Veel malafide inlogpogingen op mijn Skydrive.com account

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Vandaag keek ik eens naar de recente activiteiten op mijn skydrive account en zag tot mijn verbazing en ook wel een beetje schrik dat er dagelijks nogal wat (mislukte) pogingen worden gedaan om op mijn account in te loggen.

Ze proberen het zo'n beetje vanuit de hele wereld: Vietnam, Roemenië, Brazilië, Italië, Spanje, Mexico, Verenigde staten, Tjechische republiek, etc. etc...

Tot nu toe is het ze niet gelukt om in te loggen maar het geeft toch wel een beetje een unheimisch gevoel. Ik begrijp ook niet hoe ze aan mijn account id komen want ik gebruik het helemaal niet naar buiten toe. Ook niet voor mail.

Mijn vraag is of anderen dezelfde ervaring hebben en dat dit er nu eenmaal gewoon bij hoort in deze boze wereld of dat dit niet zo is en ik me toch echt zorgen moet gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

Sowieso je password even veranderen naar een sterk wachtwoord. Ook is het daarbij aan te raden om beveiligingsvragen en dergelijken te wijzigen.

Dit soort dingen gebeuren meestal als je je e-mail ooit op een bepaalde website hebt gebruikt om te registeren, en die (blijkbaar) niet zo netjes omgaan met hun data. Sommige sites verkopen deze data namelijk door. Mensen die de emails in handen krijgen proberen dan toegang te krijgen tot je email om zo persoonlijke data van je te harvesten... Een van de manieren om dergelijke dingen te checken is om je email die gelinkt is aan je SkyDrive te googlen en te kijken op welke sites je hits krijgt.

Daarbij: Je gebruikt niet toevallig een downloadprogramma of iets dergelijks met een ingebouwde wisselende proxy?

[ Voor 30% gewijzigd door Momentumlol op 20-06-2014 01:12 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
Bedankt voor je snelle reactie! Aanpassen password had ik ook aan gedacht maar ik heb al een sterk password en het veranderen zal natuurlijk niet de inlogpogingen verminderen.

Ook op mijn SkyDrive emailadres had ik al gegoogeld maar dat levert geen hits op.

Ik gebruik het account dagelijks om in te loggen op mijn PC en Surface.
Het enige waarvoor ik het naar buiten toe gebruikt heb is het abonneren op een Xbox Music Pass van Microsoft. Zeer zelden ontvang ik mail van Microsoft waarop nooit antwoord nodig is. Hopelijk zit het lek niet daar!

Ik gebruik Skydrive nog niet om mijn data te synchroniseren dus er staan geen gevoelige gegevens opgeslagen. Ik synchroniseer alleen maar mijn IE favorieten en settings tussen mijn PC en Surface tablet, hetgeen ik zeer handig vind.

Ik blijf nog steeds benieuwd naar ervaringen van mensen die ook met een SkyDrive account werken om in te loggen en eventueel te synchroniseren. Voor diegenen die het niet duidelijk is waar je dit kunt checken heb ik hier even een image van de inlogpogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38
Toe maar, dat zijn er een hoop. Ter vergelijking mijn lijstje is gewoon schoon. Je hebt wel ook two-factor ingeschakeld? (werkt prima met apps e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
Nee, daar ga ik eens naar kijken. Ik hoop alleen dat het enkel geldt voor inloggen op je Account en niet dat je dan ook bij inloggen op je PC de two-factor moet gebruiken. Dat wordt dan wel wat omslachtig want ik leg bv vaak m'n Surface weg om hem na een half uurtje weer te gebruiken waarvoor ik dan m'n wachtwoord moet opgeven.

Wat mij overigens opvalt bij die inlogpogingen is dat ze het kennelijk bij 1x laten. Als ze gewoon doorgaan met proberen dan zou ik toch regelmatig een block, wegens te vaak een verkeerd password opgegeven, moeten krijgen. Ik neem tenminste aan dat MS zoiets doet. Ik heb dat zelf nooit uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

janchtw schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:22:
Nee, daar ga ik eens naar kijken. Ik hoop alleen dat het enkel geldt voor inloggen op je Account en niet dat je dan ook bij inloggen op je PC de two-factor moet gebruiken. Dat wordt dan wel wat omslachtig want ik leg bv vaak m'n Surface weg om hem na een half uurtje weer te gebruiken waarvoor ik dan m'n wachtwoord moet opgeven.
Uit ervaring van 2-way auth met gmail kun je vaak one-time-passwords gebruiken om apps te syncen aan je account. Daardoor hoef je dan geen authenticator continue te gebruiken als je even door mail oid heen wilt bladeren.

Hoe Skydrive het precies doet met hun 2-way auth zal wel iets soortgelijks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38
.je schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:26:
[...]

Uit ervaring van 2-way auth met gmail kun je vaak one-time-passwords gebruiken om apps te syncen aan je account. Daardoor hoef je dan geen authenticator continue te gebruiken als je even door mail oid heen wilt bladeren.

Hoe Skydrive het precies doet met hun 2-way auth zal wel iets soortgelijks zijn.
Is inderdaad iets soortgelijks, evenals dat je op je pc kan aanvinken 'trust this computer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te druk om maken, mijn hotmail.com account heeft dit ook. Dit, omdat ik vroeger 1 keer op een forum mijn adres heb gezet en deze heel lang in Google is blijven steken.

Goed en sterk wachtwoord gebruiken, two form auth instellen en zoveel kan er niet gebeuren.
Pagina: 1