Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studie/werk laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop, maar geen van de standaard laptops voldoen echt aan mijn eisen. De laptop zal ik 3 maanden als desktop vervanger gebruiken, en daarna meer sporadisch (op reis, voor de TV etc. niet voor zwaar werk).

Kosten: max €900
Programma's: EViews, MATLAB, MS Office
Belangrijk:
  1. Redelijke tradeoff tussen draagbaarheid en functionaliteit (13.3"-15.6")
  2. Goed toetsenbord (dit is echt een vereiste, zeer slechte ervaringen met Acer) aangezien ik veel typ
  3. "Zware" MS Office gebruiker - dus veel PPT/Excel/Word
  4. Moet af en toe een serieus MATLAB of EViews script kunnen runnen (computational time van 5 tot 10 minuten op mijn desktop i7 quad core met 16GB werkgeheugen, recente videokaart en SSD schijf). Dus dan moet de laptop niet hopeloos vastlopen.
  5. SSD Primair (boot schijf, plus MATLAB, EViews, R en wat andere tools)
  6. 1 TB HDD (maar mag ook externe HDD zijn gezien duaal gebruik laptop/desktop)
  7. Liefst geen OS, heb zelf nog OEM licenties liggen
  8. Zal af en toe worden gebruikt voor het kijken van een serie
  9. Wordt niet gebruikt voor games of videobewerking
Volgens mij is een goede grafische kaart praktisch nutteloos (gezien mijn eisen), en dus wil ik daar dan ook vanzelfsprekend geen geld aan uitgeven. Zelfde geldt voor een OS.

Ik heb een blik geworpen op BTO, en dat leek me vooralsnog een goede keus.

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-11 23:45
Geen OS bij een laptop zal moeilijk worden. Bijna altijd zit er een OS op,er zijn een paar uitzonderingen. Maar dat zijn echt uitzonderingen.

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
BTO U-book wat? Zijn zonder licentie te krijgen en voor rond de 900 euro heb je FHD, i7, 8gb, SSD en een 1tb HDD in een compacte behuizing.

http://www.bto.eu/bto-u-book-15cl16.html

[ Voor 13% gewijzigd door Iuigi op 19-06-2014 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iuigi schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:25:
BTO U-book wat? Zijn zonder licentie te krijgen en voor rond de 900 euro heb je FHD, i7, 8gb, SSD en een 1tb HDD in een compacte behuizing.

http://www.bto.eu/bto-u-book-15cl16.html
Dat ziet er iig interessant uit.

Enig idee of het toetsenbord/mousepad goed werkt? Aangezien ik part-time auteur ben en een blog bijhoud is het echt een vereiste dat het iig goed typt.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Als ik op de foto's af ga lijkt het Veel op het toetsenboard die ook in mijn 17cl 58 zit, maar dan een ander kleurtje.
In dat geval is het wel een fijn toetsenboard en anders kan ik er weinig over zeggen.

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11 19:04
De Thinkpad E540 heeft in ieder geval een heerlijk toetsenbord

Ik heb hem zo geconfigureerd:
http://imgur.com/DV3hgXG

Wel 50 euro te duur, maar dus een heerlijk toetsenbord, een ssd, en een hele krachtige processor.
Pagina: 1