Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste kijkbuis vriendjes

Ik heb sindskort de lg730v en daar ben ik opzich erg tevreden mee. Ik had daarvoor een oude beeldbuis van 33 inch en nu een led van 42. Nu is de beeldkwaliteit prima alleen was ik na 2 minuten al gewend aan de grote van het scherm waardoor ik ondanks de mooie beelden de bioscoopbeleving mis. Nu is het ook zo dat mocht ik over een aantal jaar een nieuwe grotere tv willen kopen, rekening moet houden met het feit dat mijn vriendin en soms ook ik normale tv programmas kijken en veel content is het aankijken op een 42 inch al niet waard laat staan op een bijvoorbeeld 55 inch.

Dus werd ik van de week snachts zwetend wakker met de gedachte...een beamer, is dat niet wat.....maar ik weet weinig af van beamers. Wel ff research gedaan natuurlijk. Dingen gelezen over dlp en lcd beamers. Het viel mij op dat dlp lichtelijk overeenkomt met plasma en lcd met....lcd. Dus wederom de keuze is ga je voor contrast of voor helder beeld. Nou is de vraag valt dit verschil alleen op als je ze naast elkaar zet of is het vershil duidelijker? Verder vroeg ik mij af hoe de beeldkwaliteit in verhouding staat tov de tv. Ik heb mijn tv voor 800 euro gekocht, dus beamers rond die prijscategorie voor de vergelijking. Verder nog nadelen? Buiten dat je weer wat extra kabels door de kamer moet zien weg te werken en dat na zoveel duizend uur de lamp aan vervanging toe is. Als ik er een heb ga ik hem uitsluitend voor films, sommige series die het waard zijn en wellicht wat voetbalwedstrijden gebruiken. Voorlopig ga ik nog niks kopen, maar ik was nieuwsgierig naar jullie meningen, ervaringen en ondervindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:22

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb ook gekeken voor een beamer en mij aardig ingelezen. Wat je wilt van een beamer:

Een hoog contrast. (er zitten er een paar tussen met een contrast om te huilen waardoor je geen goede kijkervaring hebt)

Een goede helderheid. (wordt altijd uitgedrukt in lumen, online kun je per situatie vinden hoeveel lumen je nodig hebt)

Een normale beamer heeft een lamp met beperkte levensduur, vaak zo rond de 2000 uur en een nieuwe merklamp kost vaak zo rond de €200. Maar er zijn ook led beamers welke veel langer mee gaan met hun lamp.

De keuze tussen DLP en LCD is erg moeilijk. Ze zijn erg gewaagd aan elkaar. Een goedkope DLP beamer kan voor het "rainbow effect" zorgen wat erg storend kan zijn. (google maar eens) Maar DLP geeft wel weer een hogere helderheid al produceert het vaak ook weer meer lawaai... En zo kan lcd weer vloeiender beeld geven in sommige gevallen. Het is maar net welk model je op het oog hebt.

Ook willen sommige budget beamers een lage resolutie hebben, let dus goed op dat je een full hd beamer pakt en niet een 720p beamer.

