Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook corrupte "Contact Group"

Pagina: 1
Acties:

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Ik zit met de volgende uitdaging.

Een collega van me heeft een persoonlijke contact group aangemaakt met externe adressen. Wanneer hij deze probeert te openen krijgt hij de melding

"Helaas, momenteel is er een probleem met het openen van het item. Dit kan tijdelijk zijn maar als dit opnieuw gebeurd, moet u mogelijk Outlook herstarten. Er is onvoldoende geheugen beschikbaar voor MS Exchange om deze bewerking uit te voeren. Neem contact op met de systeembeheerder"

In eventviewer geeft hij hierop een eventid 300 terug.

Het vreemde is dat de contactlijst wel via webmail kan worden geopend en bewerkt. Na een snelle controle bleek ergens een dubbele @ te staan, wat na verwijderen helaas het probleem niet bleek te verhelpen. Ook kan ik de contactlijst niet openen als ik het gedeeld postvak toevoeg aan mijn eigen Outlook client.

Heeft iemand misschien tips of tools die ik nog zou kunnen gebruiken om de corrupte contactlijst te repareren of de complete inhoud over te nemen naar een nieuwe contactlijst?

We hebben het geprobeerd op Outlook 2010 en 2013 die verbinding maken met een Exchange 2013 omgeving.

[ Voor 4% gewijzigd door densoN op 20-06-2014 08:32 ]

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Vreemd genoeg kan de lijst wel worden geopend door deze rechts te klikken en 'maken' > 'e-mail' te selecteren. Nu krijg je een nieuwe mail waarbij de contactenlijst uitgeklapt kan worden om vervolgens in excel te kopieren.

Daar data (voornaam, achternaam, mail) uit elkaar getrokken om vervolgens opnieuw als CSV in te lezen.

Melding mag op slot.