Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor grafische opleiding

Pagina: 1
Acties:

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:07
Hoi!

In september begin ik aan de opleiding 'mediavormgever' en ben dus verplicht om dan m'n eigen laptop aan te schaffen en mee naar school te nemen, elke dag.

Na meerdere weken rondgezocht te hebben qua laptops, heb ik nog steeds niet het idee dat ik eentje heb gevonden die geschikt zou zijn voor mij. Laptops met dikke specs hebben een te verwaarlozen accuduur, laptops die urenlang meegaan zijn niet geschikt voor zware grafische programma's, laptops die dat wél kunnen en tegelijkertijd ook nog een goede accu hebben kosten al gauw rond de 1700 euro, enzovoorts.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een laptop die ongeveer aan de volgende eisen voldoet:

- Niet te groot of zwaar
- Redelijke accuduur
- Er een héél klein beetje op kunnen gamen zou leuk zijn
- Moet geschikt zijn voor grafische programma's
- Richtprijs is rond de 900-1100 euro
- Géén Geeky design

Ik weet dat Macbooks over het algemeen precies voldoen aan mijn eisen, maar het lijkt me héél onhandig om aan het begin van mijn opleiding te moeten worstelen met een besturingssysteem dat ik nog nooit heb gebruikt. Daarnaast is het prijskaartje dat Apple op haar producten plakt me altijd iets te hoog.

Ik ben een klein beetje bekeerd door de verhalen die ik heb gelezen. Ook al wordt gamen op een Apple dus echt drie keer niks.

Daarnaast mis ik kennelijk iets belangrijks als het aankomt op laptops, want waarom is deze niet geschikt voor videobewerking? (zoals aangegeven bij de minpunten)

Alle hulp/tips/adviezen zijn welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis de Vries op 29-06-2014 23:32 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 15:53

mace

Sapere Aude

Je eisenpakket en je budget komen niet overeen.

Je gaat hem gebruiken voor school, dus ik zou de games als eerste droppen. Dus focus je meer op de kwaliteit van de processor dan op die van de grafische kaart,

• Dennis de Vries
Dat gamen is in principe geen eis, het zou alleen mooi meegenomen zijn. Ik heb thuis gewoon een desktop waar ik op kan gamen, maar het idee leek me even leuk.

Maar nogmaals, uit de AMD-lijn waar de A10 processor vandaan komt is A10 het beste, heb ik begrepen. Dus waarom zou de laptop uit dat linkje dan niet geschikt zijn voor videobewerking?

En daarnaast maak ik uit je post op dat je dus totaal géén grafische kaart nodig hebt voor programma's als Adobe/Illustrator/After Effects/Sony Vegas/Elements/etc. Klopt dit?

• Dennis de Vries
Sorry voor de double-post, maar na een halve nacht laptops vergelijken en benchmarks te hebben bekeken lijkt me de Lenovo Y50 die binnenkort uitkomt echt perfect, alleen is de prijs helaas iets boven mijn budget - maar dat valt te overzien.

Nu staat er bij de specs van de Y50 dat deze een 4-cell batterij heeft. Zou je deze eventueel (makkelijk) kunnen vervangen met een 8-cell batterij? Of wat de max. dan ook maar is?

• Dennis de Vries
Bump, weet iemand het antwoord m.b.t. de 4-cell batterij?

