Game PC 650 - 700 Euro (Alternate) - Laatste check Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Dit is een laatste check voor dat ik *hopelijk* morgen dit system kan halen bij alternate

Mijn vorige topic geeft een wat volledigere DAA post hier even een korte samenvatting

Games
Eve Online (dual/triple) / World of tanks / BF 3 / MW3

Wat heb je al
Een ssd, en alle randapparatuur

Overclocking
Ik ga mijn pc niet overclocken

Eigen onderzoek

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,79€ 164,79
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 88,50€ 88,50
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 169,90€ 169,90
1Corsair Carbide 200R Closed€ 49,95€ 49,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 605,04

Dit systeem kost bij alternate zo'n 630 euro, mijn max is 650 maar met een goede reden wil ik eventueel tot 675-700 gaan.

Waar ik over twijfel / Hulp bij nodig heb

De CPU/GPU staan zo goed als vast. De 7950 is veruit het beste voor mijn budget, de i5 4570 zou kunnen vervangen worden met een 4670 maar hier heb ik niet echt een reden voor. De 4570 is al erg goed.

Ik heb gekozen om voor intel te gaan, ondanks een goede AMD setup met hulp van VasZaitsev. Dit omdat deze op single thread een groot prestatie verschil heeft en een kleine achterstand om amd met multi thread.

Wat dan wel?

Het moederbord en de voeding.

Voeding
Deze voeding ziet er naar mijn idee sterk genoeg uit voor het systeem, word aangeraden in het "kies onderdelen" topic maar het lijkt er op dat alternate deze niet meer op voorraad heeft. Wat raden jullie aan dat nog wel op voorraad is? Ik wil voorkomen dat de verkoper mij een bagger voeding aanraad omdat de seasonic er niet meer is. (ik heb een lijstje bij met slechte voedingen van het "kies hardware" topic hier)

Edit 2:
Ik heb het liefst een modulaire voeding zodat ik zo min mogelijk kabels heb

Moederbord

Ik wil graag een asus of gigabyte moederbord, mijn oog was gevallen op de Z87-K maar deze word best wel afgekraakt hier (
http://nl.hardware.info/r...-h87-en-3x-b85-asus-z87-k )

Mijn vriend heeft ook een i5 4570 en heeft mij dit moederbord aangeraden (wat in het lijsjte hierboven staat)

Edit
Ook kreeg ik de B85 Sniper aangeraden, deze ziet er ook niet verkeerd uit maar is een misschien "net wat mindere" chipset.

Hebben jullie nog andere suggesties?

Kast

Als hier voor 20 euro nog veel verbetering in te krijgen is ben ik ook zeer benieuwd, ik heb deze vanwege de reviews en aanrader in de "hardware" guide gekozen.

In ieder geval iedereen bedankt voor het mee bedenken _/-\o_

Verwijderd

Deze of deze zijn goede kasten, mooi strak uiterlijk en zeer stil`!

• jochem4207
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:34:
Deze of deze zijn goede kasten, mooi strak uiterlijk en zeer stil`!
Dankjewel, zal ze is even bekijken, jammer dat die niet de black pearl heet anders had ik hem direct gekozen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je voeding kan nog wat lichter, 520w is prima voor dit systeem, zeker als je niet gaat overklokken. B85 is niet een mindere chipset, maar gewoon eentje die minder uitgebreid is, waardoor je geen RAID of CF kan draaien. Verder zit er eigenlijk geen verschil in. De Sniper is een erg goed plankje.

De genoemde kasten zijn prima, de R4 is mijn favoriet, gewoon de beste kast onder de 100 euro. Hij is stil, degelijk, koel, erg compleet, erg ruim, erg mooi, veel ruimte voor een koeler en voor zijn klasse de beste kabelmanagement, zo goed, dat een modulaire voeding een nadeel is. Immers, je kan makkelijker 1 kabelboom wegproppen dan allemaal kleine kabeltjes. De Seasonic S12 520w is dan dé voeding, lekker goedkoop ook voor zo'n degelijke voeding.

