Micro SD kaartje readonly geworden?

Pagina: 1
Acties:

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Mijn Transcend 32G micro SD kaartje:
- laat zich niet formatteren (Windows, Android)
- slaat geen nieuwe gegevens op (Windows, Android)

Op deze manier vind ik de kaart niet zo handig.

Ik heb allerlei fora afgestruind, maar kan weinig bruikbaars ontdekken. Kan het zijn dat de kaart gewoon stuk is? Ik krijg af en toe op Android meldingen dat de kaart readonly zou zijn. Als ik een foto maak, is -ie verdwenen na een reboot.

Welke checks / trucs / etc kan ik nog toepassen? Of gewoon accepteren dat de kaart kaduuk is? Zou overigens wel de 2e kaart zijn die mijn telefoon niet overleeft....

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:04
samsung s3 toevallig?

hier al 3 16gb erdoorheen gevreten. heb de hoop maar opgegeven en koop voor deze geen nieuwe meer

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:22
Is het bij die sd kaartjes niet zo dat er, net als bij floppy's, een schakelaar op zit om 'm read only te maken..?

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
MaD_co schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:15:
samsung s3 toevallig?

hier al 3 16gb erdoorheen gevreten. heb de hoop maar opgegeven en koop voor deze geen nieuwe meer
Nee, JiaYu G3T, eigen import.

Ik heb een paar 32G kaartjes besteld, Kingston. De kapotte kaart is overigens prima te lezen.

Qua slotje: op MicroSD kan ik nooit een slotje ontdekken.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Verwijderd

Er bestaan ook geen slotjes voor microSD

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:09

TommieW

Numa numa.

Je zou nog kunnen proberen om met GParted (staat op The Ultimate Boot CD) een nieuwe partitietabel te maken en nog een keertje te formatteren.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Dit werkt voor hd's, dus denk ik ook voor SD kaart,

Nu booten van de ubuntu livecd,(of gparted livecd of parted magic(hier zit gparted en clonezilla in)).
Gparted starten,
kies rechtsboven je hd,(je SD kiezen).
unmount hd,(SD kaart)
verwijder alle partities,
boven in gparted de pulldown menu, kiezen device, Create partion table(mbr wissen),
(boven in gparted de pulldown menu, kiezen partition, manage flags, vink hier alles uit,)
Pagina: 1