• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 09:38
Vraagje:

Op mijn voeding (Antec) zit voor de ATX stroom aansluiting slechts 1 blokje met 4, op mijn moederboard Gigabyte sniper B5 zit echter een 2X4=8 aansluiting. kan ik volstaan met de 1x4? Zo ja welke zijde moet ik deze dan plaatsen van de 8 polige stekkeraansluiting?

Alvast dank.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-02 19:50
post de specs van de voeding eens (merk, leeftijd, etc. Als je dat niet hebt, maak een foto van de specificaties van de voeding die op de zijkant staan.) Als het een oude/onbetrouwbare voeding is kan je deze sowieso beter vervangen

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-01 05:34
In principe kun je gewoon een 1x4 aansluiting gebruiken op een 2x4 aansluiting op het moederbord. De 2x4 pins aansluiting hebben ze vooral gemaakt om te zorgen dat je niet een te oude voeding aansluit die wellicht te weinig vermogen kan leveren. Je kunt ook maar aan een kant de 1x4 stekker stoppen want de andere kant is gespiegeld.

Dat gezegd, zoals hierboven aangegeven moet je dus wel zorgen dat je voeding betrouwbaar is en genoeg vermogen kan leveren.

iRacing Profiel

• Fresno
Het is een wat oudere kast met deze voeding: pricewatch: Antec Earthwatts EA 500

• Fresno
Oke hij zit er nu gemakkelijk in. Gaan we verder, kijken of hij straks opstart.

Bedankt voor jullie snelle reactie.

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-01 05:34
Dat is best een oude, maar goede voeding. Als je niet in de buurt van de 500 watt gaat komen dan zal het wel goed gaan allemaal.

iRacing Profiel

Pagina: 1