waarom zijn godsdiensten altijd ahedonistisch?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:54
je mag geen (lekker) runder/varkenslapje eten.
je mag op zondag niks leuks doen.
je mag niet met jezelf spelen.
je mag niet bij je vrouw weg....

ik heb het idee dat godsdiensten vooral mensen beperken in dingen die ze leuk vinden... waarom eigenlijk?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Geen id :?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

Lordy79

Vastberaden

Op zondag 10 juni 2001 21:09 schreef Major_Kusanagi het volgende:
je mag geen (lekker) runder/varkenslapje eten.
je mag op zondag niks leuks doen.
je mag niet met jezelf spelen.
je mag niet bij je vrouw weg....
LOL LOL...
op zondag niks leuks doen... t'is maar wat je leuk vindt :)

En bij je vrouw weggaan.. tja.. het MAG wel, maar het is niet GOED. Doe je het WEL of NIET, moet je de gevolgen ervan dragen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Wel, ik, als atheist pur sang zijnde, kan zelfs een simpel verbod als "geen sex voor/buiten het huwelijk" goed begrijpen.

Kijk, goede anti-conceptie (lees de pil) bestaat pas sinds de 60-er jaren! (En in Nederland pas sinds 1971 toegestaan!!!!!)

Voor die tijd werd men gewoon zwanger, er waren wel methodes als periodieke onthouding, voor het zingen de kerk uit en wat condooms (maar dat was sociaal niet geaccepteerd) maar die resulteren in weinig...zoals wij allen weten ;)

Dat een machtig instituut als de kerk (in het verleden) een regel heeft gesteld dat men alleen sex mag hebben als men getrouwd is, is dan ook niet meer dan logisch: als men getrouwd is, is de komst van kinderen veel wenselijker (men heeft eigen huis, kan voor zichzelf zorgen, de vader is bekend etc.)
In het verleden heeft deze regel dus veel goeds gedaan: het zorgde ervoor dat er niet onwijs veel kinderen zonder aanwijsbare vader met moeders van 15 rondliepen!

Echter, met de komst van de pil, en allerhande andere WEL betrouwbare anti-conceptie (prikpil, spiraaltje etc.) is deze regel verouderd. Sex en kinderen krijgen staan nu immers niet meer gelijk aan mekaar

En op deze wijze is heel veel van de godsdienstige wetten te ontleden....

Kijk naar de verplichte besnijdenis van Joodse mannen: in een tijd dat de hygiene slecht was, en water een zeldzaam iets (woestijnbewoners) is het besnijden van iemand een goede zaak: infecties en ziektes worden hiermee tegen gegaan.

Vrouwen moeten besluierd over straat: in vroegere tijden ging het er heel wat wilder aan toe dan nu, er was geen of een slechte centrale administratie en om centrale rechtshulp (politie, justitie etc.) hoefde je al helemaal niet te praten.
Een gesluierde vrouw verbergt haar schoonheid...en is zo minder aantrekkelijk voor eventuele idioten die op straat lopen

Het verbod op varkensvlees: Varkensvlees is, in vergelijking tot rundvlees, behoorlijk ziekteverwekkend. Varkensvlees MOET helemaal doorbakken zijn, in tegenstelling tot rundvlees, wat bijna rauw te eten is.
Vroeger was men heus niet achterlijk, en had dit ook al door. Zodoende een verbod op varkensvlees.
Dat wij nu precies weten WAT je met varkensvlees moet doen (namelijk LAAAAANG doorbakken), wil niet zeggen dat men dat toen wist, of de mogelijkheid daartoe had!
De regel an sich is dus goed te begrijpen, maar wederom niet meer van toepassing in onze huidige cultuur!
(needless to say dat veel van deze regels in onze huidige samenleving niet meer gelden!)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hm, wie is er niet ahedonistisch?

Maar afgezien daarvan: in de tijd dat godsdiensten ontstonden was er helemaal geen plaats voor hedonimse. De 'struggle for survival' nam alle tijd in beslag.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Wel, ik, als atheist pur sang zijnde, kan zelfs een simpel verbod als "geen sex voor/buiten het huwelijk" goed begrijpen.
Kijk, goede anti-conceptie (lees de pil) bestaat pas sinds de 60-er jaren! (En in Nederland pas sinds 1971 toegestaan!!!!!)
Er zijn nog genoeg nadelen te noemen van onze sexuele 'vrijheid'... Ook al is er anti-conceptie, veel (jonge) mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet, waardoor er abortussen (in christelijke ogen moorden) gepleegd worden.