Maar, de 200R is ook een lief kastje hoor.

People as things, that’s where it starts.

• jochem4207
  • Niet online
VasZaitsev schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:39:
Je voeding kan nog wat lichter, 520w is prima voor dit systeem, zeker als je niet gaat overklokken. B85 is niet een mindere chipset, maar gewoon eentje die minder uitgebreid is, waardoor je geen RAID of CF kan draaien. Verder zit er eigenlijk geen verschil in. De Sniper is een erg goed plankje.

De genoemde kasten zijn prima, de R4 is mijn favoriet, gewoon de beste kast onder de 100 euro. Hij is stil, degelijk, koel, erg compleet, erg ruim, erg mooi, veel ruimte voor een koeler en voor zijn klasse de beste kabelmanagement, zo goed, dat een modulaire voeding een nadeel is. Immers, je kan makkelijker 1 kabelboom wegproppen dan allemaal kleine kabeltjes. De Seasonic S12 520w is dan dé voeding, lekker goedkoop ook voor zo'n degelijke voeding.

Maar, de 200R is ook een lief kastje hoor.
Raid en Crossfire ga ik toch niet gebruiken, dus dat is het probleem dan niet, dankje voor de extra uitleg.

De R4 ziet er erg goed uit! Morgen op mijn werk nog is goed bekijken :X. Heb je nog andere suggesties voor de voeding als deze op is bij alternate? Ik wil het liefst toch alles bij een winkel halen zodat als er iets mis gaat ze niet naar elkaar gaan wijzen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Een met Vas. Gewoon lekker een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 nemen. Topbordje voor een B85, met een zeer goede audiochip. Scheelt wel 20 euro.

Dit is een prima voeding. Dat is de meest populaire hier, pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W.

[ Voor 36% gewijzigd door br00ky op 19-06-2014 22:46 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W is bij Alternate 55 euro.

Je kan ook een Gold nemen, is wat zuiniger en gaat wss nog langer mee, maar dan ben je 85 euro kwijt, en die 30 euro ga je niet zomaar terugverdienen: pricewatch: Seasonic S12G 550W
pricewatch: XFX 550W Pro is ook een S12, maar dan met een andere sticker, en een ander prijskaartje, deze kost bij Alternate 60 euro.

People as things, that’s where it starts.

• jochem4207
  • Niet online
br00ky schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:45:
Een met Vas. Gewoon lekker een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 nemen. Topbordje voor een B85, met een zeer goede audiochip. Scheelt wel 20 euro.

Dit is een prima voeding. Dat is de meest populaire hier, pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W.
Dat is duidelijk, dat de B85 favoriet is!

Ik vind 520W echt weinig klinken? Ik weet dat mijn CPU+GPU ongeveer 300 wat is maar ga ik hier echt geen problemen mee krijgen? Dat had een vriend van mij wel met Q6600 en GTX 560 TI

Zelf had ik deze nog gevonden maar die is beetje aan de dure kant:
http://www.alternate.nl/h...Id=1088927&kind=pcBuilder

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Absoluut niet, je ziet goed met die 520W voeding. Maak je geen zorgen. Zie dit, hier zie je dat een heel systeem inclusief die kaart 300W verbruikt. En dat is op full stress, dat ga je in games nooit halen.

Overigens is die voeding die je net linkte sowieso geen aanrader, omdat die slechte condensatoren bevat (in tegenstelling tot de VS...S serie, zit in kleine details ;))

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 19-06-2014 22:53 ]

• jochem4207
  • Niet online
Hmm inderdaad:

"Radeon HD 7950 - On your average system the card requires you to have a 500 Watt power supply unit." Volgens die link, dan moet 520/550 genoeg zijn.

