transgaming en resoluties

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu wine (met transgaming!! :9~ ) aan de praat. >:) Het werkt geweldig tot nu toe! op een ding na...: de resolutie van mijn scherm wordt gelijk gemaakt aan die van het spel, maar intussen blijft wel een uitvergroot linux-achtergrond in beeld.
Dus zo ongeveer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|------------------|
|.....-------------|
|.....-------------|
|.....-------------|
|------------------|
|------------------|
|------------------|

Waarbij dus ... het spel is, en --- de gewone (uitvergrote) linuxdesktop.

Is hier iets aan te doen? :?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Waarschijnlijk wordt de resolutie van X nietgelijk gemaakt aan je spelreso. Dit komt waarschijnlik omdat je geen mode hebt gedefinieert voor die reso. Dan probeert X er zo dicht mogelijk in de buurt te komen. Bijvoorbeeld: je wilt 512x384, maar dat kan niet. Dan wordt 640x480 met een randje whatever (waarschijnlijk je Linux-desktop).

Dat was het probleem wat ik had met Quake3Arena (voor Linux, maar het gaat om het reso-switchen...).

'tis maar een gok natuurlijk... :)

• banaan-X
  • Niet online
Ik denk niet dat dat het probleem is. Het beeldscherm staat wel in de resolutie van het spel, alleen de KDE nog in de oorspronkelijke. Maar ik maak binnenkort wel ff een screenshot.

• banaan-X
  • Niet online
Hier is het screenshot.
http://www.xs4me.dhs.org/~peter/screenshots/schermafdruk3.png
(beetje groot... :P )

Het scherm zelf krijgt dus een resolutie van 640x480, waarbij je dus precies in het spel zit (Red Alert 1 inderdaad >:) ), maar als je nu met de muis aan de onderkant komt, dan scrollt het scherm mee naar onderen, en zodoende kun je dus niet in het spel naar beneden scrollen :( Ik hoop dat het een beetje duidelijk is... :)
Oplossing :?

• banaan-X
  • Niet online
omhoog!

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op maandag 11 juni 2001 19:26 schreef banaan-X het volgende:
omhoog!

Weet iemand hier een oplossing voor?
ja.

het probleem is het volgende:

stel je hebt een max. resolutie ingesteld van 1280x1024, dan word er een virtuele desktop aangemaakt van 1280x1024 (tenzij je anders opgeeft uiteraard). als je je schermresolutie lager maakt, dan blijft de virtuele desktop even groot. (minimaal zo groot als de max. resolutie die ingesteld staat) het gevolg is het scrollbaar zijn van de desktop.
als je dit niet wilt voor die resolutie moet je een extra XF86Config aanmaken waarin alleen de resolutie staat waar dat spel gebruik van maakt en daar je X mee opstarten.

beetje irritant maar het werkt.

andere mogelijke oplossing: in ~/.wine/config de optie UseDGA aanzetten. geen idee of het bij wine werkt DGA heeft op zich geen last van dit probleem.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1