Nog afgezien van het feit dat de bijbelse God sex voor het huwelijk een ontheiliging van het menselijk lichaam vindt.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 00:08 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Er zijn nog genoeg nadelen te noemen van onze sexuele 'vrijheid'... Ook al is er anti-conceptie, veel (jonge) mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet, waardoor er abortussen (in christelijke ogen moorden) gepleegd worden.

Nog afgezien van het feit dat de bijbelse God sex voor het huwelijk een ontheiliging van het menselijk lichaam vindt.
Ontheiliging? Jaja...mooi verhaal. Dus het bedrijven van liefde tussen 2 mensen is "ontheiliging"?
En na een boterbriefje mag het wel? |:(
Bullshit...je weet dat de verklaring die ik hierboven heb neergezet de juiste is
Het is nu ook niet meer van toepassing

Ik heb een vriendin van wie ik veel hou, en daar heb ik sex mee
En iedere idioot die zegt dat dat niet mag, of "ontheiliging" is, die mag van mij komen kijken

Enne....je ontwijkt de andere voorbeelden

Misschien omdat dat geen christelijke visies zijn? Kortzichtig hoor....

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 00:32 schreef eXrated het volgende:
En na een boterbriefje mag het wel? |:(
Bullshit...je weet dat de verklaring die ik hierboven heb neergezet de juiste is
Stoere reply, nu nog iets zinnigs en we komen ergens met deze discussie. Veel godsdiensten vinden kinderen (nieuwe zieltjes) krijgen prachtig en zijn radikaal tegen anticonceptie, dus het lijkt me vreemd dat ze om die reden verkondigen dat seks een zonde is.

Zou het niet eerder komen omdat veel godsdiensten alles wat met de lichaamsfuncties te maken heeft als "onrein" zien, dus niet als iets wat van goddelijke, maar meer van wereldlijke oorsprong is? Alle wereldlijke pleziertjes die direct met het lichaam te maken hebben worden dan slecht in die zin dat ze je afleiden van God.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 11 juni 2001 00:32 schreef eXrated het volgende:

Ontheiliging? Jaja...mooi verhaal. Dus het bedrijven van liefde tussen 2 mensen is "ontheiliging"?
Laat ik eerst maar even zeggen dat ik ook al 'ontheiligd' ben... Voor het geval dat je denkt dat ik niet weet waar ik over praat e.d.

Ja.. ontheiliging. God wil niet dat wij sex hebben voordat we zeker weten dat we ons leven met elkaar delen. Waarom? Ik weet het niet. Het is eigenlijk de enige richtlijn van God waarvan ik niet helemaal begrijp waarom ie bestaat. Niet liegen, geen valse eed, geen jaloezie, geen doodslag, allemaal duidelijk!

Ik denk dat het enerzijds inderdaad een vorm van ontheiliging is en anderzijds een zelfbescherming van de christelijke maatschappij om geen 1-ouder-gezinnen te krijgen. Die laatste reden is voor mij groot genoeg om dit gebod van God te 'rechtvaardigen' (voor zover Gods geboden gerechtvaardigd moeten worden), gezien de ellende die 1-ouder-gezinnen met zich meebrengen. (no offence naar 1-ouder-gezinnen overigens)
Waarom zou het nu niet meer van toepassing zijn? Ik denk dus van wel.
Ik heb een vriendin van wie ik veel hou, en daar heb ik sex mee. En iedere idioot die zegt dat dat niet mag, of "ontheiliging" is, die mag van mij komen kijken
:) Ik begrijp je boosheid. Maar stel: je vriendin wordt zwanger, jullie gaan 2 jaar later uit elkaar. Was het dan niet verstandiger geweest dat jullie geen sex hadden gehad?
Enne....je ontwijkt de andere voorbeelden
Okee, bij deze dan. Het zijn idd geen christelijke visies, dus ik voelde me niet aangesproken.

Besnijdenis: ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat God dit ingesteld heeft, mede om infecties etc. tegen te gaan. Ook alle reinigingswetten waren natuurlijk bevorderend voor de hygiëne.