Verwijderd

Ik zou eerst eens verder informeren bij de opleiding die je gaat volgen. Is er een studie vereniging? Informeer ook of er specifieke software op moet draaien en of die via de opleiding komt.l Vaak hebben opleidingen of studieverenigingen ook deals met bepaalde merken en/of leveranciers en met software leveranciers. Media- en grafische opleidingen werken negen van de tien keer met Macs.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 19:14 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
De AMD A10 cpu's zijn misschien wel de beste AMD A.. cpu's, maar ook die is gewoon niet krachtig genoeg om lekker mee te video-editen. Met jouw budget kan je wel een mooie laptop met een i7 cpu en een dedicated gpu kopen, zoals deze: pricewatch: Asus N56VV-S4069H. Plaats hier een SSD in en je zit nog binnen je budget met een erg goede laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door peakrever op 25-06-2014 20:03 ]

• Dennis de Vries
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:12:
Media- en grafische opleidingen werken negen van de tien keer met Macs.
Ik had bij m'n intake al een gesprek over wat voor soort hardware je diende aan te schaffen, aangezien ze me toen al vertelden dat ik een erg goede 'fit' was en dus zeer waarschijnlijk wel zou worden aangenomen. (dit was achteraf ook het geval) Die meneer vertelde me inderdaad dat 80% van de leerlingen met een Apple rondloopt, maar dat het niet verplicht is.

Ik heb ook wat Apple's bekeken, maar ik vind dan dat je erg weinig waar voor je geld krijgt. Je hebt gewoonweg veel betere specs bij Windows laptops binnen hetzelfde budget. Daarnaast is het enige voordeel aan een Apple het scherm, en dit voordeel is het alleen waard bij een Retina-versie, vind ik. Het probleem bij de Retina macbooks is dat deze zeer weinig geheugen hebben, volgens mij zat er standaard een 128GB SSD in.

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11 19:42
Denk er even aan dat specs niet alles zijn! MacBooks vallen in eenzelfde prijsklasse als Lenovo Thinkpad's T-series, Dell Latitude 6000-series en HP Z-mobile workstations. Hiervoor krijg je minder specs, maar wel kwaliteit in je machine.

Vaak genoeg zie ik dat mensen een laptop kopen met "de beste specs voor mijn budget" en dat deze vervolgens na 2 jaar stuk gaat. Koop je een laptop in dezelfde prijsklasse, maar met minder specs dan zie je vaak dat deze langer meegaan en robuuster zijn.

Ten slotte; bij MacBooks moet je niet vergeten dat er een geoptimaliseerd besturingssysteem op zit, dus dit werkt zeer snel. En ja, de standaard-versie moet je neit willen, zelf heb ik recentelijk (na jaren Lenovo ThinkPad's) een MacBook Pro Retina 13" 8GB RAM, 256GB SSD gekocht en dit bevalt heel goed.

• Dennis de Vries
Ookal ben ik totaal geen fan van Apple en alles er om heen, ik neig nu toe richting een Macbook Pro.

Het liefste een Macbook Pro Retina mét grafische kaart, maar de prijzen daarvan vind ik echt te belachelijk voor woorden.

Wat ik alleen op dit moment niet snap, is waarom Macbooks zo enorm veel restwaarde hebben. Ik heb marktplaats en V&A even doorgespit, en zelfs modellen uit 2009 of 2010 staan er soms nog op voor meer dan duizend euro, terwijl de hardware die erin zit dus al erg verouderd is. Kan iemand me dit uitleggen?

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Deze misschien?
Heb je goeie GPU:
pricewatch: Asus N550JK-CN101H

Ik zelf heb deze laatst aangeschaft:
pricewatch: Asus N56JN-CN039H

Accu gaat ongeveer 4 uren mee als ik gewoon wat op internet zit te struinen, en wat word/skype dingen doe.
Met gamen (MTA,Minecraft) 1.5-2uren

• Dennis de Vries
De N550JK ziet er heel interessant uit, levert volgens mij nagenoeg dezelfde prestaties als de nieuwe Lenovo Y50. Het uiterlijk spreekt me ook een stuk meer aan, dat 'geeky' design van de Y50 vind ik echt spuuglelijk. Bedankt voor je suggestie, mocht het een Windows laptop worden, dan weet ik bijna zeker dat ik voor de N550JK ga!

Toch hoop ik dat er nog een Apple kenner reageert, want - ook al heb ik zelf nog geen brief ontvangen qua vereiste specs of merken - er is echt precies niemand die roept dat Windows dé shit is in de grafische wereld.