PSU suggesties genoeg dankewel!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Informatie van de fabrikant moet je sowieso niet op varen, zoek altijd het werkelijke verbruik in reviews op. Die moeten alle brakke B-merk voedingen met veel te hoge waarden op de verpakking ook ondervangen. Die waarden halen die voedingen niet, dus om safe te zitten rapporteren fabrikanten van GPU's altijd veel hogere waarden dan echt nodig zijn. Jij hebt met die 520W voeding echter een voeding in handen die stabiel dat vermogen kan leveren. Dus die 300W die maximaal echt nodig is, ga je zeker halen.

/edit: oh dat is natuurlijk een quote van die gelinkte pagina :).

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 19-06-2014 22:57 ]

• jochem4207
  • Niet online
De voedingen is mij duidelijk! Ik ben toch even verder gaan kijken omdat ik twijfelde over de 4 Sata/USB3 poorten van de B85

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H87-PLUS€ 84,80€ 84,80
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Gigabyte GA-Z87-D3HP€ 99,99€ 99,99
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 88,50€ 88,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 339,29

De B85 trekt mij ook nog steeds aan omdat het een goede audio output heeft en het er betrouwbaar uit ziet. Zitten hier nog uitzonderlijk slechte onderdelen in deze moederborden lijst? zoals de geluidschip/netwerkchip/bouwkwaliteit?

Bedankt iedereen _/-\o_

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zoals eerder gezegd hebben H/Z87 bordjes opties die je waarschijnlijk niet gaat gebruiken (raid en crossfire). Die opties betaal je echter wel als je zo een bordje neemt. Op een budget van 700 euro is 90-100 euro voor een moederbord heel erg veel, vooral als je die opties niet gaan benutten.

Dan nog over die SATA. De Sniper heeft 2x 300 en 4x 600. Die andere bordjes hebben allemaal 6x 600. Echter, het enige onderdeel dat er echt voordeel van heeft (en zelfs dat valt heel erg mee) is de SSD. Daar heb je er 1 van. Een eventuele dvd-brander krijgt 300 niet eens vol, dus die sluit je op 300 aan. Tenzij je dus van plan bent nog 4 SSD's erbij te halen, ga je geen bottleneck treffen.

Daarnaast het aantal USB aansluitingen. Het verschil zit hem in de verdeling USB2 en USB3. Hoeveel randapparatuur heb je en hoeveel is daarvan werkelijk USB3? En welke hebben daadwerkelijk voordeel van USB3? Externe HDD's en USB sticks (uiteraard met USB3 specificaties), meer eigenlijk niet. Printers/muizen/toetsenborden kunnen net zo goed op USB2.

Daarnaast heeft de case die je hebt uitgekozen "maar" 2 USB3 aansluiten aan de voorkant, dus aan 1 header op de moederbord heb je genoeg.

Bottomline, betalen voor wat je gebruikt :).

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik zie dat je al een SSD hebt, maar hoe zit dat met HDD's? Of neem je die ook mee van je oude pc? hier is zover ik het zie nog geen woord over gerept. Je 250 gig ssd zal tegenwoordig al vrij snel vol kunnen zitten aangezien sommige nieuwe games al 40+ gig zijn! Een oude HDD is nog lang niet overbodig!

• jochem4207
  • Niet online
Ardjee schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:03:
Ik zie dat je al een SSD hebt, maar hoe zit dat met HDD's? Of neem je die ook mee van je oude pc? hier is zover ik het zie nog geen woord over gerept. Je 250 gig ssd zal tegenwoordig al vrij snel vol kunnen zitten aangezien sommige nieuwe games al 40+ gig zijn! Een oude HDD is nog lang niet overbodig!
Die komt zodra ik ruimte te kort heb, deze zijn niet gigantisch duur en met de spellen die ik wil heb ik nog genoeg ruimte over. Heb er ook al wel over na gedacht maar tegen de tijd word dat een WD black of iets dergelijks.

Edit: @Brooky

Dat is erg duidelijk! Dankje

[ Voor 3% gewijzigd door jochem4207 op 20-06-2014 09:08 ]

Pagina: 1