Vrouwensluier: agree

Varkensvlees: ik denk dat ze de boel toen ook wel goed konden doorbakken hoor. Een varken was gewoon een onrein dier. In het bijbelse nieuwe testament wordt gezegd dat het onderscheid tussen rein en onrein niet meer bestaat, dus christenen eten alles.
Misschien omdat dat geen christelijke visies zijn? Kortzichtig hoor....
Waarom zou ik niet-christelijke visies gaan verdedigen, terwijl ik niet niet-christelijk ben?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Besnijdenis: ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat God dit ingesteld heeft, mede om infecties etc. tegen te gaan. Ook alle reinigingswetten waren natuurlijk bevorderend voor de hygiëne.
Zeg maar een Service Pack voor een slecht ontwerp? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 11:03 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Zeg maar een Service Pack voor een slecht ontwerp? :)
In feite wel natuurlijk...
alhoewel, dan zou God bij de schepping van de mens een zwakke plek hebben ingebouwd, en dat druist tegen de 'werking' van God in...!

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 11:27 schreef THCdeMatthijs het volgende:

[..]

alhoewel, dan zou God bij de schepping van de mens een zwakke plek hebben ingebouwd, en dat druist tegen de 'werking' van God in...!
TJAKKA! :D

Dankzij een rare kronkel hebben we nu een keihard bewijs TEGEN het bestaan van een god gevonden, of in ieder geval tegen het gecreeerd zijn van de mens! ;)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 10:43 schreef Lordy79 het volgende:

Laat ik eerst maar even zeggen dat ik ook al 'ontheiligd' ben... Voor het geval dat je denkt dat ik niet weet waar ik over praat e.d.

Ja.. ontheiliging. God wil niet dat wij sex hebben voordat we zeker weten dat we ons leven met elkaar delen. Waarom? Ik weet het niet. Het is eigenlijk de enige richtlijn van God waarvan ik niet helemaal begrijp waarom ie bestaat. Niet liegen, geen valse eed, geen jaloezie, geen doodslag, allemaal duidelijk!
Die kan ik ook goed begrijpen
Ik denk dat het enerzijds inderdaad een vorm van ontheiliging is en anderzijds een zelfbescherming van de christelijke maatschappij om geen 1-ouder-gezinnen te krijgen. Die laatste reden is voor mij groot genoeg om dit gebod van God te 'rechtvaardigen' (voor zover Gods geboden gerechtvaardigd moeten worden), gezien de ellende die 1-ouder-gezinnen met zich meebrengen. (no offence naar 1-ouder-gezinnen overigens)
Klopt, dat is het mijns inziens ook
Maar dit geld als er geen goede anticonceptie is, dan is die regel zeker noodzakelijk...nu is er WEL goede anticonceptie, en het spookbeeld van allemaal 1-oudergezinnen en kinderen zonder vader gaat dan niet meer op
Waarom zou het nu niet meer van toepassing zijn? Ik denk dus van wel.
Zie 1 regel hierboven
:) Ik begrijp je boosheid. Maar stel: je vriendin wordt zwanger, jullie gaan 2 jaar later uit elkaar. Was het dan niet verstandiger geweest dat jullie geen sex hadden gehad?
Als we getrouwd zijn, kan je alsnog uit elkaar gaan hoor :)
Scheidingen bij het leven natuurlijk
Dus dat is geen argument
Okee, bij deze dan. Het zijn idd geen christelijke visies, dus ik voelde me niet aangesproken.

Vrouwensluier: agree

Varkensvlees: ik denk dat ze de boel toen ook wel goed konden doorbakken hoor. Een varken was gewoon een onrein dier. In het bijbelse nieuwe testament wordt gezegd dat het onderscheid tussen rein en onrein niet meer bestaat, dus christenen eten alles.

Waarom zou ik niet-christelijke visies gaan verdedigen, terwijl ik niet niet-christelijk ben?
Ok dan

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 11 juni 2001 11:34 schreef eXrated het volgende:

TJAKKA!
LOL :P Helaas helaas... Die zou wel heel simpel zijn he? Sowieso kun je dan zeggen dat alle ellende in de wereld ook van God komt :)
Maar dit geld als er geen goede anticonceptie is, dan is die regel zeker noodzakelijk...nu is er WEL goede anticonceptie
Tja, hoe goed de anticonceptie ook is, er zijn nog steeds makkers die 'vergeten' condooms om te doen en vrouwen die vergeten de pil te slikken.
en het spookbeeld van allemaal 1-oudergezinnen en kinderen zonder vader gaat dan niet meer op
Kijk eens naar Engeland, of nog beter: naar de VS! Daar zijn bijzonder veel tiener-moeders.
Als we getrouwd zijn, kan je alsnog uit elkaar gaan hoor :)
Scheidingen bij het leven natuurlijk
Dus dat is geen argument
Ik had het ook expres niet over trouwen. Laten we stellen dat je de intentie hebt om samen te blijven als je aan kids begint. Eerder sex hebben dan aan kids willen beginnen is mijns inziens dus niet goed, vanwege bovenstaande reden.

