallen na een paar uurtjes kwaken...
Verwijderd
Op lage resoluties (dus wanneer de 3d kaart nog genoeg power over heeft) schijnt dat de mac versie van Quake 3 met MP aan echt 2x zo snel is. En dat Altivech optimalizatie in Quake 3 de fps ook 2x zo hoog maakt. Alleen zit je dan met je kleuren kaart die dit allang niet meer aankan.Op zondag 10 juni 2001 21:48 schreef Huigie het volgende:
Effe een vraagje tussendoor, ik heb een G4MP en als het goed is ondersteunt de volgende Mac versie van Q3 EINDELIJK MP. Nu is mijn vraag, scheelt het veel SP of MP?
Hoor graag!
Huig
Ik hoorde dat de Pentium Dual met spellen niet zo veel uit maakt (single vs dual), dus als je spellen gaat spelen dat je dan beter een snellere single proc kan nemen. Ik weet niet hoe dat zit met AMD dualtjes.
Maakt geen fluit uit wat voor proc, de meeste games zijn gewoon niet MP enabled en als ze dat wel zijn zoals Q3 dan scheelt het een paar fps.
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
Verwijderd
(Heeft volgens mij ook geen zin omdat maar één CPU tegelijk bij de AGP kaart kan)
Maar als je een Q3 server zelf draait worden alle CPU's gebruikt op Win2k.
Elke applicatie of spel kan gebruik maken van de dual processors zolang de os het ondersteund. Maar of het veel performance winst opleverd valt te bezien.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Correct...Op maandag 11 juni 2001 11:28 schreef Metzie het volgende:
Dual CPU wordt alleen door NT4/W2k/XP ondersteund. Het os zorgt dan ook voor load balancing.
Elke applicatie of spel kan gebruik maken van de dual processors zolang de os het ondersteund. Maar of het veel performance winst opleverd valt te bezien.
Performance winst? Geen enkele. Je wint alleen een beetje tijd... Win2K met zun load balancing kan hoofd- en achtergrondtaken heerlijk over de beide processoren verdelen. Het lijkt sneller te gaan als je een heleboel programma's tegelijk hebt draaien op een dual cpu systeem.
De applicatie moet ook SMP ondersteunen!Op maandag 11 juni 2001 11:28 schreef Metzie het volgende:
Dual CPU wordt alleen door NT4/W2k/XP ondersteund. Het os zorgt dan ook voor load balancing.
OS alleen is NIET voldoende
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Dit is een kleine verdraaiïng van de werkelijkheid. Het is inderdaad zo dat Windows automatisch gaat load-balancen over meerdere CPU's. Elke actie die bijvoorbeeld Notepad op je systeem uitvoert wordt 'gegeven' aan de CPU die het minste doet.Elke applicatie of spel kan gebruik maken van de dual processors zolang de os het ondersteund.
Stel dat je W2k draait, zonder ook maar één enkel ander proces (is ideaal, doch onmogelijk). Nu ga je een zeer intensieve taak met Notepad uitvoeren (is ook bijna onmogelijk). Nu gaat het OS continue alle taken verdelen over de CPU's. Dit kost meer tijd (door de overhead) dan op een single CPU-systeem.
Kortom, de applicatie moet dus specifiek voor multiprocessing worden geschreven. Notepad is single-threaded en niet multi-threaded zoals (bijvoorbeel) de render-engine van 3D Studio.
Voer je met een multi-threaded applicatie een intensieve taak uit (bijvoorbeeld een filter in Photshop). Dan verdeeld Photshop het werk eerst in heel veel onafhankelijke filter-opdrachten (meerdere threads), deze worden vervolgens aan het OS overgedragen om over de CPU's verdeeld te worden. En dan heb je echt wat aan je SMP oplossing.
Verwijderd
Op lange termijn zullen er ongetwijfeld wel weer wat "Quake3-alike" titels bijzitten. Maar koop nu maar gewoon een single processor met veel ram en supergrafische kaart, heb je veel meer aan.