Toon posts:

Swiftech 320 uitbreiden met reservoir?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal!

ik heb vorige week een nieuwe swiftech 320 via marktplaats gekocht voor nog geen 90 euro, das mooi want nu heb ik toch wat degelijke watercooling voor als de 4790K eindelijk in de schappen ligt.

Vraagje was echter, ik wil graag een reservoir toevoegen voor de rad. Het onderste deel van het reservoir zou dan wegvallen in mijn psu cover waardoor je heel weinig slangen ziet. Punt is alleen dat normaal gesproken je resvervoir altijd meteen voor je pomp komt, omdat je pomp anders ''droogpompt'' met het vullen wat hij niet zo leuk vind. In dit geval zou hij van de res naar de rad gaan om daarna naar de pomp/cpu te gaan. Iemand toevallig ervaring met deze opzet? of betere ideeen?

Het is handiger om de res tussen de rad en de pomp te zetten, zodat je een normale loop krijgt. Maar ik ben bang dat ik dan wat prestaties zou verliezen doordat het water misschien kou afgeeft wanneer het in een lange res zit.

Het reservoir is wel alleen voor de esthetica van de kast, en een beetje omdat de 360mm rad niet meer uit mijn Modkast te krijgen is wanneer hij erin zit.

Any kind of feedback is welcome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Als het goed is dient je res alleen om de pomp van water te voorzien.. Het water gaat zo snel door je loop en water kan dermate veel energie opnemen dat t water bijna als een egaal medium opwarmt.
Voor de zekerheid probeer je dus je res voor en boven je pomp te plaatsen. Voor de opwarming maakt t niet zoveel uit.