Ik denk dat er 2 problemen zijn:

1. 'men' heeft te snel (te vroeg in relatie) sex , waardoor een kans op 1-ouder-gezin veel te groot is.
2. 'men' vecht niet meer voor een relatie. Het loopt niet zo lekker meer en men gaat bijna meteen vreemd. Overigens wil ik niet generaliseren hoor, maar zowel bij de jeugd (ik pak wel een ander wijf) als bij 'volwassen' mensen (ik neem een leukere jongere vriendin) komt dit voor. Uiteraard zowel bij mannen als vrouwen.

Hierbij wil ik wellicht ten overvloede zeggen dat ik niet zeg dat ik zo goed ben ofzo. Ik ben niet onschuldig... >:)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 11:47 schreef Lordy79 het volgende:
LOL :P Helaas helaas... Die zou wel heel simpel zijn he? Sowieso kun je dan zeggen dat alle ellende in de wereld ook van God komt :)
Oh, jammer!
Tja, hoe goed de anticonceptie ook is, er zijn nog steeds makkers die 'vergeten' condooms om te doen en vrouwen die vergeten de pil te slikken.
Kijk eens naar Engeland, of nog beter: naar de VS! Daar zijn bijzonder veel tiener-moeders.
2 behoorlijk religieuze landen
De reden hiervoor is dat er te weinig aan voorlichting wordt gedaan. Meisjes kunnen niet net zo makkelijk als in Nederland aan de pil komen. DIT is de reden dat daar veel tiener-zwangerschappen zijn.
Nederland telt 1 van de laagste tienerzwangerschappen ter wereld
Omdat we hier aan goede voorlichting en een open beleid doen
Mensen hebben toch wel sex, no mather what
Ik had het ook expres niet over trouwen. Laten we stellen dat je de intentie hebt om samen te blijven als je aan kids begint. Eerder sex hebben dan aan kids willen beginnen is mijns inziens dus niet goed, vanwege bovenstaande reden.
Daar ben ik het dus niet mee eens
Ik heb al jaaren sex, en heb geen intentie om te gaan trouwen of kids te hebben
Ik denk dat er 2 problemen zijn:

1. 'men' heeft te snel (te vroeg in relatie) sex , waardoor een kans op 1-ouder-gezin veel te groot is.
Onzin, met goede anti-conceptie is dit goed te voorkomen
2. 'men' vecht niet meer voor een relatie. Het loopt niet zo lekker meer en men gaat bijna meteen vreemd. Overigens wil ik niet generaliseren hoor, maar zowel bij de jeugd (ik pak wel een ander wijf) als bij 'volwassen' mensen (ik neem een leukere jongere vriendin) komt dit voor. Uiteraard zowel bij mannen als vrouwen.
Integendeel. Men blijft nu tenminste niet tot vervelends toe in een (slechte) relatie hangen
Vroeger trouwde men maar vroeg zodat men samen kon zijn en sex kon hebben
Vaak was dit de eerste echte liefde, en dit resulteerde in belabberde huwelijken, omdat men veel veranderd in de vroege volwassenheid (+-20 jaar) en daardoor allebei een ander persoon wordt die misschien niet meer zo goed bij elkaar pasten, of de sex was gewoon belabberd, en men paste sexueel absoluut niet bij elkaar: gevolg=frustratie, slecht huwelijk, kinderen die in een slecht huwelijk opgroeien, huiselijke agressie etc.