Zelf had ik maar een klein budget (€50) en dan kom je al snel op beamers uit het jaar 2000 uit. Ik heb nu zelf een philips proscreen 4750 welke 4000 uur met een enkele lamp kan gaan waarvan er bij mij nog 3000 over zijn en er ligt nog een nieuwe lamp klaar :p Hij heeft een lage resolutie en niet de beste helderheid (hij heeft ook 3lcd) en last van wat stof in de lens maar gamen gaat er prima op. Ik projecteer gewoon op mijn rolgordijn, lekker 1.5 meter breed gamen. (4:3 verhouding)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:45
5 jaar geleden, heb ik op soort gelijke manier zitten twijfelen tussen een lcd/plasma tv of beamer.. Mijn tv (philips matchline) was toen net een jaar of 2 oud en hd uitzendingen nog niet of amper op digitaal beschikbaar, daarom besloten dat die voorlopig voldoende was. Vervolgens een beamer gekocht en zeker geen spijt van gehad, heb al vele uren mogen genieten van films en games op m'n muur. :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
kun je een beamer niet een kwa lawaai een beetje isoleren? neem aan dat het nog steeds zijn warmte kwijt kan/moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18
Bij een goede beamer hoort naar mijn mening ook een goed scherm. Het geeft enorm veel beter beeld dan op een muur of gewoon doek projecteren. Een scherm hoeft je niet extreem veel te kosten, afhankelijk van je wensen, maar 200,- ben je er toch al wel weer snel voor kwijt.
Het lastigste van een beamer is naar mijn mening om de boel netjes weg te werken en de bijkomende kosten die je daaraan hebt. Om het netjes af te werken ontkom je er bijna niet aan om je plafond te vernieuwen. Immers, een beamer is het mooist als hij je ook niet in de weg zit, dus aan het plafond gemonteerd. Een beetje knappe beugel daarvoor is ook niet heel goedkoop. Komt daar nog bij, dat een goede beamer op zich niet volstaat en er toch ook een goed scherm bij moet. En moet dat dan een "vast" scherm (span-scherm) of een rol-scherm gaan worden? Bij een vast scherm heb je als voordeel dat je je het doek op een frame spant, en het dus altijd een zo strak mogelijk beeld geeft, maar daarvoor heb je dus wel een plek nodig waar je een scherm op je muur kan en wil plaatsen. In veel huiskamers is dat niet praktisch, zeker niet als je ook nog rekening moet houden met een TV en de audio-opstelling. (dus een 5.1 of 7.1 setup). Dan zal je scherm voor de beste positionering op de plek van je TV moeten komen, en moet je dus ofwel een systeem maken waarbij je TV aan de kant kan, ofwel een systeem waarbij het scherm verplaatst wordt (dus geen span-scherm maar rol-scherm). Een rolscherm tegen de muur of op het plafond schroeven is niet heel erg mooi in afwerking, dus eigenlijk zou je die dan moeten vezinken in het plafond. Tel daar nog eens de kosten voor bekabeling e.d. bij op (lange HDMI-kabels e.d.) en dan kom je toch vaak al gauw tot de conclusie dat een beamer pas écht tot zn recht komt als je een ruimte gaat verbouwen tot thuis-bioscoop.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:05
Eens met hier boven. Met alleen de beamer ben je er niet. Ben zelf ook in het bezit geweest van een beamer en voor de film beleving is zo'n groot scherm i.c.m. goed geluid top. Echter wen je hier ook vrij snel aan en wil je stiekem al weer snel groter.

Ik ben zelf begonnen met een 720p DLP beamer op de muur te projecteren. Ik kwam al snel tot de conclusie dat dat niet optimaal was omdat de muur niet egaal was en een lichte crème kleur had waardoor het beeld wat warm oogde. Dus moest er een projectiescherm komen en dat mocht natuurlijk niet teveel kosten want dat had ik niet voorzien. Ik heb toen een handmatig projectiescherm gekocht die je zelf moet uitrollen. De eerste de beste film die ik keek was al gelijk duidelijk dat dit scherm een groot nadeel had, het scherm hing niet mooi strak waardoor het doek golfde en dit was erg goed zichtbaar bij panning shots. Dit kon een kwestie van nieuwigheid zijn en dat het scherm wat moest 'uithangen' maar ik heb het risico niet genomen en het scherm terug in de doos gedaan en terug gebracht. Uiteindelijk heb ik een spanscherm gekocht die ongeveer de helft kostte van wat mijn beamer kostte maar uiteindelijk wel helemaal happy met het scherm. Een jaar later heb ik mijn eerste beamer verkocht voor een Full HD DLP beamer en die in ongeveer drie jaar tijd met veel plezier zo'n 500 uur gebruikt. Omdat ik merkte dat ik de beamer steeds minder ging gebruiken heb ik uiteindelijk het scherm en de beamer verkocht en er een TV voor gehaald omdat je die met één druk op de knop aanzet en gelijk kan gaan kijken. Als ik namelijk op de beamer wilde kijken dan moest ik altijd eerst de beamer even opwarmen, de kamer verduisteren en mijn monitor verplaatsen (stond voor het spanscherm).

Al met al zijn er dus verschillende dingen waar je rekening mee moet houden. De plaatsing van de beamer is belangrijk, je wilt namelijk het beeld zo min mogelijk bij te hoeven stellen middels keystone omdat dit ten koste gaat van de scherpte. Duurdere beamers beschikken vaak over lens shift waardoor je meer vrijheid hebt qua plaatsing van de beamer. Zelf had ik de beamer aan het plafond hangen en dat was ook één van de redenen waarom ik voor een DLP ben gegaan omdat deze nog redelijk schappelijk was qua gewicht en formaat. De Epson LCD beamer die ik op het oog had was echt aanzienlijk groter en kon ik niet goed kwijt.

