Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel tabel in website formulier plakken

Pagina: 1
Acties:

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik zit eigenlijk met een, op het oog, simpel probleem. Wij moeten onze artikelen bestellen via een (op javascript gebaseerde) besteloplossing. Omdat wij echter ook zelf onze artikelen in ons systeem invoeren is dat dus dubbel werk, de systemen zijn (nog) niet gekoppeld.

Op deze website is er echter wel de mogelijkheid om via een snelle invoer een artikelnummer in te voeren en daarachter een aantal. Je kunt dan meerdere velden invoegen waardoor je alle artikelen zo kunt invoeren.

Het ziet er dan als volgt uit:

<Artikelnr.> ruimte <aantal>
<artikelnr> ruimte <aantal>.

De namen tussen haakjes staan dan voor een invulveld. Is het mogelijk om gegevens uit een excel tabel op de juiste manier in deze velden te plakken? Als ik nu op het eerste veld ga staan en druk op plakken dan plakt hij de gehele tabel in het eerste veld.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Niet als je geen (script) controle hebt over de pagina met het formulier.

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Dat heb ik inderdaad niet, wel jammer. Het lijkt op het oog zo´n simpel probleem, maar ik kan er dus geen oplossing voor vinden. Dank voor je hulp.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Het bestelformulier is een webform die zijn gegevens in een http request verstuurt. Is het niet een idee om alle data in een form te stoppen en die te submitten naar het ontvangende script? Dwz: je maakt een los html document waarin een form staat met de attributen die de ontvanger wilt en de waarden uit de excellijst. Dit losse html document laat je de data submitten.

Waarschijnlijk is er xss beveiliging aan de ontvangende kant. Dan zal je het html document op zijn minst kunnen uploaden naar de server. En het form aanvullen met benodigde controles. Zoals sessiekeys en/of ajax scripts.

Heb je wellicht toegang tot de database?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:56

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik begrijp dat dit niet echt een nijpend probleem is dat schreeuwt om een oplossing maar gewoon omdat het kan zeg maar hier nog een manier om data van Excel naar de browser (Internet Explorer in dit geval) te krijgen, namelijk met een stukje VBA code in Excel.

Getoond voorbeeld start een nieuwe IE instantie, opent de Tweakers index pagina, vult de waarde uit cel 4,2 in het mainSearch formulier in en klikt de submit knop.

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Sub SearchSample()
  Dim browser As InternetExplorer
  Set browser = CreateObject("InternetExplorer.Application")
  browser.Visible = True
  browser.Navigate2 "tweakers.net"
  While browser.ReadyState <> 4
    DoEvents
  Wend
  Dim Document As HTMLDocument
  Set Document = browser.Document
  Dim Form As HTMLElementCollection
  Set Form = Document.Forms.Item("mainSearch")
  Form("keyword").Value = Sheet1.Cells(4, 2)
  Dim Item As HTMLDTElement
  For Each Item In Form.tags("input")
    If Item.Type = "submit" Then
        Item.Click
    End If
  Next
End Sub

Zal natuurlijk enigszins van de structuur van de pagina afhangen of deze werkwijze bruikbaar is, pagina's die Javascript gebruiken om nieuwe invoer velden toe te voegen zullen wel niet echt compatible zijn met deze manier van werken.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats