Toon posts:

Lost een nieuwe HDD/SSD mijn probleem op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb eigenlijk al meer dan een jaar problemen met mijn computer. Zo heeft de computer soms problemen met afsluiten en opstarten. ( kan voor eeuwig op windows opstarten staan of afsluiten) Ook is er het probleem dat wanneer ik in windows verkenner zit dat ie (soms!!) voor 2 minuten blijft laden zodra ik rechtermuisklik op een map of programma.

Laatst heb ik ook windows 8.1 gekocht( was voormalig w7). Nu heb ik soms in games dat mijn computer helemaal freezed ( totaal willekeurig). Voor de rest eigen best te spreken over windows8. De freeze kan soms na 1 minuut weer stoppen, maar vaak moet dit helaas ook eindigen in een geforceerde shutdown, zeer vervelend in online games.

Ik zal ook nog twee foto's toevoegen die laten zien dat mijn harde schijf zonder iets te hoeven presteren, toch naar 100% piekt. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2dce5pj.png

Ik heb gehoord dat een HDD of SSD zou kunnen helpen, maar ik hoop graag jullie expertise te mogen horen. En misschien als jullie denken dat het zou helpen, mij misschien ook een leuke hdd en of ssd aan te raden.

Alvast harstikke bedankt!

NobleGreenBeast

Systeem informatie: ( ik hoop dat ik genoeg info heb gepost, zo niet dan post ik z.s.m. wat nodig is!)

Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz (4 CPUs), ~2.7GHz
Operating System: Windows 8.1 Pro 64-bit (6.3, Build 9600) (9600.winblue_gdr.140330-1035)
Memory: 6144MB RAM
Available OS Memory: 6104MB RAM
Card name: NVIDIA GeForce GTX 650
Display Memory: 4033 MB
Dedicated Memory: 1985 MB
Shared Memory: 2048 MB

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:03

Eagle Creek

Breathing security

Een HDD is Een harde schijf dus die heb je al. Een SSD gaat helpen maar daarmee bestrijdt je de symptomen, niet de oorzaak.

Heb je Windows 8. Helemaal vers geïnstalleerd of heb je een upgrade vanaf Windows 7 uitgevoerd?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Topicstarter
Eagle Creek schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:14:
Een HDD is Een harde schijf dus die heb je al. Een SSD gaat helpen maar daarmee bestrijdt je de symptomen, niet de oorzaak.

Heb je Windows 8. Helemaal vers geïnstalleerd of heb je een upgrade vanaf Windows 7 uitgevoerd?
Yo, bedankt voor je snelle reactie,

Ja ik dacht ook eigenlijk aan een tweede of nieuwe HDD ( of is dat gek?)

Ik heb Windows 8 vanuit windows 7 geinstalleerd. Deze heeft wel mn hele computer gewhiped qua programmas, behalve mijn documenten e.d..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 20:23 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:03

Eagle Creek

Breathing security

Dat kan in principe wel maar gaat je niet helpen. Mijn ervaring met pc's die al langste tijd klachten hebben is toch vaak een goede en doordachte herinstallatie. Windows, drivers en dan opbouwen.

Een SSD geeft je sowieso veel snelheidswinst.

Freezeproblemen en piekgebruik is lastig te onderzoeken. Kan wel maar in mijn persoonlijke ervaring ben je sneller af met een herinstallatie. Specifieke applicaties, virussen, etc kunnen ook extra belastend zijn,

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Eagle Creek schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:27:
Dat kan in principe wel maar gaat je niet helpen. Mijn ervaring met pc's die al langste tijd klachten hebben is toch vaak een goede en doordachte herinstallatie. Windows, drivers en dan opbouwen.

Een SSD geeft je sowieso veel snelheidswinst.

Freezeproblemen en piekgebruik is lastig te onderzoeken. Kan wel maar in mijn persoonlijke ervaring ben je sneller af met een herinstallatie. Specifieke applicaties, virussen, etc kunnen ook extra belastend zijn,
Inderdaad, opnieuw installeren is waarschijnlijk sneller en makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de adviezen. Ik ga dan binnenkort maar een schone installatie doen, en hopen dat dat alles oplost.

