Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printdriver exporteren uit windows 7?

Pagina: 1
Acties:

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 20:45
Ik zit met het volgende probleem

We hebben een server 2012 R2 als printserver.
Hierop staan alle printers geinstalleerd.
Grotendeels van de printers heeft netjes zijn eigen 64 en 32 bits drivers.
Maar een paar HP printers niet.
Opzich geen probleem, daarvoor kun je gebruik maken van de class drivers welke standaard in 2012 geleverd worden.
Dit werkt ook netjes.

Alleen als je nu op Windows 7 (32 bits) een hp printer installeerd krijgt deze de “microsoft enhanced point and print driver”.
Opzich niet een heel groot probleem, deze werkt perfect voor wat de gebruikers met deze printers doen.

Maar wij maken gebruik van het vdi concept en na uitloggen wordt elke desktop netjes vervangen voor een schone nieuwe machine.

Nu duurt de installatie tijdens het inloggen tussen de 10 en de 20 seconden.
Dit willen wij graag verkorten door de printdriver standaard in Windows 7 te installeren.
Hiermee zouden we de login tijd kunnen verkorten met 8 tot 18 seconden.

Dit lukt uitstekend met alle andere printers welke een eigen 64 en 32 bits driver hebben en die 32 bits driver vooraf te installeren in windows 7.

Maar hoe doe je dat met de “microsoft enhanced point and print driver”.
Deze staat niet in de driver overzicht in Windows 7.
Ook is er geen export mogelijkheid bij afdrukserver.
Als ik eigenschappen opvraag dan zie ik 4 files staan welke hij gebruikt maar geen INF file zodat ik hem kan kopieren en dan als nog kan installeren.

[ Voor 33% gewijzigd door gasemans op 19-06-2014 10:28 ]

• kaopadkai
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10-2017
Ik kan je niet direct antwoord geven op de vraag hoe de "microsoft enhanced point and print driver" te exporteren.

Je geeft aan dat het om een paar HP-printers gaat; Ik zou gewoon de print driver(s) gebruiken van HP zelf.

Deze downloaden via de website en installeren op Windows 7.
Daarna ook als driver(s) op de printserver importeren.

Disable "microsoft enhanced point and print driver" op de printserver.

Ik dacht dat het de bedoeling van van 'point and print' dat de driver ieder keer opnieuw wordt geinstalleerd, maar dat weet ik niet zeker...

EDIT
Kwam dit stukje tegen op:
http://virtualizationworld365.info/news_full.php?id=25966

Option 3: Installation of the printer drivers using “Point and Print”
The third option is to allow the drivers to be reinstalled at every session with “Point and Print.” This process practically repeats itself at the start of every session. But even here there is a serious drawback: all of the user’s settings are lost at the end of the session and must be re-entered each time.

[ Voor 45% gewijzigd door kaopadkai op 23-06-2014 16:49 ]

OSCE | OSCP | CISSP