Het scherm is ook cruciaal en zeker iets waar je rekening mee moet houden in je budget. Wil je het goed doen kom je bijna automatisch uit op een spanscherm of een elektrisch projectiescherm. Derde optie is om speciale projectieverf op je muur aan te brengen en daar op te projecten maar ook dit is niet goedkoop. Als je handig ben kun je altijd zelf nog een spanscherm in elkaar zetten en zo wat geld besparen.

Als laatste moet je de ruimte waar je kijkt redelijk donker kunnen maken. Het hoeft echt niet aardedonker te zijn maar hoe meer omgevingslicht er is des te meer licht je beamer moet produceren, afhankelijk van het formaat waar je op projecteert. Meer omgevingslicht gaat ten koste van het contrast en detail van je beeld en dat is natuurlijk jammer. Overigens kan ik je ook zeker aanbevelen om je beamer te calibreren of dit te laten doen (heb goede ervaringen met ITC Home Theater). Dit kijkt een stuk prettiger (meer detail, kleuren zijn zoals bedoeld) en haalt het maximale uit je beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de uitgebreide reacties!! Echt top =)

Dus kan ik er vanuit gaan dat er niet of nauwelijks verschil is in kwaliteit tussen tv en beamer in goede opstelling en ongeveer beide dezelfde prijs?

Led tv's worden geteisterd door backlight en beeldverwerkings problemen. Heb je nog typische beamer kwalen die vaak terugkeren?? Ik ken dan al het regenboog effect en ik las al in een aantal reviews op coolblue/beamercenter dat bij een aantal beamers sommige hoeken onscherp bleven, maar dat scheen vaker zo te zijn bij beamers. Nou lijkt mij dat niet zon ramp dat op een groot scherm een klein hoekje wat een onscherp is. Maar verder nog meer??

Als ik nu een beamer zou kopen, dan zal dat een denk ik een dlp variant zijn. Het contrast van mijn tv is acceptabel zolang het een klein scherm is. Ik moet er niet aan denken hoe vreselijk het eruit moet zijn om die grijze/zwarte vlakken op een groot scherm te zien. Of heeft een lcd beamer van een redelijke prijs wel een redelijk contrast? Netzoals een dlp misschien ook felle kleuren kan hebben als je een behoorlijke beamer koopt?

In ieder geval zou ik dan deze kopen. http://www.beamercenter.n...mer-kopen/benq-w1070.html

Hij heeft: -Lens shift en keytone correctie zodat ik hem op meerdere plekken kan neerzetten.
-2000 lumen; Voorkamer is voorzien van verduisterde gordijnen maar er komt dan licht vanuit de achterkamer. Dus overdag zal het matig verduisterd zijn en savonds redelijk tot goed. Nu wordt er natuurlijk vooral savonds films gekeken, maar op een luie zondag middag moet dat ook kunnen ook is er dan wat meer licht aanwezig. Heb ik dan wel genoeg aan 2000 lumen?

- Contrastratio 10.000 :1, lijkt me redelijk toch?? Ik las al dat je die ratios met een korrel zout moest nemen, maar toch..zou het voldoende zijn voor een goed contrast??

Ik wil het spul dan vervolgens het liefst op een rol scherm projecteren.

Maargoed voorlopig koop ik dus nog niks...andere dingen hebben momenteel de prioriteit.

Grappig trouwens dat de een zegt dat je je hele kamer moet ombouwen voor het beste resultaat en de ander projecteert de hele handel gewoon op zn rolgordijn =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:22

auto660

1991 240 GL Brick

Die contrast ratio's moet je inderdaad met een korreltje zout nemen, mijn proscreen heeft volgens mij 150:1 :+ 2000 lumen lijkt mij wel genoeg, mijn proscreen heeft 1000 lumen en geeft nog goed beeld terwijl de kamer niet volledig verduisterd is. (hij staat op 2,5 meter afstand) Natuurlijk zijn de kwaliteitseisen wat lager met zo'n oude beamer maar het geeft wel een beeld van wat nodig is. Een goed scherm kan ook al aardig wat schelen en is gewoon een must. Probeer je beamer niet weg te proppen, hij kan dan te heet worden waardoor je lamp eerder af is, je dlp chip eerder kapot gaat en hij meer herrie maakt om te koelen. Een bonk ellende dus.

