Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasVH
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 15:13
Ik hoop dat ik dit in het juiste deelforum plaats en voldoende uitgelegd krijg. Indien niet, welgemeende excuses.

Ik heb al een tijdje een Panasonic ST60 (plasma tv), die DLNA ondersteunt. Zo kon ik netjes al mijn muziek afspelen in de huiskamer. Daartoe heb ik enkel op mijn pc (Win 7 Pro) onder 'Thuisgroep', optie streamen moeten aanvinken en dit verder instellen in Windows Media Player. Dat werkte allemaal perfect.

Enkele weken terug heeft Telenet (ik woon in België) mijn digicorder geüpdatet naar het nieuwste Whop/Yelo-menu. De dag nadien vond mijn tv mijn pc niet meer, wel verscheen een cijfer-lettercombinatie waar geen bestanden in te vinden zijn. Nadien leerde ik dat dit blijkbaar mijn digicorder is, die nu ook herkend wordt als een apparaat in mijn netwerk. Punt is dat mijn pc niet langer verschijnt op mijn tv, soms eens één seconde om dan weer onmiddellijk te verdwijnen. Indien ik snel ben en kan selecteren, kan ik terug aan alles aan en werkt alles goed. Eens ik echter afsluit verschijnt mijn pc wederom niet.

Ondertussen zit ik al weken met dit probleem en ik vind het heel storend. Ik hoop hier verdere hulp te vinden, want onderstaande stappen hebben me nog niet geholpen.

> Contact opnemen met Telenet. Ik krijg deze link en verder weten ze het daar ook niet.
> Alles staat ingesteld naar behoren. Hier heb ik ook nooit iets aan veranderd.
> Voor zover ik kan zien staat er niets geblokkeerd, ook niet door de Windows Firewall.
> Panasonic heb ik nog niet gecontacteerd, maar daar gaan ze me evenmin kunnen helpen, vrees ik.

Hartelijk dank voor alle eventuele hulp.

Ryzen 5 2600 + Scythe Kotetsu | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | G.Skill Ripjaws V 32GB DDR4 3200Mhz | MSI RX 6650 XT Gaming 2G | Seasonic Platinum 660W | Fractal Define R7 | Crucial MX500 1 TB + WD Green 1TB | Windows 10 Pro 64bit | Dell Ultrasharp U2311H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:38
Heb je de mogelijkheid de DLNA funktionaliteit van de digicorder uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasVH
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 15:13
Het heeft even geduurd alvorens ik voldoende kon knoeien. De DLNA-functionaliteit van mijn digicorder kan ik alvast niet uitzetten. Voorlopig heb ik daar wel een oplossing, ik maak dan maar contact met mijn pc via de digicorder. Toch wil ik eindelijk opnieuw kunnen connecteren via mijn tv, nu moet ik een extra toestel aanzetten en het menu werkt minder aangenaam.

Is het mogelijk dat mijn digicorder de signalen die mijn tv dient te ontvangen verstoort? Zoals gezegd verschijnt mijn pc niet meer in het lijstje op mijn tv (op soms eens een seconde na, om dan onmiddellijk weg te springen), sinds mijn digicorder ook een DLNA-toestel is geworden.

Ryzen 5 2600 + Scythe Kotetsu | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | G.Skill Ripjaws V 32GB DDR4 3200Mhz | MSI RX 6650 XT Gaming 2G | Seasonic Platinum 660W | Fractal Define R7 | Crucial MX500 1 TB + WD Green 1TB | Windows 10 Pro 64bit | Dell Ultrasharp U2311H