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-11 19:42
bij apple heb je het grote voordeel dat er door de beperkte hoeveelheid hardware-combo's goed geoptimaliseerd kan worden (zowel op OS- als applicatie-niveau). Dit zorgt ervoor dat zelfs een MacBook uit 2009 nog prima mee kan en goed genoeg is voor een gemiddelde gebruiker. Daarnaast kan dit soort optimalisatie er natuurlijk voor zorgen dat bepaalde programmas net zo snel draaien op een macbook als op een windows-laptop met betere specs.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Dennis de Vries schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:09:
Sorry voor de double-post, maar na een halve nacht laptops vergelijken en benchmarks te hebben bekeken lijkt me de Lenovo Y50 die binnenkort uitkomt echt perfect, alleen is de prijs helaas iets boven mijn budget - maar dat valt te overzien.

Nu staat er bij de specs van de Y50 dat deze een 4-cell batterij heeft. Zou je deze eventueel (makkelijk) kunnen vervangen met een 8-cell batterij? Of wat de max. dan ook maar is?
Hoezo valt de Y50 buiten je budget? Bij Campusshop.nl hebben ze een speciale aanbieding op de Y50 voor studenten voor 999,-.

Lijkt me dus precies in je budget te vallen toch?

http://www.campusshop.nl/...0-70-00745nl/details.aspx

• Dennis de Vries
Klopt, ik heb de OP ge-edit, dus die post is nu irrelevant, sorry daarvoor.

Overigens heb ik net de brief ontvangen waarin de specificaties staan waaraan de laptop moet voldoen. Gelukkig mogen we ook Windows-laptops aanschaffen, sterker nog, als we een Macbook kopen zijn we verplicht een Windows-licentie aan te schaffen voor Bootcamp.

CPU: 4e generatie Intel Core i7
RAM: 8GB
HDD: 500GB
Scherm: 15"
Externe HDD van 1TB voor backup

Ik ga dus waarschijnlijk voor de deze Asus alleen ik heb hier nog wel wat vragen over.

(ik ga niet voor de Y50 omdat ik in reviews heb gelezen dat het scherm niet zo goed is, de Asus heeft een IPS-scherm. Daarnaast vind ik Lenovo's design van de Y50 echt spuuglelijk)

- Er staat dat hij 8GB RAM heeft bij de specificaties, maar onderaan de specs staat er maar 4GB in zit?
- Is de GPU gebaseerd op Maxwell of Kepler? Op Notebookcheck staat bij deze GPU dat-ie van Maxwell is, maar ik had gelezen dat bij de Y50 (met nagenoeg dezelfde GPU) ze nog wel op Kepler gebaseerd zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennis de Vries op 03-07-2014 16:34 ]

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-11 16:05
Zijn dit eisen of zijn dit richtlijnen/

Mijn vriendin doet ook de opleiding media vormgeving. (MBO). Deze had nauwelijks computer vast voordat ze begon met de opleiding. Ik heb haar toen een macbook gegeven en in het begin vond ze het een rot ding. Nu wil ze niet meer zonder. Als ze op mijn computer/laptop zit vindt ze het maar een raar ding haha.

Voordeel van een macbook is dat de software er beter voor geoptimaliseerd is. Hierdoor is de macbook gewoon net zo snel maar dan met minder goede specificaties. (Haar macbook met i5 cpu doet alles uit het Adobe pakket super snel terwijl hij toch al een paar jaar oud is. Enige wat ik veranderd heb is een SSD ingebouwd.)

