Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook MacBook air?

Pagina: 1
Acties:

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Beste tweakers,

Momenteel heb ik een acer aspire s3 ultrabook met een i7 2637m met 4 gb geheugen en er zit een samsung ssd-tje in. Ik ben tevreden over de snelheid etc, maar irriteer mij aan de bouwkwaliteit, onprettig touchekwaliteit, plastic, gare accu, niet duurzaam. Zodoende wil ik iets nieuws

Ik gebruik mijn laptop alleen voor internetten, tekstverwerken, filmpje kijken en downloads aansturen. Daarnaast sleep ik mijn laptop ook nog wel eens mee, dus een ultrabook is een must.

Zelf is mijn oog gevallen op een MacBook air met 4 of 8 gb geheugen. Prachtig design, goede accu en waarde vast. Maar voordat ik tot aankoop over ga ben ik benieuwd of iemand mij een goed alternatief kan adviseren, want OSX is voor mij geen must.

Heeft iemand nog een goed advies? Ik heb reeds flink wat topics gelezen en mensen willen ofwel perse een apple of perse niet, waardoor ik geen goed beeld krijg van werkelijke alternatieven voor de MacBook air

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:47
Ik denk dat het grootste nadeel van de Macbook Air het scherm blijft; lage resolutie, TN-paneel en niet erg helder. Als het je met name gaat om bouwkwaliteit/gevoel, dan zou ik je in ieder geval aanraden om een bezoekje te brengen aan een lokale Mediamarkt/BCC/etc. en jouw opties zelf te oordelen alvorens de beslissing te nemen.

Qua alternatieven zou je kunnen kijken naar Asus, die een paar hele mooie (en kwalitatief zeer hoogstaande) modellen heeft op dit moment (UX301 en UX302 bijvoorbeeld). Deze zijn wel redelijk prijzig, soms nog een stukje prijziger dan de Macbook's.

Daarnaast is het wellicht ook een optie, hoewel ook een stukje prijziger, om een 2013 13 inch Macbook Pro te overwegen. De accuduur hiervan is nog altijd goed, hij is slechts iets zwaarder maar het scherm is vele malen beter.

Helaas wordt de Sony Vaio Pro (bijna) niet meer geleverd. Deze was voor mij, toen ik hem kocht, de beste optie met name qua prijs. De bouwkwaliteit hiervan is goed (niet uitzonderlijk), veruit de lichtste ultrabook (918 gram voor de 13.3 inch non-touch), het scherm van de non-touch variant is het beste wat ik ooit heb gezien, de accu is goed en met 960 euro voor een Core i5 met 8GB RAM en 256GB PCIe SSD was het een koopje. Wellicht dat de Vaio Pro nog bij een enkele winkel ligt, alleen zullen de prijzen daar een stuk hoger zijn, vergelijkbaar met de Apple/Asus alternatieven.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT