Beste mede-Tweakers,
Ook ik ben geslaagd voor mijn examen (
). Ik moet dan nu serieus rond gaan kijken voor een laptop. Ik heb verschillende systemen bekeken en ik zit als niet Apple liefhebber serieus te kijken naar een Macbook pro 13" Retina.
Zoals ik al aangaf ga ik HBO informatica studeren. Met programmeren krijg ik vooral in de eerste jaren met Java te maken. Programma's als Eclipse zal ik dan wel op mijn laptop moeten draaien. Andere programma's zijn natuurlijk Office programma's. Op de website van de opleiding staat dat er vooral opensource programma's gebruikt gaan worden en dat alleen gebruikers van Linux hinder kunnen ondervinden.
Ik moet elke dag ongeveer een uur reizen dus een niet te zware laptop zou fijn zijn. Ook een lange accuduur vind ik belangrijk. Ik heb op Tweakers gelezen dat sommige mensen en 13 inch model boven een 15 inch model kiezen en vice versa. Het lijkt mij dat 13 inch makkelijker in een tas past en over het algemeen een stuk lichter is.
Mijn budget is +/- 1500,-
De vragen die ik hier wil stellen zijn:
- Zijn er mensen die OS X echt afraden bij een informatica ( graag aangeven waarom )
- Is 13 inch te klein
- Is extra ram bij deze taken vereist ( er zit standaard 8gb in )
Er zijn vast wel mensen hier die met deze 3 vragen ervaringen hebben.
Ik heb overigens al ervaring met OS X.
Alvast bedankt
Ook ik ben geslaagd voor mijn examen (
Zoals ik al aangaf ga ik HBO informatica studeren. Met programmeren krijg ik vooral in de eerste jaren met Java te maken. Programma's als Eclipse zal ik dan wel op mijn laptop moeten draaien. Andere programma's zijn natuurlijk Office programma's. Op de website van de opleiding staat dat er vooral opensource programma's gebruikt gaan worden en dat alleen gebruikers van Linux hinder kunnen ondervinden.
Ik moet elke dag ongeveer een uur reizen dus een niet te zware laptop zou fijn zijn. Ook een lange accuduur vind ik belangrijk. Ik heb op Tweakers gelezen dat sommige mensen en 13 inch model boven een 15 inch model kiezen en vice versa. Het lijkt mij dat 13 inch makkelijker in een tas past en over het algemeen een stuk lichter is.
Mijn budget is +/- 1500,-
De vragen die ik hier wil stellen zijn:
- Zijn er mensen die OS X echt afraden bij een informatica ( graag aangeven waarom )
- Is 13 inch te klein
- Is extra ram bij deze taken vereist ( er zit standaard 8gb in )
Er zijn vast wel mensen hier die met deze 3 vragen ervaringen hebben.
Ik heb overigens al ervaring met OS X.
Alvast bedankt