De laatste tijd is de kwaliteit van de beamers enorm omhoog gegaan en is de kans op een miskoop al enorm gedaald. Waar ook nog veel informatie over beamers te vinden is (wel engels..) is hier:
http://www.avsforum.com/forum/index.php
http://www.avforums.com/forums/

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
In een goede opstelling met ongeveer gelijkwaardig budget zal een beamer het winnen, mede door het imposante formaat. Zoals je zelf al aangeeft hebben LED tv's nogal last van backlight bleeding, clouding en dirty screen effect (zekere de grotere modellen) en daar heb je, mits je op een goede oppervlak projecteert, allemaal geen last van met een beamer. Qua contrast doen beamers ook niet onder voor LED tv's maar wel ten opzichte van Plasma en OLED. Het contrast hangt erg af van de hoeveelheid omgevingslicht, het aantal lumen dat je beamer kan produceren, het doek (gain) en het formaat van dat doek waar je op projecteert en hoe je beamer gekalibreerd/afgesteld is. Nadeel van een beamer is dat ze allemaal in meer of mindere mate geluid produceren voor de koeling, iets waar je met een tv natuurlijk geen last van hebt. Daarnaast zijn er op de langere termijn extra kosten aan een beamer verbonden in de vorm van nieuwe lampen die behoorlijk prijzig kunnen zijn.

De beamer die je op het oog hebt lijkt mij een prima beamer, 2000 lumen is een flinke bak licht en zal je niet nodig hebben als je de kamer redelijk kunt verduisteren. Ik had mijn beamer op ongeveer 3,5 meter hangen en projecteerde op een scherm met een doorsnee van 2,5 meter en had mijn beamer altijd op de low-lamp modus staan en dat gaf meer dan genoeg licht (ver onder de 1000 lumen). Voordeel is dat je op die manier nog langer met je lamp kan doen, in mijn geval zo'n 5000 uur per lamp en dat je beamer minder hoeft te koelen en dus stiller is. Als je dan overdag wil kijken kun je altijd overschakelen naar een modus met meer light output. De opgegeven contrastratio moet je inderdaad met een korreltje zout nemen maar is volgens de reviews van die Benq meer dan voldoende. DLP is geen slechte keus, zeker niet met beamers die over een kleurenwiel met 6 segmenten beschikken waardoor het regenboog effect minimaal is. Er blijft een zeer kleine groep mensen die overgevoelig zijn voor DLP beamers en er niet lang naar kunnen kijken, mocht jij of je vriendin dit zijn dan kun je beter voor een LCD beamer gaan.

Je kunt het verder zo gek maken als je zelf wil maar een beamer koop je natuurlijk wel voor een reden. Als je alleen maar tv wil kijken op groot formaat ben je denk ik beter af met een grote tv. Als je echter van je films/series wil genieten heeft een beamer een flinke meerwaarde, mits je deze dan ook een beetje fatsoenlijk tot z'n recht laat komen. Wat scheelt is dat de prijzen van Full HD (3D) beamers de afgelopen jaren flink zijn gezakt en daardoor veel toegankelijker zijn geworden. De opvolgers, 4K beamers, staan al weer klaar maar zijn vrijwel onbetaalbaar en er is nog amper content. Als je nog een paar jaar kan wachten is dat ook een goede optie :P.

Ter afsluiting nog twee reviewsites over projectoren die de moeite waard zijn:
http://www.projectorcentral.com/ en http://www.projectorreviews.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, buiten een enkele voetbalwedstrijd na, zal er geen normaal tv opgekeken worden. Een van de redenen dat ik al snel groter wilde is omdat de 3d belevening op mn lg tv mij erg goed beviel...beter dan in de bios. Maar door het ''kleine'' formaat tv, verlangde ik toch al erg gauw naar meer. Ik heb toch nog steeds het idee dat ik gewoon tv aan het kijken ben en dat moet beter =).

Wachten op betaalbare 4k beamers is zeker een goede optie. Ik moet toch ook eerst mn geluid updaten en hoewel ik wat kritisch ben op mn nieuwe tv ben ik daar toch ook nog steeds wel erg blij mee en kan ik mij daar nog wel even mee vermaken.