• JayDz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 17:20
Als ik jou was zou ik een 128/256gb ssd kopen voor windows + wat games
En je hdd voor data/andere games

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles opnieuw geinstalleerd en dat heeft mijn problemen niet opgelost, dus nu ga ik om te beginnen een nieuwe hdd aanschaffen. Aangezien ik totaal geen verstand heb van wat een goede hdd is, bij deze de vraag, wat is een goede hdd? Ik dacht zelf aan een 7200rpm seagate 2TB. Wat is jullie mening hierover?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De mogelijkheden zijn:
brakke instalatie...is vanuit hier niet te controleren
brakke hardware...je hebt een zwak en oud systeem, zaken zullen niet soepel kunnen lopen, of het spul is wat versleten.
brakke HDD. zou kunnen. Post eens een screenshot van je smart waarden (crystaldiskinfo)

om er nu pats boem een nieuwe HDD tegen aan te gooien is wat vergezocht omdat er een dozijn andere zaken mis kunnen zitten.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Eerst uitzoeken wat er mis is, voordat je een hd koopt. Heeft dus geen zin.

Maak eens een lijst van je hardware.(welke moederbord welke hd welke voeding).
Zoek op je moederbord en problemen met je moederbord.
Smart van je hd uitlezen.
Memtest86 een hele nacht laten lopen.
Wat loopt er op de achtergrond tijdens windows?
Koppel zoveel mogelijk hardware los van je pc, misschien stoort er iets.(defecte hardware).

Voltages meten en warmte meten tijdens belasting van je systeem.

Je hebt nu al 1 jaar problemen, dus roep niet zomaar iets(hd vervangen), maar onderzoek en test eens grondig wat er mis is.
Opstart problemen wijst ook vaak op voeding problemen, indien je er een kunt lenen om te testen...

[ Voor 30% gewijzigd door jan99999 op 19-06-2014 23:20 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-01 22:01
Wat fantastisch, die suggesties voor een herinstallatie.

Het screenshot lijkt me vrij helder, de transferspeeds zijn op z'n minst verdacht, en een average access time van 1200 ms wijst toch echt richting een disk die mogelijk niet helemaal lekker meer is.

Doe eerst maar eens een SMART-screenshotje, en als je op 'Broncontrole openen' klikt krijg je nog een mooi overzicht van de processen die de disk I/O veroorzaken.
Memtest86 een hele nacht laten lopen. Koppel zoveel mogelijk hardware los van je pc, misschien stoort er iets.(defecte hardware). Voltages meten en warmte meten tijdens belasting van je systeem. Opstart problemen wijst ook vaak op voeding problemen, indien je er een kunt lenen om te testen...
Je bedoelt 't ongetwijfeld goed, maar ik zou de voodoo-rituelen nog even achterwege laten en eerst de logische zaken aflopen (de overige suggesties die je deed, SMART, processen en moederbord (aan welke controller hangt de disk?)).

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-01 08:31
Thralas schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 02:14:

Het screenshot lijkt me vrij helder, de transferspeeds zijn op z'n minst verdacht, en een average access time van 1200 ms wijst toch echt richting een disk die mogelijk niet helemaal lekker meer is.

Doe eerst maar eens een SMART-screenshotje, en als je op 'Broncontrole openen' klikt krijg je nog een mooi overzicht van de processen die de disk I/O veroorzaken.

[...]

Je bedoelt 't ongetwijfeld goed, maar ik zou de voodoo-rituelen nog even achterwege laten en eerst de logische zaken aflopen (de overige suggesties die je deed, SMART, processen en moederbord (aan welke controller hangt de disk?)).
_/-\o_

Ik ben het eens met Thralas. Is de logische stappen afronden. Allemaal moeilijke dingen doen kan daarna nog als je dat leuk vindt 8)7

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Thralas schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 02:14:

[...]

Een average access time van 1200ms wijst daar zeker niet op, dit is slechts een momentopname over een aantal seconden en is vrij normaal als de HDD lees- of schrijfacties uitvoert. Ik gok daarentegen wel ook dat het met de HDD, SATA-controller, een andere driver (gebruik je de nieuwste drivers?) of vage software te maken heeft.

Als je toch een nieuwe HDD besluit te kopen, misschien is het dan slim om direct voor een SSD te gaan? Ik zou zelf de pc eerst testen door een HDD van een andere pc er even in te zetten :)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1