Sinds vandaag blijft de camera constant hunten met het scherp stellen onder AF focus. De term hunten was mij ook onbekend, en een middagje searchen ben ik deze term tegen gekomen.
Ik heb meerdere lensen geprobeerd, onder MF is er niks aan de hand maar met AF is het einde zoek.
Het probleem is ontstaan van de een op het andere moment zonder enige wijziging aan de instellingen, hardware knop van de AF/MF.
Kom dit voorval redelijk veel tegen maar weinig dat er diepgaand op in wordt gegaan.
Wat heb ik al gedaan?:
-Contacten gereinigd (zonder spul of iets dergelijks, blijft toch gevoelig)
-Firmware update naar 1.07
-Accu eruit
-Fabrieksinstellingen terug gezet
Verder werkt de camera goed, maar of het nu in de body zit omdat het probleem bij alle 3 de lensen voorkomt! Maar vind het raar dat het zo gebeurd zonder voorbode. De focus piepjes geven ook niks weer, ondanks dat de instellingen (one shot) gewoon staan waarbij die zou moeten weergeven wanneer de foto scherp is.
Ik heb meerdere lensen geprobeerd, onder MF is er niks aan de hand maar met AF is het einde zoek.
Het probleem is ontstaan van de een op het andere moment zonder enige wijziging aan de instellingen, hardware knop van de AF/MF.
Kom dit voorval redelijk veel tegen maar weinig dat er diepgaand op in wordt gegaan.
Wat heb ik al gedaan?:
-Contacten gereinigd (zonder spul of iets dergelijks, blijft toch gevoelig)
-Firmware update naar 1.07
-Accu eruit
-Fabrieksinstellingen terug gezet
Verder werkt de camera goed, maar of het nu in de body zit omdat het probleem bij alle 3 de lensen voorkomt! Maar vind het raar dat het zo gebeurd zonder voorbode. De focus piepjes geven ook niks weer, ondanks dat de instellingen (one shot) gewoon staan waarbij die zou moeten weergeven wanneer de foto scherp is.
[ Voor 11% gewijzigd door Meneer aard op 19-06-2014 18:29 ]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+