Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printerkop reinigen

Pagina: 1
Acties:

• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-08 20:02
De printerkop van onze Canon MP600R is vervuild waardoor vooral kleur afdrukken niet zo lekker meer gaat.
Nu is dit een printer waarbij de printerkop heel makkelijk te verwijderen is, dus schoonmaken is een optie.

Op het www zijn veel instructies en filmpjes te vinden waarbij de meesten schoonmaken met doodgewoon kraanwater adviseren. Nadeel is in mijn ogen dat daar nogal wat kalk in zit.
Gedemineraliseerd water is natuurlijk een snel bedachte oplossing, maar dat komt niet uit de kraan wat een goede reiniging lastiger maakt. Stromend water (bij voorkeur een beetje warm) werkt fijn in dit soort gevallen.

Kan gewoon water kwaad? Is de kans op kalkaanslag te verwaarlozen of is dit inderdaad een potentieel probleem?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 00:48

aex351

I am the one

Reiningen met lauw of warm water kan geen kwaad. De printerkop van mijn MP600 heeft het onlangs begeven (foutmelding U052) en toen heb ik hetzelfde geprobeerd maar helaas. Wees je er van bewust dat de MP600 is voorzien van crippleware. Zodra de printerkop niet meer werkt dan stopt het hele apparaat met werken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Er zijn ook reinigingscartridges beschikbaar bij bepaalde inktcartridge winkels. Het is niet heel erg duur. In mijn geval werkte het. Anders misschien iets als een Printer 66 spuitbus.

• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-08 20:02
Hij print nog wel, alleen niet helemaal netjes, dat is vooral het probleem.

Vandaag kleurprintje zonder enig probleem, gisteren mistte er kleuren (vooral geel) of zaten er strepen tussen.

Ik ga de lauw water methode toepassen dan, dank voor de reacties.