Je moet het natuurlijk zelf weten maar als ik jouw was zou ik gewoon een macbook halen, SSD inbouwen en eventjes tijdens de zomervakantie vast aan wennen. Zou volgens mij moeten voldoen. (je kan zelfs nog een HDD caddy kopen en daar je oude HDD opdoen met bootcamp (Waar dat dan ook voor nodig zou moeten zijn))

Je moet natuurlijk zelf de afweging maken maar ik zou een macbook aanraden, lekker compact en mobiel maar toch redelijk krachtig. ;)

don't mind me

• Dennis de Vries
Het zijn eisen. Ik ben daarnaast al wekenlang bezig met prijzen / specs van laptops vergelijken, en voor mijn budget haal je simpelweg geen Macbook Pro die aan de eisen van de school voldoet.

• Cinemaskoop
Heb je ook al eens naar de Lenovo Flex2 gekeken? Die voldoet ook en valt ruimschoots binnen je budget en heb je nog geld over :-). En het scheelt je ook nog eens een stuk sjouwen.

http://www.campusshop.nl/...x-2-15-00501/details.aspx

De Flex2 heeft een IPS touch scherm.

• Cinemaskoop
Dennis de Vries schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:19:
(ik ga niet voor de Y50 omdat ik in reviews heb gelezen dat het scherm niet zo goed is, de Asus heeft een IPS-scherm. Daarnaast vind ik Lenovo's design van de Y50 echt spuuglelijk)
Let wel dat de schermen niet allemaal gelijk zijn in verschillende landen bij de diverse merken.

De GTX860M in de Y50 is een Maxwell based GPU.

• Dennis de Vries
Cinemaskoop schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:47:
Heb je ook al eens naar de Lenovo Flex2 gekeken? Die voldoet ook en valt ruimschoots binnen je budget en heb je nog geld over :-). En het scheelt je ook nog eens een stuk sjouwen.

http://www.campusshop.nl/...x-2-15-00501/details.aspx

De Flex2 heeft een IPS touch scherm.
Ziet er erg interessant uit!

Nu kan ik alleen niet kiezen tussen de Flex2 en de N550JK.

Flex2 pro's:
  • Lichter
  • Langere accuduur
  • Handig scherm
  • Goedkoper
  • Betere netwerkkaart
N550JK pro's:
  • Over het algemeen iets sneller
  • SSD i.pv. HDD
  • Veel betere videokaart
  • Design spreekt me meer aan
Voor m'n opleiding alleen zal het denk ik handiger zijn om voor de Flex2 te gaan.

Maar ik vind het zo zonde om te bedenken dat ik voor 200 euro meer dan een SSD had kunnen hebben in een laptop waar je ook nog gewoon goed op kan gamen.

• panton
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-11 15:14
Ik heb deze laptop(Asus N550JK) sinds 2 dagen. Er zit 8 GB Ram in en zo ziet dat eruit:
http://oi57.tinypic.com/2uf362g.jpg
Tot nu toe bevalt mij deze laptop uitstekend, alhoewel het nog al snel is om nu al een oordeel te vellen.

• Cinemaskoop
Dennis de Vries schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:47:
[...]

Ziet er erg interessant uit!

Nu kan ik alleen niet kiezen tussen de Flex2 en de N550JK.

Flex2 pro's:
  • Lichter
  • Langere accuduur
  • Handig scherm
  • Goedkoper
  • Betere netwerkkaart
N550JK pro's:
  • Over het algemeen iets sneller
  • SSD i.pv. HDD
  • Veel betere videokaart
  • Design spreekt me meer aan
Voor m'n opleiding alleen zal het denk ik handiger zijn om voor de Flex2 te gaan.

Maar ik vind het zo zonde om te bedenken dat ik voor 200 euro meer dan een SSD had kunnen hebben in een laptop waar je ook nog gewoon goed op kan gamen.
Ik hoorde dat er op korte termijn dezeflde flex ook uitkomt maar dan met een 256GB SSD ipv de 500GB SSHD voor ongeveer 100 euro meer..

• Dennis de Vries
Dat is mooi meegenomen, maar het zit 'm vooral in het verschil van videokaart voor mij.

