Dit is een laatste check voor dat ik *hopelijk* morgen dit system kan halen bij alternate
Mijn vorige topic geeft een wat volledigere DAA post hier even een korte samenvatting
Games
Eve Online (dual/triple) / World of tanks / BF 3 / MW3
Wat heb je al
Een ssd, en alle randapparatuur
Overclocking
Ik ga mijn pc niet overclocken
Eigen onderzoek
Dit systeem kost bij alternate zo'n 630 euro, mijn max is 650 maar met een goede reden wil ik eventueel tot 675-700 gaan.
Waar ik over twijfel / Hulp bij nodig heb
De CPU/GPU staan zo goed als vast. De 7950 is veruit het beste voor mijn budget, de i5 4570 zou kunnen vervangen worden met een 4670 maar hier heb ik niet echt een reden voor. De 4570 is al erg goed.
Ik heb gekozen om voor intel te gaan, ondanks een goede AMD setup met hulp van VasZaitsev. Dit omdat deze op single thread een groot prestatie verschil heeft en een kleine achterstand om amd met multi thread.
Wat dan wel?
Het moederbord en de voeding.
Voeding
Deze voeding ziet er naar mijn idee sterk genoeg uit voor het systeem, word aangeraden in het "kies onderdelen" topic maar het lijkt er op dat alternate deze niet meer op voorraad heeft. Wat raden jullie aan dat nog wel op voorraad is? Ik wil voorkomen dat de verkoper mij een bagger voeding aanraad omdat de seasonic er niet meer is. (ik heb een lijstje bij met slechte voedingen van het "kies hardware" topic hier)
Edit 2:
Ik heb het liefst een modulaire voeding zodat ik zo min mogelijk kabels heb
Moederbord
Ik wil graag een asus of gigabyte moederbord, mijn oog was gevallen op de Z87-K maar deze word best wel afgekraakt hier (
http://nl.hardware.info/r...-h87-en-3x-b85-asus-z87-k )
Mijn vriend heeft ook een i5 4570 en heeft mij dit moederbord aangeraden (wat in het lijsjte hierboven staat)
Edit
Ook kreeg ik de B85 Sniper aangeraden, deze ziet er ook niet verkeerd uit maar is een misschien "net wat mindere" chipset.
Hebben jullie nog andere suggesties?
Kast
Als hier voor 20 euro nog veel verbetering in te krijgen is ben ik ook zeer benieuwd, ik heb deze vanwege de reviews en aanrader in de "hardware" guide gekozen.
In ieder geval iedereen bedankt voor het mee bedenken
Mijn vorige topic geeft een wat volledigere DAA post hier even een korte samenvatting
Games
Eve Online (dual/triple) / World of tanks / BF 3 / MW3
Wat heb je al
Een ssd, en alle randapparatuur
Overclocking
Ik ga mijn pc niet overclocken
Eigen onderzoek
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 164,79 | € 164,79 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 68,95 | € 68,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 605,04 | |
Dit systeem kost bij alternate zo'n 630 euro, mijn max is 650 maar met een goede reden wil ik eventueel tot 675-700 gaan.
Waar ik over twijfel / Hulp bij nodig heb
De CPU/GPU staan zo goed als vast. De 7950 is veruit het beste voor mijn budget, de i5 4570 zou kunnen vervangen worden met een 4670 maar hier heb ik niet echt een reden voor. De 4570 is al erg goed.
Ik heb gekozen om voor intel te gaan, ondanks een goede AMD setup met hulp van VasZaitsev. Dit omdat deze op single thread een groot prestatie verschil heeft en een kleine achterstand om amd met multi thread.
Wat dan wel?
Het moederbord en de voeding.
Voeding
Deze voeding ziet er naar mijn idee sterk genoeg uit voor het systeem, word aangeraden in het "kies onderdelen" topic maar het lijkt er op dat alternate deze niet meer op voorraad heeft. Wat raden jullie aan dat nog wel op voorraad is? Ik wil voorkomen dat de verkoper mij een bagger voeding aanraad omdat de seasonic er niet meer is. (ik heb een lijstje bij met slechte voedingen van het "kies hardware" topic hier)
Edit 2:
Ik heb het liefst een modulaire voeding zodat ik zo min mogelijk kabels heb
Moederbord
Ik wil graag een asus of gigabyte moederbord, mijn oog was gevallen op de Z87-K maar deze word best wel afgekraakt hier (
http://nl.hardware.info/r...-h87-en-3x-b85-asus-z87-k )
Mijn vriend heeft ook een i5 4570 en heeft mij dit moederbord aangeraden (wat in het lijsjte hierboven staat)
Edit
Ook kreeg ik de B85 Sniper aangeraden, deze ziet er ook niet verkeerd uit maar is een misschien "net wat mindere" chipset.
Hebben jullie nog andere suggesties?
Kast
Als hier voor 20 euro nog veel verbetering in te krijgen is ben ik ook zeer benieuwd, ik heb deze vanwege de reviews en aanrader in de "hardware" guide gekozen.
In ieder geval iedereen bedankt voor het mee bedenken