Towelroot, my virusscanner vindt het een trojan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

Topicstarter
Gdata geeft bij mij, na enkele dagen rust, towelroot aan als een trojan ...

Virus: Android.Trojan.Agent.E4X04I (Engine B)

ik heb trouwens op meerdere toestellen geprobeerd (verschillende merken/androidversies/soc's) en op geen enkele werkte het trouwens ...

ik vond het nogal vreemd ....

nu dat gdata dit ineens aanduid als een trojan krijg ik helemaal de indruk dat ik het beter nooit had gedaan en dat ik m'n toestellen aan de duivel verkocht heb en en er geen weg meer terug is ....

thx om een trojan te verspreiden!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-06 13:03

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik snap je post niet helemaal, hij is nogal warrig opgeschreven.

Probeer je hier te zeggen dat je door een bezoek aan tweakers (app of site?) geinfecteerd bent door een Android.Trojan.Agent.E4X04I (Engine B) virus? (die overigens 0 hits geeft op google).

En hoe weet je zeker dat het bij ons vandaan komt?

Ah, je hebt naar aanleiding van nieuws: Geohot brengt universele root-methode uit voor Android-apparaten Towelroot op je systeem geinstalleert en nu geeft Gdata aan dat die het als een Trojan ziet.

Ik denk dat elk anti-malware programma een tool als Towelroot als malware zal zien, omdat hij ook daadwerkelijk je telefoon 'hacked' en dan root krijgt, dat is namelijk het hele doel van dat programma. Als het daadwerkelijke malicious code is die daadwerkelijk malware op je telefoon zet dan was dat vast al wel eerder opgevallen door andere mensen en bovendien is dan de hele reputatie van de programmeur weg, dus ik denk dat het wel mee valt en je nu alleen maar in paniek raakt omdat een anti-malware programma hem als malware classificeert (wat ook wel klopt imo).

[ Voor 57% gewijzigd door Kees op 19-06-2014 10:21 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 14:08
Towelroot is een jailbreaktool voor root acces op smartphones. Met een update van virus definities voor grote AV paketten kan ik me voorstellen dat een dergelijke exploit als virus of trojan wordt aangeduid. Tweakers schrijft over dergelijke tools maar bied deze niet als download aan. Gebruik ervan is omstreden en voor degene die dat proberen nooit zonder risico. Schreewen dat Tweakers trojans distribueert vind ik dan ook volsagen overtrokken. Wat wil je nu precies dat Tweakers hier aan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je zou er evt een waarschuwing bij kunnen zetten dat virusscanners het hier mogelijk van op de heupen krijgen? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 19-06-2014 10:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:20

bonyuri

Investigator!

bogy schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:12:
Gdata geeft bij mij, na enkele dagen rust, towelroot aan als een trojan ...

Virus: Android.Trojan.Agent.E4X04I (Engine B)

ik heb trouwens op meerdere toestellen geprobeerd (verschillende merken/androidversies/soc's) en op geen enkele werkte het trouwens ...

ik vond het nogal vreemd ....

nu dat gdata dit ineens aanduid als een trojan krijg ik helemaal de indruk dat ik het beter nooit had gedaan en dat ik m'n toestellen aan de duivel verkocht heb en en er geen weg meer terug is ....

thx om een trojan te verspreiden!
Haha, je bent zelf naar die website gegaan, hebt hem zelf gedownload, op installeren gedrukt (waarvoor je expliciet toestemming moet geven op je Android device) en toen ook daadwerkelijk geroot en nu begin je te zeuren?

Je had bij elk van de 4 handelingen kunnen afhaken, maar hebt dat niet gedaan.
Nu geef je Tweakers de schuld van het "verspreiden" van "trojans". Lekker dan... :X

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:05

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die titel slaat inderdaad nergens op, gelukkig is die simpel genoeg aan te passen. Tweakers distribueert deze software niet, prijst hem niet eens aan, er wordt alleen over geschreven. En ja, gezien de aard van de software is het niet vreemd dat virusscanners er zenuwachtig van worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 10:03
Maar Tweakers bezoek je in een webbrowser, en webbrowsers zijn ooit bedacht door Tim Berners-Lee, dus eigenlijk is híj verantwoordelijk.

Ik ben helemaal geen stagiair

Pagina: 1