Bedankt voor de info Jorick en ook alle andere. Als het zo ver is weet ik waar ik op moet letten en als ik zo kijk naar mijn tv hoek denk ik dat het nog kan passen ook.

Als ik mijzelf eerder had ingelezen over de beamer, had ik een goedkopere tv genomen. Eentje die voldoende was voor het normale tv kijk werk en dan door sparen voor het betere werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Eerlijk gezegt de boel al een tijdje niet bij gehouden, maar viel wel op dat er nog steeds geen 1080p 3D support is voor beamers via PC of anders? ( of er moeten al een paar zijn ondertussen)

DVI-D en mogelijk ander support wat dat betreft lopen beamers wel achter en zal voor thuis gebruik ook altijd wel wat een niché blijven denk ik. Of word het stiekum wel steeds populairder?

Dus dat men dan al over 4k beamers praat vind ik een beetje raar tuurlijk zullen ze vast wel in ontwikkeling zijn maar gaan de andere Eisen dan ook mee of blijven die hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Ik weet niet precies waar je op doelt maar 3D is al een tijdje vrij gebruikelijk voor beamers. Ook aansluiten op een PC is geen probleem, zolang je maar een HDMI 1.4 aansluiting op je PC hebt en de juiste software gebruikt. En je kunt natuurlijk ook gewoon een good-old blu-ray speler of PS3 gebruiken.

De meerwaarde van een DVI-D aansluiting is mij niet echt duidelijk als er ook al een HDMI ingangen aanwezig zijn. Een DVI naar HDMI adapter kost iets van twee euro en dat werkt ook.

Als 4K ergens tot z'n recht komt dan is het wel bij beamers, alleen al omdat je op een veel groter scherm kijkt. 4K is goed vergelijkbaar met 35mm film die ze in bioscopen gebruiken (digitale projectie buiten beschouwing gelaten, dit is meestal 2K of 4K) en is een flinke stap vooruit t.o.v. 1080p wat nu gangbaar is voor thuisbioscopen. In het high-end segment zijn al 4K breamers te krijgen van o.a. Sony en JVC maar die zijn nogal aan de prijs (> €10000). Daarnaast is er nog praktisch geen content dus voor nu is dat niet echt de moeite waard maar op termijn zeker wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Zit je dan niet met de beperkingen en reso op een 1.4 aansluiting tegen over als je via DVI D met Nvidia 3d Vision Full HD films en fo games zou kunnen kijken/spelen.

DVI D wel hogere Hrtz etc hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hey Moroguna

neem eens een kijkje op http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=22.0

Daar vind je een zwik aan informatie, dan kun je je goed inlezen en voorkom je dat je misschien iets koopt waar je spijt van krijgt.

een voorbeeld is of jij lensshift nodig zult hebben, hang jij je beamer op en blijkt dat die geen lensshift heeft dan kun je misschien niet eens projecteren op de muur daar waar jij het beeld wilt.

ook is er nogal verschil in techniek, DLP, LCD, LCOS noem maar op. Het Regenboogeffect is al genoemd hierboven, dat kan spelen bij DLP.
Ook blijkt dat de W1070 nogal wat issues heeft met de uniformiteit in het beeld, de ene kant kan lichter zijn dan den andere en best wel op een storende wijze.

de Epson 3200 en 5200 zijn ook leuke instapbeamers.

[ Voor 25% gewijzigd door Fraggert op 23-06-2014 12:05 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 19:05:
Ik wil het spul dan vervolgens het liefst op een rol scherm projecteren.
Ook daarin heb je natuurlijk weer heel wat verschillende typen schermen. De voorkeur gaat uit naar een scherm dat zichzelf dan zo goed mogelijk spant. Vroeger waren rol-schermen niet veel meer dan een rolgorden met iets andere stof, maar daarbij heb je heel snel het effect dat bij een zuchtje wint het doek gaat wapperen, of dat de randen gaan "krullen" of golven. Daar zijn inmiddels wel goede oplossingen voor te verkrijgen, maar ook hier geldt weer dat naarmate de oplossing beter wordt, de prijs hard omhoog gaat helaas.
Maargoed voorlopig koop ik dus nog niks...andere dingen hebben momenteel de prioriteit.

