collages / mindmap met foto's programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en wel met het volgende.

Voor mijn werk moet ik een soort collage maken. dit wil zeggen dat ik een plattegrond heb van een dorp. Daar wil ik allemaal foto' s omheen zetten met pijl aanduiding en omcirkeling op de plattegrond van het dorp. Daarbij moet ik dan tekstvakken kunnen maken met info over de betreffende foto' s.

Nu heb ik op de pc van mijn werk eigenlijk geen software daar voor. en ben ik op mijn macbook aan het zoeken geslagen. Ik wil best wat voor een programma betalen maar meer dan 10 euro vind ik wat veel van het goede. In totaal moet ik 6 van die mindmap/collages maken dus in de toekomst zal ik het niet vaak meer gaan gebruiken.

Een programma als Omnigraffle ziet er prima uit en zal denk ik prima zijn voor de opdracht, maar voor 70,00 euro is het mij dat niet waard. Ook wil ik eigenlijk niet met probeerversies gaan werken, want er is wel een grote kans dat er gedurende de komende maanden (tot halverwege volgend jaar) aanpassingen gedaan moeten worden. Dan wil ik niet zitten te kloten met een verlopen programma

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heb al gezocht naar programma' s als omnigraffle / visio (niet voor mac) maar dat zijn eigenlijk echte mindmap programma's. Zijn er nog andere richtingen waarin ik kan zoeken?

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Lijkt me vrij basic zoals je het in je post noemt: je hebt gewoon foto bewerking nodig. Importeer de plattegrond in het programma. Vergroot eventueel de randen. Daarna kunt je de foto's erin plakken, pijlen erbij en tekstvlakken. Moet in elk programma wel lukken, bijvoorbeeld PixelMator of GiMP wellicht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat kan zelfs nog in Pages als je wilt. Zo bijzonder is het niet, het is een kwestie van spelen met afbeeldingen, tekstvakken en lagen in 1 document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 19:05

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Topicstarter
bedankt. Met numbers kom ik in dit geval al een heel eind heb ik gemerkt. Denk dat ik het hierbij ga houden.