Dan is de situatie nu echt wel beter, als men echt niet meer gelukkig met en bij elkaar is, kan er beter een einde aan de relatie gemaakt worden. Dat geeft iedereen weer de kans om WEL geluk te vinden bij een ander.
Dat is toch echt wel beter als je hele leven weggooien doordat je op je 18e de verkeerde hebt gekozen
Hierbij wil ik wellicht ten overvloede zeggen dat ik niet zeg dat ik zo goed ben ofzo. Ik ben niet onschuldig... >:)
Foei!
Enkeltje hel! })
:P

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 11 juni 2001 12:10 schreef eXrated het volgende:

2 behoorlijk religieuze landen
:) :) Engeland religieus? Valt tegen hoor, tegenwoordig. En in de VS is iedereen religieus, maar je moet niet vragen HOE... God is daar bij velen een goedzak die met zich laat sollen.
Nederland telt 1 van de laagste tienerzwangerschappen ter wereld
Omdat we hier aan goede voorlichting en een open beleid doen
Verdorie! Waarom zijn er dan zoveel abortussen per jaar? Waarom zoveel jonge vrouwen MET kind?
Onzin, met goede anti-conceptie is dit goed te voorkomen
Mits deze anti-conceptie ook goed toegepast wordt. En dat wordt het niet. De mens is lui en zeker als de mens sexueel opgewonden is.
Integendeel. Men blijft nu tenminste niet tot vervelends toe in een (slechte) relatie hangen
*zucht* Hierover verschillen wij dus van mening. Als je 10 jaar een relatie hebt met 3 kids van 8, 6 en 4 jaar en het loopt een maand niet zo goed, ga je dan meteen weg of op zoek naar een ander? Er zijn HEEL veel die zo denken hoor.

edit: toevoeging
dat is toch veel beter als je hele leven weggooien doordat je op je 18e de verkeerde hebt gekozen
Je slaat de spijker op z'n kop. Dat bedoel ik met te vroeg trouwen. In de gereformeerde kringen waar ik in verkeerde/verkeer is het niet raar als je trouwt met je 20e. Ik vind dat ook erg riskant, om de redenen die jij noemt. Wacht dan alsjeblieft nog een paar jaar.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 12:20 schreef Lordy79 het volgende:
:) :) Engeland religieus? Valt tegen hoor, tegenwoordig. En in de VS is iedereen religieus, maar je moet niet vragen HOE... God is daar bij velen een goedzak die met zich laat sollen.
Nevertheless, ze zijn gelovig. Een stuk geloviger dan Nederland
Verdorie! Waarom zijn er dan zoveel abortussen per jaar? Waarom zoveel jonge vrouwen MET kind?
Dat is helemaal niet waar, Jordy, en dat weet je. Nederland heeft 1 van de laagtste abortus en ongewenste zwangerschapcijfers ter wereld.
Dus niet feiten gaan ontkennen.

Nederland worden jaarlijks ruim 25 duizend abortussen verricht: 23 duizend in abortusklinieken en
circa tweeduizend in ziekenhuizen. Deze cijfers komen van de Inspectie voor de gezondheidszorg.
Vergeleken met andere landen heeft Nederland één van de laagste abortuscijfers. Dat wil zeggen dat
er in ons land relatief weinig abortussen worden uitgevoerd. Dit is vooral te danken aan het feit dat
veel mensen op een goede manier voorbehoedmiddelen gebruiken.
In de klinieken komen zowel Nederlandse vrouwen als migrantenvluchtelingen en vrouwelijke
asielzoekers. Steeds minder vrouwen komen vanuit omringende landen naar Nederland voor een
abortus.

Waar komen de vrouwen vandaan?
Ruim de helft, 57 procent, van de vrouwen die een abortus laat doen, is autochtoon. 43 procent van
alle vrouwen die een abortus laten doen is van allochtone afkomst. De definitie van allochtoon omvat
vrouwen en meisjes met een niet- Nederlandse nationaliteit en ook vrouwen en meisjes die in
Nederland wonen, maar in het buitenland geboren zijn of van wie minstens een ouder in het buitenland
geboren is. In deze categorie allochtonen vrouwen zijn vrouwen uit Suriname, Nederlandse Antillen,
Turkije, Marokko en vrouwen die in Nederland wonen omdat ze uit hun eigen land moesten vluchten en
asiel in Nederland vragen..
Door de toename van het aantal vluchtelingen vrouwen en asielzoeksters in Nederland komen er ook
steeds meer vrouwen naar de abortusklinieken uit landen zoals West-, Midden- en Oost-Afrika
,Oost-Europa, Midden- en Verre Oosten, China en uit Midden- en Zuid-Amerika.
Vroeger kwamen relatief veel vrouwen uit de omringende landen - Frankrijk, Duitsland, Spanje- naar
Nederland voor een abortus. Deze landen hebben nu eigen abortusklinieken.

