Ongelooflijke stotter na 10-30 min gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-01-2018
Vandaag had ik Planet Explorers gedownload. Mijn pc zou dat spel makkelijk moeten trekken, maar hij stotterde wat, dus ik wat opties naar benede gedaan en hij bleef stotteren, dus probeerde ik bij de launch options de OpenCL te veranderen. Had daar 3 opties : Me videokaart, me CPU of OpenCl. Alles geprobeerd en voordat ik het spel erafgooide stond die op Videokaart. Sindsdien heb ik met elk spel na 10-30 min speeltijd ongelooflijke stotter. Heb schijfopruiming en Systeemherstel geprobeerd en uiteraard gecontroleerd op virussen en malware en me drivers geupdate. Ben bang dat ik op de een of andere manier me pc flink beschadigd heb. Na die 10-30 min speeltijd stottert niet alleen het spel maar alles. Iemand die advies heeft?
Bij voorbaat dank.
Jef

GPU : Geforce GTX 660 Ti
CPU : Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz
Memory : 8,00 GB RAM
Resolution : 1920 x 1080, 60Hz
Windows 7 Home Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 15:54
Gekeken hoe warm de CPU en GPU wordt? Misschien dat die aan het oververhitten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
Heb net me hele kast vanbinnen en van buiten schoongemaakt dus denk het niet maar hoe kan ik dat zien?

EDIT : Heb net in Left 4 Dead op recommended settings gedrukt en dan gaat hij naar de allerlaagste settings.. als dat recommended is vind hij dan mijn videokaart niet meer ofzo? De stotter was wel weg toen.
De stotter is ook lage framerate denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Wackojecko schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:26:
Heb net me hele kast vanbinnen en van buiten schoongemaakt dus denk het niet maar hoe kan ik dat zien?

EDIT : Heb net in Left 4 Dead op recommended settings gedrukt en dan gaat hij naar de allerlaagste settings.. als dat recommended is vind hij dan mijn videokaart niet meer ofzo? De stotter was wel weg toen.
De stotter is ook lage framerate denk ik.
Wat ik eerst zal doen is kijken of de laatste drivers zijn geïnstalleerd. Download anders de drivers van de nvidia website en installeer die ten eerste. Kijk anders ook even of je OS nog updates nodig heeft. Eenmaal alles op de laatste versie zit zou ik terug L4D starten en kijken hoe het draait. Ik verwacht dat je die handmatig gewoon op 1080p/high op zet en 60fps hoort te krijgen. Als L4D perfect draait dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de game Planet Explorers.

De laatste tijd zie ik vaker mensen die klagen over performance problemen bij bepaalde games en dit zijn dan ook vaak games die zich nog bevinden in "Early Access". De build van de game staat momenteel nog op a0.8 dus het is nog niet af. Problemen zijn dus ook gebruikelijk en die kun je melden bij de ontwikkelaars zodat ze dit kunnen patchen. Wanneer de game uitkomt is altijd een raadsel bij die early access games eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
Mijn drivers zijn up to date. Mijn OS is ook up to date. Planet Explorers hebk er al afgegooid. Begin een beetje wanhopig te worden nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:26

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nogmaals, wat zijn je temps? MSI Afterburner kan je GPU temps uitlezen, RealTemp kan je CPU temps uitlezen. Mogelijk wordt je GPU of CPU te warm waardoor deze gaan throttlen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
Temperatuur ligt tussen de 40 en 54 graden.
Ken egt maar 10 min normaal spelen voordat ik zware fps lagg krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 11:26

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wackojecko schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:46:
Die temperatuur, is dat in-game? Kijk ook eens naar clockspeeds ingame.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
tussen de 46 en 54 in-game. Met clockspeed bedoel je? Load 27.4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Wackojecko schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:46:
Temperatuur waarvan? 40, 46 of 54 graden lijken me geen realistische waardes tijdens het gamen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
CPU temp. En ik checkte het tijdens left 4 dead wat behoorlijk oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 15:54
Test eens de GPU temperaturen, die lijken me wat interessanter in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
Buiten de game met Speedfan : GPU 38c CPU : 0c Temp1 : 60c. Ook zie ik dat maar 1 van de 3 fans roteren wat raar is want de pc is nog geen jaar oud. Ingame verschilt er niet veel. Er staat wel een vlammetje als icoon bij Temp1 die 60c is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:30
Ik neem aan dat je wel de 64-bits Windows 7 Home Premium hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:52
Is het niet toevallig een virusscanner die begint te lopen en als een gek resources weg begint te vreten?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
Ik heb Windows 7 HP 64 bit ja. Ik heb maar 1 virusscanner ( Microsoft security essentials ) en heb zelfs geprobeerd die uit te zetten en dan te gamen maar blijf hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
Ik gooi hem morgen wel naar de computerwinkel. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Laatst online: 01-10 16:26
Als L4D je al op de laagste settings zet en er draait maar 1 fan van de 3 op de videokaart, dan neig ik toch te denken dat of je videokaart stuk is of niet genoeg stroom krijgt(zij het door een mogelijk probleem met de voeding).
Zitten de voeding stekkers wel goed op de videokaart?

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
heb hem gister uit elkaar gehaald en alles zat waar het hoorde. denk inderdaad dat het aan de fans of de voeding ligt wat wel raar is aangezien ik de computer nog geen jaar heb. Zo maar even langs de computer winkel. Thx!

[ Voor 15% gewijzigd door Wackojecko op 19-06-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackojecko
Na een week me computer terug. Precies hetzelfde probleem. Weer overal frame drops. Die gozer bij de computerwinkel had hem 3 uur op benchmarks laten draaien zonder probleem en hij staat thuis en doet t weer.:/ ZUCHT
Pagina: 1