• Cinemaskoop
Dennis de Vries schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:44:
Dat is mooi meegenomen, maar het zit 'm vooral in het verschil van videokaart voor mij.
Okay.. scheelt die videokaart zoveel in prestaties dan dat je er 300€ meer voor over hebt? :o

Van GT840M naar GTX850M is toch maar 1 stap?

• Dennis de Vries
Het verschil is best behoorlijk naar mijn mening :p

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:52
Ik denk eerlijk gezegd gelijk aan een Dell XPS15, die heeft ook behoorlijk beefy specs voor een behoorlijk aantrekkelijke prijs.

http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9530/pd

i7 quad core met HT
15" QHD+ 3200x1800 met touchscreen
16gb RAM
Nvidia GT750M

er is dan een tweetal configuraties, die (voor zover ik kan zien) alleen in storage verschillen.
Het model van nu €1499,- (momenteel €100,- korting) heeft een 1TB HDD en een 32GB mSata SSD (ik ga uit van caching).
Het model van €1799,- (momenteel €200,- korting) heeft een 512gb SSD (en geen HDD).

Hoewel ze beide ruim goedkoper zijn dan de MBPr met GPU zijn ze wel boven budget, ze doen echter wel absoluut waar jij ze voor wil gebruiken. Het model van €1799,- lijkt qua specs ook ontzettend op de 15" MPBr met videokaart, maar is dus wel voor een veel aantrekkelijkere prijs te koop.

Ik zit zelf ook nog te twijfelen waar ik voor ga. Ik wil heel graag een Macbook omdat ik weet dat ik een aantal programma's wil draaien die alleen goed werken of beschikbaar zijn op OS X, maar als ik dan zie hoe veel goedkoper die Dell is begin ik toch sterk te twijfelen!

• Dennis de Vries
Bedankt voor de suggestie, maar die Dell is sowieso een nee. Ik vind het ook best aparte specs hebben - ik vind het scherm overkill, terwijl ik de videokaart erg matig vind.

Daarnaast vind ik de prijs daarvan echt te hoog. Als ik 1500 zou uitgeven aan een laptop, wil ik ook een goede videokaart hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis de Vries op 04-07-2014 00:59 ]

• Nilsepils
Je weet dat de MacBook Pro Retina (van 2600 euro!!!) exact dezelfde grafische kaart heeft hè (beide een GT750M)? De resolutie is gewoon een veelvoud van 1600x900, op zich niet zo'n hele rare resolutie dus (Samsung heeft ook zo'n model).

• Dennis de Vries
Klopt, maar ik vind eerlijk gezegd dat het niet juist is om in die vergelijking een Macbook als voorbeeld te nemen, aangezien er bijna nooit een dedicated GPU in een macbook zit.

• Nilsepils
Wat... :| Het gaat toch gewoon om de beste laptop, en niet om, wat is voor dit model normaal, en wat is voor het andere model normaal?

Als je een MacBook wilt, neem dan gewoon een MacBook, en ga geen excuses verzinnen om een windows laptop maar weg te spelen. Prijstechnisch is de XPS echt heel erg interessant. De XPS15 is net zo dun als een MacBook, is iets lichter dan de Macbook en bestaat uit net zulke premium materialen (Alu on top, Carbon Fiber on the bottom).

Like I said, ik ben nog aan het twijfelen of ik het prijsverschil van 800 euro het waard vind puur voor OS X en de status van het hebben van het hebben van een Apple over heb. En ik weet daarbij zeker dat ik het liefst een aantal programma's wil draaien die alleen onder OS X (goed) werken. Heb jij dat niet, dan lijkt het me echt een no-brainer.

