Harde schijf kapot

Pagina: 1
Acties:

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik heb een nieuwe computer gebouwd (win 8.1).
Bij het overzetten van 1 van de harde schijven, laat deze een tikkend geluidje horen. Verkenner ziet deze schijf ook niet.
Schijfbeheer geeft aan dat deze schijf "ontbreekt". Schijfebeheer ziet de schijf wel, maar kan hem ook niet activeren.
Diskpart geprobeerd, deze geeft de schijf aan als "missing" en kan hem niet online zetten.

Active PArtition recovery en Recover my files geprobeerd, maar deze programma's zien de HD niet.

Waarschijnlijk is de HD kapot, maar (zoals gewoonlijk) staan er nog zaken op die ik nog nodig heb.

Wat zijn mijn mogelijkheden nu nog?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ander voedingskabeltje proberen,
andere sata kabel, andere poort proberen

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 23:34
Kijk ook even naar de sata-instellingen. Sommige oudere schijven kunnen niet overweg met bepaalde sata-600 controllers, en dan zal die naar sata-300 teruggezet moeten worden in de bios. Heb zelf een aantal Samsung HDD's liggen met dit euvel.

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04-2025
Dank voor jullie antwoorden. Helaas weining succesvol. Ik heb de schijf ook nog aan een andere computer gehangen, hierbij hetzelfde euvel.

Zijn er mogelijkheden om toch nog bij de data op deze schijf te komen?

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:10
Recovery bedrijf zal het dan worden (of de backup terug zetten maar aan je verhaal te horen is er die niet)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Terug in de oude pc is te simpel gedacht?

Te koop....

Verwijderd

Aansluiten via USB aan andere pc middels HD dock/converter?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 15:29 ]

Pagina: 1