Hoi allemaal,
Sinds een paar dagen valt het mij op dat ik een gek probleem lijk te hebben. Namelijk dat bepaalde SSL sites niet openen.
Stel ik ga bijvoorbeeld naar https://mijn.abp.nl, dan krijg ik in IE11 direct: "This page can’t be displayed".
Wireshark levert dan het volgende op:
SSLv3 Record Layer: Alert (Level: Fatal, Description: Handshake Failure)
Content Type: Alert (21)
Description: Handshake Failure (40)
Met Firefox werkt alles wel keurig. Je zou dan zeggen dat het geen netwerkstack-achtige zaken zijn, omdat Firefox en IE die allebei gebruiken.
Ik heb inmiddels een hele rits aan dingen geprobeerd:
netsh int ip reset
netsh winsock reset
sfc /scannow
dism /online /cleanup-image /restorehealth
SSL cache reset
Browser reset
Met en zonder Enhanced Protected Mode & 64 bit
Alle tools die iets met het netwerk doen gedeïnstalleerd
De in FF gebruikte root certs gecheckt en opnieuw geimporteerd en in IE actief gezet (gedownload vanaf de Verisign site)
Uiteraard m'n hele systeem grondig op malware gecheckt, dat lijkt in orde. Ook nooit malware erop gehad.
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen? Heb voor de grap even Windows 8.1 van de MSDN ISO in een VirtualBox VMetje gezet, en daarbij werkt het gewoon via IE11.
Sinds een paar dagen valt het mij op dat ik een gek probleem lijk te hebben. Namelijk dat bepaalde SSL sites niet openen.
Stel ik ga bijvoorbeeld naar https://mijn.abp.nl, dan krijg ik in IE11 direct: "This page can’t be displayed".
Wireshark levert dan het volgende op:
SSLv3 Record Layer: Alert (Level: Fatal, Description: Handshake Failure)
Content Type: Alert (21)
Description: Handshake Failure (40)
Met Firefox werkt alles wel keurig. Je zou dan zeggen dat het geen netwerkstack-achtige zaken zijn, omdat Firefox en IE die allebei gebruiken.
Ik heb inmiddels een hele rits aan dingen geprobeerd:
netsh int ip reset
netsh winsock reset
sfc /scannow
dism /online /cleanup-image /restorehealth
SSL cache reset
Browser reset
Met en zonder Enhanced Protected Mode & 64 bit
Alle tools die iets met het netwerk doen gedeïnstalleerd
De in FF gebruikte root certs gecheckt en opnieuw geimporteerd en in IE actief gezet (gedownload vanaf de Verisign site)
Uiteraard m'n hele systeem grondig op malware gecheckt, dat lijkt in orde. Ook nooit malware erop gehad.
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen? Heb voor de grap even Windows 8.1 van de MSDN ISO in een VirtualBox VMetje gezet, en daarbij werkt het gewoon via IE11.