• Dennis de Vries
...Sorry, maar ik snap echt precies niks van jouw posts. Heb je de rest van het topic gelezen? Ik geef daarin aan dat ik wel open sta voor Apple, maar dat ik de N550JK heel erg interessant vind en waarschijnlijk voor de Asus zal gaan.
Nilsepils schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:16:
Als je een MacBook wilt, neem dan gewoon een MacBook, en ga geen excuses verzinnen om een windows laptop maar weg te spelen.
Dus ik vind wat jij hierboven zegt totaal niet aan de orde is.

Daarnaast ligt de XPS ook ver buiten mijn budget.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennis de Vries op 04-07-2014 15:53 ]

• Nilsepils
Ik heb de rest van het topic gescand en heb je dus misschien verkeerd begrepen.

één van je eerste berichten:
Dennis de Vries schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:58:
Ookal ben ik totaal geen fan van Apple en alles er om heen, ik neig nu toe richting een Macbook Pro.

Het liefste een Macbook Pro Retina mét grafische kaart, maar de prijzen daarvan vind ik echt te belachelijk voor woorden.

iets over restwaarde
je allereerste bericht, ondertussen doorgestreept:
Dennis de Vries schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:57:

Ik weet dat Macbooks over het algemeen precies voldoen aan mijn eisen, maar het lijkt me héél onhandig om aan het begin van mijn opleiding te moeten worstelen met een besturingssysteem dat ik nog nooit heb gebruikt. Daarnaast is het prijskaartje dat Apple op haar producten plakt me altijd
iets te hoog.
De XPS 15 is met nagenoeg identieke specs voor momenteel €1799,- ruim goedkoper dan de MBPr van €2599,-. Dat is waarom ik meteen aan die XPS moest denken, is dat niet wat je wilt, dan moet je het niet doen, en heb ik je gewoon verkeerd begrepen. Maar als je de XPS uit sluit, kun je de MBPr eigenlijk ook meteen uitsluiten, want zelfs het basismodel is nog duurder dan de duurste XPS.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben hier terecht gekomen omdat ik ook op zoek ben naar een goede laptop voor mijn zoon die een grafische opleiding gaat doen op t mbo.
Nu lees ik net iets over Campusshop; dat is ook een reden dat ik moet reageren..

Ik was nl van plan om niet boven de €.800/850 uit te geven, ik zag de Lenovo Flex2 voor €.799,- staan.
Ik heb mezelf geregistreerd, laptop besteld, maar (tot mijn verbazing) kwam ik erachter dat, wanneer ik 'm op afbetaling wilde kopen, ik wél even een (diefstal)verzekering af moest sluiten (van tussen de €.60/70!!) en dat dáár bovenop nog €.35,- kwam ivm administratie-/verzendkosten.
Maarja, het zij zo, dacht ik...

Tijdens het bestellen las ik dat ik de laptop in 12 maanden af kon betalen dus dacht ik, oke, dat is nog nét te doen.
Na de bestelling krijg ik een Overeenkomst toegemaild, waarin vervolgens staat dat ik deze binnen 7 dagen terug moet sturen mét: kopie van mijn id én nog eens een afschrift(!) van mijn bank van afgelopen maand, waar ook nog mijn salaris op staat?! ;w
Oók staat in de Overeenkomst dat ik een aanbetaling moet doen van €.287,49(!) incl. eerste aflossing.
Nou, ik wil niet voor niets "op afbetaling" kopen..

Nouja, daar zakte m'n broek wel ff van af hoor!
De bestelling ga ik dan ook annuleren, en vandaar dat ik me nog verder zal moeten verdiepen in een laptop voor mijn zoon.

Ik moest dit even kwijt hoor..
Ws ga ik voor een Asus...

Groeten,
Nathalie

• Cinemaskoop
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:31:
Hallo allemaal,

Ik ben hier terecht gekomen omdat ik ook op zoek ben naar een goede laptop voor mijn zoon die een grafische opleiding gaat doen op t mbo.
Nu lees ik net iets over Campusshop; dat is ook een reden dat ik moet reageren..

