Toon posts:

Hardware router met firewall voor kabelinternet.

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is eigenlijk al mijn vraag ,

wie weet een leuke hardware router liefst met ingebouwde firewall om een kabelinternetverbinding te verbinden met een netwerk en waar je deze kunt halen.
Liefst ook nog enigzins betaalbaar.

BvD

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:12

Kettrick

Rantmeister!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dan neem je de SMC barricade 7004BR.
Die heeft dus:
NAT router
Firewall
4 poorten (10/100 switch)
printserver
mogelijkheid voor extern dialupmodem (voor als je provider je in de steek laat).
Kost bij www.outpost.com $100. Met verzendkosten en invoerrechten kom je dan tussen de 300-400 gulden uit..
Goedkoper dan dat krijg je ze niet!!
Voor iets meer heb je btw de 7008BR met 8 (ipv 4) 10/100 poorten.
Aanrader!
(Tweakers review)

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info

ik ga denk ik voor de Barricade router ,
ziet er goed uit.

O ja 125 dollar incl verzendkosten.

Verwijderd

Kijk eens op http://www.practicallynetworked.com

Staan veel reviews en een aanbieding van de SMC Barricade 7004BR voor $40 incl shipping

Nee, het is geen typfout.

:)

Verwijderd

Ik neem aan dat je dan ook gewoon het aantal poorten uit kunt breiden door er een HUB aan te hangen met een Crosswire kabel :? Wordt het daar dan trouwens veel trager van??

Verwijderd

Nee, het wordt niet trager, er zit nl een ingebouwde switch in, dus als je er een hub aan hangt maakt het niet uit.

En je moet volgens mij geen crosscable gebruiken.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou , wat hubs betreft ben ik wat beter op de hoogte.

Een extra hub is natuurlijk iets trager als geen extra hub , met de datatranfer-rate zul je hier waarschijnlijk niks van merken , het gaat hier meer om de reactiesnelheid , van een website , hier komen weer enkele milliseconden bij , nou is dit heel weinig , maar als je een online spel wilt spelen dan is een zo laag mogelijke ping natuurlijk het beste.

Wat betreft de crosscable , deze HEB je nodig om 2 hubs aan elkaar te verbinden , echter een aantal hubs heeft standaard een
cross-aansluiting , vaak word dit aangeduid als een uplink.
Dit is gewoon een normale poort maar dan gekruist aangesloten , hier kun je dus gewoon een standaard netwerkkabel op aanpluggen.
Let wel op dat je dit niet doet van HUB1-uplink naar HUB2-uplink , dan heb je de 2 keer gekruist en 2 keer kruisen is niet kruisen.

• Ook

Ook

Yes I can!

Om even op Dajan terug te komen.
Je kan er idd meerdere clients mee verbinden door meerdere hubs/switches aan je barricade te hangen. De IP reeks ligt vast op 192.168.123.xxx wat dus inhoudt dat je maximaal 254 pc's kan "bedienen" met 1 barricade.
Hierbij heb je idd geen merkbaar verschil in datatransfer rates.

Ook

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Op maandag 11 juni 2001 14:44 schreef Wampie het volgende:

SMC Barricade 7004BR voor $40 incl shipping
Shit die deal is dus weg :(

Heel erg jammer, anders had ik hem zeer zeker gekocht :'(

Iemand die nog meer van dit soort spectaculaire aanbiedingen weet?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Ook

Ook

Yes I can!

De meeste kortingen in US internetshops zijn "after rebate" oftewel dat je achteraf een "coupon" (bonnetje) terug moet sturen. Die bonnetjes gelden in 99% van de gevallen alleen in de US/Canada. Kijk dus even goed naar de kleine lettertjes voordat je een "aanbieding" koopt die helemaal niet zo voordelig blijkt te zijn.
Volgens mij is outpost het betrouwbaarst en het goedkoopst!

Ook

Verwijderd

Linksys, router + firewall...

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Op dinsdag 12 juni 2001 11:01 schreef Ook het volgende:
De meeste kortingen in US internetshops zijn "after rebate" oftewel dat je achteraf een "coupon" (bonnetje) terug moet sturen. Die bonnetjes gelden in 99% van de gevallen alleen in de US/Canada. Kijk dus even goed naar de kleine lettertjes voordat je een "aanbieding" koopt die helemaal niet zo voordelig blijkt te zijn.
Volgens mij is outpost het betrouwbaarst en het goedkoopst!

Ook
Daar was ik al wel bang voor, bedankt is een goede tip. Bij Outpost hadden ze nu een weer een $20 korting-actie (met rebate), ik heb ze ff een mailtje gestuurd of die ook geldt voor internationale orders en zo ja: hoe dat dan in zijn werk gaat. Eens kijken óf ik daar antwoord op krijg en zo ja: wat we zeggen.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Ook

Ook

Yes I can!

Als je op Outpost of "After Rebate" klikt dan zie je het al:

Rebate amount: $20.00.
Purchase between 05/30/2001 & 06/30/2001.
Mail in completed coupon, original UPC code & clear copy of dated sales receipt.
Offer good in U.S. only.

US only dus...
helaas!!

Ook

Verwijderd

ik heb zelf een linksys 1port router van mr@

kijk daar eens op de site, ik heb ook getwijfeld om in de VS te kopen, maar met garantie vind ik dat toch een probleem!

over cross/patch cable... dat kan beide, om mijn router zit een knopje zodat je elke kabel kan gebruiken!

www.mr-at.nl
misschien hebben ze nog leuke tijdelijke aanbiedingen!
Pagina: 1