Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Switch ip..

Pagina: 1
Acties:

• Berkeley
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-11 17:47
Ik heb recent een switch gekocht van iemand hier op tweakers... De switch in kwestie is een 3COM superstack 2400 26poort switch(beheerd). Alleen nu heb ik hem ontvangen zonder IP-adres en dus kan ik er weinig mee...... Ik heb ook geen seriele kabel, aangezien ik die nooit nodig heb gehad. Nu heb ik dus al dit gevonden: http://ec1.images-amazon....grate/MANUAL000014149.pdf gevonden... Alleen werkt de methode die daar beschreven staat niet(The procedure described in thissection assumes the unit has been powered up in standalone mode and has the default IP address of 169.254.100.100)
Is er een manier om het IP adres te vinden? Bedankt.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:06
Connecten via serial port, en de switch resetten naar factory settings.

• Berkeley
Heb je er overheen gelezen... dat ik geen kabel voor de seriele poort heb....

• justahuman
Makkelijkste is dan om er een aan te schaffen

• Berkeley
Ja.. maaar welke.. Het is geen standaard kabel.. http://ec1.images-amazon....grate/MANUAL000014149.pdf

• justahuman
Je hebt om te kunnen praten met deze switch een null modem kabel nodig, iets ala http://www.kabeltje.com/null-modem-kabel-1.8-meter

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Je manual klopt niet voor het model, maar het lijkt alsof hij ook een DHCP client heeft. Hang hem even aan een DHCP server en kijk of er een IP aan gegeven wordt in je DHCP server; of ga anders even wiresharken. Verkoper zou de switch een reset hebben gegeven als het een goede verkoper is, maar goed... serial cable zou er bij moeten zitten, anders verkoper even pingen.

Zonder serial naar factory resetten is erg lastig, vaak wordt de web interface zelfs uitgezet... security e.d... of stel dat hij gejat wordt.

• Berkeley
Ok, ik zal kijken wat het oplevert. Bedankt!

• Berkeley
Heb het geprobeert, de switch toont geen dataverkeer(in de zin van knipperende lampjes, tcpdump levert niks op, en de dhcp server ook niet(de router.) Waar lees jij trouwens dat de switch een dhcp client heeft?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Je eigen URL:
Automatic IP Configuration
By default the Switch tries to configure itself with IP information without
requesting user intervention. It tries to obtain an IP address from a DHCP
or BootP server on the network.

If neither server is found, the Switch will configure itself with its default IP
address 169.254.100.100

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Optie 1: koop een seriele kabel. Optie 2: vraag 't aan de tweaker van wie je 'm gekocht hebt?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1