Hoi,
Ik wil al een tijdje een nieuwe pc, en ik dacht aan er zelf een bouwen (zal eerste keer worden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Office, Chrome(Facebook / Youtube video's op 1080p), Minecraft, LoL.+Mogelijkheid om later videokaart toe te voegen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
400 euro. (updates als een videokaart kunnen er later bij neem ik aan?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, moederbord, RAM, HDD, DVD brander, behuizing, Windows, voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Seagate als HDD, ik hoor hier goede verhalen over, ook omdat dit voor mij het bekendst is nu...
Verder kan ik alle kanten op gaan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
/
----
Mijn lijstje tot nu toe:
*Lijstje geupdate, thanks to TheAmassama*
Het meeste kan je misschien herkennen uit de BBG van mei, maar ik heb een paar aanpassingen gemaakt: Geen SSD, maar HDD, alleen omdat ik SDD duur vind(Ik ben een kind van 14, ik heb niet al het geld van de wereld) voor het aantal geheugen, en ik toch minimaal 300gb nodig heb, het RAM dat ik heb geselecteerd is niet de 8 GB van Kingston, maar de 4 GB uit het Budget-PC. Hierbij de reden, dat als ik meer nodig heb, ik altijd kan uitbreiden toch? Ik had gelezen dat het moederbord 4 DDR3 sleuven heeft.
Als iemand ideeën heeft of ik iets net iets beter kan doen, of iets juist niet, dan ontvang ik graag hulp!
(Ook met linkjes naar Bouwvideo's, ik heb al een paar gevonden, maar ik weet niet of een 'beter' is...)
Alvast bedankt voor de hulp!
~Phantomic
Ik wil al een tijdje een nieuwe pc, en ik dacht aan er zelf een bouwen (zal eerste keer worden).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Office, Chrome(Facebook / Youtube video's op 1080p), Minecraft, LoL.+Mogelijkheid om later videokaart toe te voegen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
400 euro. (updates als een videokaart kunnen er later bij neem ik aan?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, moederbord, RAM, HDD, DVD brander, behuizing, Windows, voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Seagate als HDD, ik hoor hier goede verhalen over, ook omdat dit voor mij het bekendst is nu...
Verder kan ik alle kanten op gaan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
/
----
Mijn lijstje tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 84,- | € 84,- |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 44,55 | € 44,55 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,55 | € 30,55 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,90 | € 12,90 |
| 1 | be quiet! System Power 7 350W | € 32,- | € 32,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 360,49 | |
*Lijstje geupdate, thanks to TheAmassama*
Het meeste kan je misschien herkennen uit de BBG van mei, maar ik heb een paar aanpassingen gemaakt: Geen SSD, maar HDD, alleen omdat ik SDD duur vind(Ik ben een kind van 14, ik heb niet al het geld van de wereld) voor het aantal geheugen, en ik toch minimaal 300gb nodig heb, het RAM dat ik heb geselecteerd is niet de 8 GB van Kingston, maar de 4 GB uit het Budget-PC. Hierbij de reden, dat als ik meer nodig heb, ik altijd kan uitbreiden toch? Ik had gelezen dat het moederbord 4 DDR3 sleuven heeft.
Als iemand ideeën heeft of ik iets net iets beter kan doen, of iets juist niet, dan ontvang ik graag hulp!
(Ook met linkjes naar Bouwvideo's, ik heb al een paar gevonden, maar ik weet niet of een 'beter' is...)
Alvast bedankt voor de hulp!
~Phantomic
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic