Verwijderd

Topicstarter
Hi iedereen, ik ben op zoek naar een nieuw camera waarmee ik workshops dansen, privelessen, en misschien zelfs tijdens vrijdansen op kan nemen.

Ik wil graag een compacte camera die goed blijft met weinig binnen licht (snelle bewegingen) en die ik minimaal 2 uur aan een stuk door kan laten opnemen.
Tevens zou het fijn zijn als er al een wide angle lens bij zou zitten of dat ik die er apart op kan zetten.

Ik weet dat ik erg moeilijke dingen vraag vooral als mijn richtprijs 300 euro is, maar ik hoef ook geen echt professionele kwaliteit met extra lampen oid. Ik wil wel beter beeld hebben dan bij mijn kodak zi8 die ik nu heb.

Dit is zelfs mogelijk met een telefoon heb ik gezien dus ik kan me niet voorstellen dat ik geen camera kan vinden die dit niet aan kan.

Ik hoop dat iemand mij hier wat advies kan geven.
Eventueel is 2e hands ook prima, maar alsnog moet ik dan ook weten waar ik naar moet zoeken.

Bij voorbaat dank,

Linda.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik denk dan al snel richting een eenvoudige spiegelreflexcamera met filmfunctie, of een spiegelloze systeemcamera. Enige nadeel: dat zijn fotocamera's en wegens importgedoe zit daar altijd een beperking op dat ze max. 20 minuten aan een stuk kunnen filmen. En als ik je eisenpakket zo lees is dat dus geen optie?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat word lastig aangezien ik meestal 2 uur achter lkaar priveles heb. als ik dan om de 20 min terug moet lopen word dat een beetje lastig

ik zag wel deze staan Sony HDR-CX410VE op deze site.
Maar ik kan geen voorbeeld filmpje vinden van binnen met weinig licht. En als ik specificaties opzoek zie ik bv geen ccd waarden staan. Ook heb ik gehoord dat hoe groter de lens hoe meer licht er door naar binnen valt en de lens is niet heel groot dus vind het lastig.

[ Voor 53% gewijzigd door Universal Creations op 20-06-2014 17:57 ]

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Is het niet mogelijk om wat geld te investeren in het creëren van extra licht?

Voor €300 zit je namelijk echt in het DSLR/ILC-segment en dat is onhandig door de beperkte opnametijd. Een goede handycam i.c.m. extra lampen kan ook goed beeld geven. Nadeel is dus wel dat je dan een lichtere ruimte krijgt (minder sfeer), weet niet of dat goed of juist slecht uitkomt.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

Barrycade

Through the...

En een GoPro?

Voldoet volgens mij wel aan de eisen:
Groothoek? Check
Meer dan 2 uur opnemen? Check
Low Light?
YouTube: GoPro Hero3+ Black vs GoPro Hero3 Black in Low Light
Youtube weet raad.

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Is het niet zo dat je de laatste generatie GoPro's standaard kan laten de-fishen? Dan heb je gewoon een neutrale groothoekstand, wat in dit geval misschien wel een hele goede oplossing is inderdaad!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

TrafeX

Tuned for life!

De Sony HDR-CX330E is compact, heeft een goede wide-angle lens en presteert erg goed in low-light.
Ik heb deze zelf recent aangeschaft en verbaasde me over de kwaliteit in low-light condities.

Tevens past die precies binnen budget

Ik zal kijken of ik iets op Youtube kan zetten die beweging in een wat donkere ruimte toont.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Verwijderd

Topicstarter
ik ga alles even bekijken, thanks iedereen

Gopro lijkt me wel wat, ik kan alleen niet vinden of je tijdens het filmen mobiel internet nodig hebt.
Ik heb nu namelijk alleen internet als ik bv thuis ben.
Dus ik hoop dat je ook kan filmen als je mobiel offline bent.

[ Voor 72% gewijzigd door Universal Creations op 20-06-2014 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gopro lijkt me wel wat, ik kan alleen niet vinden of je tijdens het filmen mobiel internet nodig hebt.
Ik heb nu namelijk alleen internet als ik bv thuis ben.
Dus ik hoop dat je ook kan filmen als je mobiel offline bent.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Wil je voortaan "wijzig" gebruiken i.p.v. nieuwe berichten achter elkaar te plaatsen? Ik heb dat deze keer maar gedaan voor je.

[ Voor 17% gewijzigd door Universal Creations op 20-06-2014 17:58 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Misschien moet je dan even iets beter zoeken. Ik heb geen idee hoe je daarbij komt, maar het is niet waar. Zou wat zijn zeg, een camera die een telefoonverbinding nodig heeft om video op te slaan op een sd-kaartje in de camera.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Ik zet deze maar weer zo want als ik nu wijzig doe snapt denk ik niemand er meer iets van.
Had het gevraagd bij mediamarkt en die zeiden dat. Ik had inmiddels gevonden dat het idd ook zonder kan , gelukkig ben ik eigenwijs, thanks.
Heb inderdaad besloten maar de gopro aan te schaffen.
Bedankt iedereen.

• Universal Creations
Het gaat om 2 berichten direct achter elkaar (met minder dan 24uur ertussen). Als er tussendoor nog reacties zijn geweest, mag je natuurlijk gewoon in een nieuw bericht reageren. Veel plezier met de go-pro, al is die echt niet zo goed in low-light als een wat grotere sensor compact.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Universal Creations schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:24:Veel plezier met de go-pro, al is die echt niet zo goed in low-light als een wat grotere sensor compact.
En je betaalt een boel voor de actie-eigenschappen (duikbehuizing, compact gebouwd, schokbestendig) die totaal overbodig zijn. Een camcorder met grotere lens en sensor zou ik een logischer keus vinden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Universal Creations
Precies, de go-pro is een ideale camera voor veel dingen, maar niet voor danswedstrijden in het donker. Tenzij je iets unieks wil doen: slomo PoV shots tijdens het dansen van de deelnemers... (ben ik nu een nieuwe hype gestart :+)

Pagina: 1