Ik was nl van plan om niet boven de €.800/850 uit te geven, ik zag de Lenovo Flex2 voor €.799,- staan.
Ik heb mezelf geregistreerd, laptop besteld, maar (tot mijn verbazing) kwam ik erachter dat, wanneer ik 'm op afbetaling wilde kopen, ik wél even een (diefstal)verzekering af moest sluiten (van tussen de €.60/70!!) en dat dáár bovenop nog €.35,- kwam ivm administratie-/verzendkosten.
Maarja, het zij zo, dacht ik...

Tijdens het bestellen las ik dat ik de laptop in 12 maanden af kon betalen dus dacht ik, oke, dat is nog nét te doen.
Na de bestelling krijg ik een Overeenkomst toegemaild, waarin vervolgens staat dat ik deze binnen 7 dagen terug moet sturen mét: kopie van mijn id én nog eens een afschrift(!) van mijn bank van afgelopen maand, waar ook nog mijn salaris op staat?! ;w
Oók staat in de Overeenkomst dat ik een aanbetaling moet doen van €.287,49(!) incl. eerste aflossing.
Nou, ik wil niet voor niets "op afbetaling" kopen..

Nouja, daar zakte m'n broek wel ff van af hoor!
De bestelling ga ik dan ook annuleren, en vandaar dat ik me nog verder zal moeten verdiepen in een laptop voor mijn zoon.

Ik moest dit even kwijt hoor..
Ws ga ik voor een Asus...

Groeten,
Nathalie
Ja das toch normaal? Je sluit toch een lening af? Als je via primeline koopt of een lening bij de bank afsluit willen ze dat ook allemaal van je weten. Ze moeten wel kunnen verifieren of je het wel kunt betalen. Lijkt me logisch. Het is puur een extra service dat ze dit überhaupt aanbieden. Bij de meeste webshops moet je vooruitbetalen of uiterlijk 14 dagen na ontvangst.

Verwijderd

Met dat vooruitbetalen (van €.280,- !) zit ik dus t meest en dát staat er niet bij als je bestelt!

• Cinemaskoop
Ja nouja.. ik denk dat er weinig andere mogelijkheden zijn. Ja mogelijkheden als primeline enzo maar dan betaal je 16% rente per jaar.. dan heb je aan het eind van de looptijd je notebook dubbel betaald.

En elders moet je gewoon 100% betalen.. dus dan is die 280€ nog steeds interessant. Je betaalt verder ook bijna geen rente.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:56:
Met dat vooruitbetalen (van €.280,- !) zit ik dus t meest en dát staat er niet bij als je bestelt!
Neem contact op met de onderwijsinstelling, deze bieden vaak hulp bij betaling voor dingen die je moet hebben voor een opleiding.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ben gisteren geslaagd voor een laptop, het is de Asus N750JK-T4068H , 17,3" geworden.

Processor: Intel Core i7-4700HQ
Met NVIDIA Geforce GTX 850M
RAM 8GB
Maximum geheugengrootte 16GB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Opslagcapaciteit 500GB
Backlight Led: Edge-lit
Beeldscherm coating Mat

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 12:27 ]

Verwijderd

En dankjewel D4NG3R voor je reactie!

• Dennis de Vries
Blij dat je nu een laptop hebt Natjuh, maar ik denk niet dat 17,3" heel handig is als je zoon hem steeds mee moet nemen naar school - maar dat is mijn mening.

Verwijderd

Dennis de Vries schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:02:
Blij dat je nu een laptop hebt Natjuh, maar ik denk niet dat 17,3" heel handig is als je zoon hem steeds mee moet nemen naar school - maar dat is mijn mening.
Hij werkt er thuis ook dagelijks op: tijdens het tekenen is het wel prettiger een groter scherm te hebben (en deze is van aluminium, dus iets lichter) en hij vindt het zelf geen probleem, gezien hij met OV reist.
Pagina: 1