Grappig trouwens dat de een zegt dat je je hele kamer moet ombouwen voor het beste resultaat en de ander projecteert de hele handel gewoon op zn rolgordijn =P
Je kan natuurlijk prima op een muur of gordijn projecteren, en dat geeft al een heel leuk resultaat. Vergelijk je het echter met eenzelfde setup op een "echt" scherm, dan blijkt er een wereld van verschil in te zitten. Uiteraard is het helemaal aan de eindgebruiker om de keuze te maken of het de meerprijs waard is of niet, maar naar mijn mening is het verschil dermate groot, dat het bijna zonde van de investering wordt om het dan niet meteen ook goed aan te pakken. Vergelijk het met het verschil tussen analoge TV en HDTV. Analoog kijkt ook prima, en als je nooit op HDTV hebt gekeken, is er weinig reden tot klagen. Als je dan over stapt is het "wow"-effect vrij groot.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Ik heb zelf ook voor een beamer gekeken. Veel rond gesnuffeld op diverse fora. Daar kwam de pricewatch: BenQ W1070 toch uit als beste prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb hem zelf (helaas!) nog niet kunnen aanschaffen. Dit mede omdat het gewoon veel geld blijft. Toch zou ik, gezien de recensies die op het internet ronddwalen, voor deze beamer gaan. Overigens zit je met een 4K-beamer in een hele andere prijsklasse.

@Fraggert: het is een populaire beamer, dus heeft veel gebruikers. Des te meer gebruikers, des te meer klachten. Maar nogmaals, ik heb er zelf nog geen ervaringen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Fruitschaal op 26-06-2014 11:39 ]

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 08:19
Ik gebruik al jaren een beamer ipv een tv in de woonkamer (Eerst een Hitachi, nu een Epson). Ik zou zelf niet meer terug willen. Overigens heb ik ongeveer dezelfde periode al geen tv-abonnement meer, dus ik zou je niets kunnen vertellen hoe het is om tv op de beamer te kijken.
Maar bedenk wel, voor een beamer moet de ruimte echt donker gemaakt kunnen worden. Dat vind ik zelf het allergrootste nadeel, want op mooie zomer dagen is het alleen met enige moeite mogelijk om echt van de beamer te genieten. Het ander nadeel is de lamp. Zeker met de Epson heb ik gemerkt dat die niet het eeuwige leven hebben (de eerste lamp begaf het al na 700 uur, overigens wel vervangen onder garantie)
Verder geeft een scherm zoals terecht al eerder is opgemerkt een stuk beter resultaat. Dat hoeft verder ook niet zoveel te kosten. De mijne, een 100" elektrisch bedient rolgordijn model was destijds 180,-. Het kan ongetwijfeld een stuk beter, maar de prijzen lopen helaas heel snel op.
Zou mijn beamer morgen stuk gaan, dan zou ik waarschijnlijk meteen een Epson EH-TW7200 bestellen, omdat een LCD model (geen rainboweffect...) is wat makkelijk te plaatsen is.
4K is momenteel nog een brug te ver qua kosten voor mij, en aangezien er toch nauwelijks content voor is, zou ik dat niemand nog aanraden. Hier kun je redelijk wat reviews vinden, die je hopelijk wat verder helpen met de vraag welke beamer het voor jou moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
Ik heb zelf de w1070 sinds 3 weken hangen. En hij overtreft al mijn verwachtingen, scherper, duidelijk zelfs overdag in een matig verduisterde ruimte, en simpel aan te sturen. Ook 3d is top met 2 goedkope(10 euro) brillen van Ebay.

Nadeel is wel dat je de ventilator hoort in stille scenes, en dat de lensshift niet echt veel doet. Dus hij hangt een meter van de muur. Dus als je meer eenvoud/keuze wil met de plek is meer lensshift wel gewenst.

Ik projecteer wel op een scherm, maar die zijn ook zoo duur niet meer. Zakt mooi recht voor mijn tv naar beneden.

Maar houd wel rekening met inderdaad stroom kabel, hdmi kabel aan het plafond. Ik heb zelf nog een hdmi schakel kastje gekocht. Er komt altijd wel wat meer bij kijken dan je verwacht had.

Mocht je het eens live willen bekijken en in de buurt van Tilburg wonen kan je altijd een keer kijken als je wil.
Pagina: 1