Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

voeding laptop wordt erg heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft wordt de voeding van mijn laptop erg heet. Het is een oud beestje wat ik heb gekregen voor de hobby, maar ik ben er erg blij mee. Het gaat om een IBM/Lenovo Thinkpad R60e.

Nu heb ik me een beetje ingelezen op internet en ik lees dat het zowel aan de accu kan liggen die erg slecht is zodat de voeding erg veel werk moet verzetten als aan de voeding zelf die het niet meer zo goed doet. De voeding wordt meer dan handwarm. Hij is bijna te heet om goed en stevig vast te pakken. Als de accu helemaal is opgeladen houdt hij het ruim anderhalf uur vol tijdens het kijken van een film.

Ik heb zelf nog geen ervaring met deze materie. Ik probeer hier een beetje gevoel te krijgen waar ik aan toe ben. Kan ik het nog een tijdje aanzien, kijken hoe lang hij het vol houdt? Of loop ik een risico dat ik dan iets opblaas en m'n laptop sloop. Een vervangende accu en/of voeding is vrij prijzig in verhouding tot de waarde van deze laptop, maar misschien toch wel de moeite waard.

Ik probeer hier toch een beetje gevoel voor te krijgen en ben benieuwd naar jullie reacties.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gewoon oude niet efficiënte lader en niet zo zuinige laptop, lijkt mij normaal.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:22

auto660

1991 240 GL Brick

Laptopladers kunnen aardig heet worden. Ook heb ik het idee dat laptop laders naarmate ze ouder worden heter worden doordat ze degraderen? (ik weet niet of dit kan maar mijn acer lader wordt nu warmer dan ik mij kan herinneren) Ik zou mij er niet zo druk om maken en hem op oppervlakken leggen waar hij zijn hitte kwijt kan. Zoals op de vensterbank of op de vloer, maar leg hem niet op je deken, tussen de bank of in de zon want daar worden laptop laders écht heel heet van.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
Oké. Ik hou de adapter in de gaten en zorg dat hij op een relatief koel plekje ligt. Geen reden tot directe vervanging van batterij en/of adapter voor mij.