Windows 8.1 upgrade download, ook als clean install?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:47
Hallo beste leden,

Omdat ik student ben kan ik windows aanschaffen via surfspot.nl voor een prijs van 22 euro. Dit is natuurlijk een koopje, maar dit betreft volgens mij alleen een upgrade volgens de titel van het product. Tevens is dit volgens mij ook hetzelfde product dat microsoft op hun eigen website aanbiedt met studentenkorting. Is het mogelijk om een upgrade versie van windows op een ''lege'' pc te installeren? Ik had hierover al met de microsoft hulplijn gesproken maar deze verwezen mij naar de site, waar het niet echt duidelijk op stond.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zou gewoon van iemand een 8.1 installatie CD kunnen lenen en via die manier het zaakje installeren.

De website heeft afaik enkel die update-wizard installatie versie, moet je natuurlijk een OS hebben draaien om dat te starten :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
Ja maar als je kijkt op de site van microsoft staat het er zo dat windows 8.1 voor 60 euro te koop staat voor studenten, klik je vervolgens verder dan is het niet echt helemaal duidelijk of het nu over de update versie gaat. Wel is het duidelijk dat het alleen via een download gaat en een .exe file is. Aan de telefoon werd mij door microsoft verteld dat dit als iso te mounten was en dus toch op een nieuwe pc te installeren was, maar dit was mij allemaal erg onduidelijk en ik verstond de betreffende meneer eigenlijk niet goed. Dus daarom vroeg ik mij af hoe dit werkte? en of iemand ook via surfstop.nl ervaring heeft hier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik weet alleen bij de 8.0 installatie (via die .exe) je een optie krijgt tijdens de setup om een image/CD te branden, die kan je dan gebruiken bij een clean install.

Deze optie krijg je dan, ook bij 8.1 dus blijkbaar.
Afbeeldingslocatie: http://res1.windows.microsoft.com/resbox/en/6.3/main/204ae35f-9923-4b6c-b3f0-8ed0d5c0c614_20.png

http://windows.microsoft....e-from-windows-7-tutorial

Maar je moet volgens mij dan wel een 'draaiende' Windows hebben om dit op te starten en een ISO/Image te maken.

Edit, even m'n mail doorgespit, directe link voor die update
http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only

[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2014 17:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
Oke! Ik heb in principe de beschikking over de laptop van mijn moeder waarop windows 7 draait, dan zou ik deze dus kunnen gebruiken om de windows 8.0 ergens op te kunnen plaatsen en te installeren op me nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:32

FCC

Bij Surfspot krijg je een link naar een iso-file (of een dvd maar die is duurder), dat is iets anders dan de install.exe van Microsoft. Het betreft echter wel een upgrade versie dus officieel heb je een draaiende Windows op de betreffende pc/laptop nodig.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Pagina: 1