http://www.stisan.nl/framesets/frame_feiten.htm
Mits deze anti-conceptie ook goed toegepast wordt. En dat wordt het niet. De mens is lui en zeker als de mens sexueel opgewonden is.
Even ter informatie: de pil wordt NIET ingenomen vlak voor sex.
Dat gebeurt gewoon meestal 's avonds voor het slapen gaan of 's ochtends.
Gaat niet op dus

Buiten dat, sterillisatie gebeurt vaak, en is zeeer betrouwbaar, net zoals spitaaltje, prikpil etc. Dat heeft dus ook niks te maken met "the heat of the moment"
*zucht* Hierover verschillen wij dus van mening. Als je 10 jaar een relatie hebt met 3 kids van 8, 6 en 4 jaar en het loopt een maand niet zo goed, ga je dan meteen weg of op zoek naar een ander? Er zijn HEEL veel die zo denken hoor.
Onzin, echt bull.
Niemand gaat na een relatie van 10 jaar na 1 maand weg. Dat is onzin
Daar gaat echt wel wat langer over hoor
Ik weet niet hoe je aan deze onzin komt? :?
Je slaat de spijker op z'n kop. Dat bedoel ik met te vroeg trouwen. In de gereformeerde kringen waar ik in verkeerde/verkeer is het niet raar als je trouwt met je 20e. Ik vind dat ook erg riskant, om de redenen die jij noemt. Wacht dan alsjeblieft nog een paar jaar.
Kijk, ik heb vanaf me 15e tot me 21e een relatie gehad.
Was ik 100 jaar terug geboren (wat 100, 50!) dan was ik ongetwijfeld op me 18e met haar getrouwd
Toch zijn we uit elkaar gegroeid en paste we niet meer bij elkaar toen ik 21 was
Na maandenlang (EN NIET 1 MAAND DUS) gedoe besloten we uit elkaar te gaan

Als we getrouwd waren geweest, hadden we nu nog bij elkaar geweest, ongelukkig voor de rest van ons leven
Is dat dan zo veel beter? :?

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 11:29 schreef eXrated het volgende:

[..]

TJAKKA! :D

Dankzij een rare kronkel hebben we nu een keihard bewijs TEGEN het bestaan van een god gevonden, of in ieder geval tegen het gecreeerd zijn van de mens! ;)
Het was alleen niet mijn bedoeling aan te tonen dat er geen G/god kan bestaan...
meer om aan te geven dat de stelling niet valide was...! :D

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De mens is lui en zeker als de mens sexueel opgewonden is.
Lordy, deze uitspraak zal voor altijd tegen je gebruikt worden. :P Het zegt wel wat over je sexleven. ;) >:)

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 11 juni 2001 10:43 schreef Lordy79 het volgende:

over die besnijdenis. Dus jij vind het ook normaal dat in somalie en andere afrikaanse landen. Voor het geloof vrouwen worden besnede(clit word weggehaald en worden een stuk dicht genaaid).

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 13:28 schreef lordspacie het volgende:

[..]

over die besnijdenis. Dus jij vind het ook normaal dat in somalie en andere afrikaanse landen. Voor het geloof vrouwen worden besnede(clit word weggehaald en worden een stuk dicht genaaid).
Nee, dit gaat over de mannenbesnijdenis
Niet de verminking die men vrouwenbesnijdenis noemt, da's een heel ander verhaal

Verwijderd

Tja, we blijven volhouden dat religies seks als zonde zien omdat religies voor anticonceptie zijn? :? :? Denk nou toch eens na! |:(

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 11 juni 2001 13:38 schreef eXrated het volgende:

[..]

Nee, dit gaat over de mannenbesnijdenis
Niet de verminking die men vrouwenbesnijdenis noemt, da's een heel ander verhaal
nee ok sorry had jouw verhaal niet helemaal gelezen sorry maar toch dit word ook onder het mom van geloof gedaan.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 13:46 schreef mietje het volgende:
Tja, we blijven volhouden dat religies seks als zonde zien omdat religies voor anticonceptie zijn? :? :? Denk nou toch eens na! |:(
:?

Niemand zegt dit hoor?

Mijn stelling is dat religies tegen sex voor het huwelijk waren, omdat er vroeger nu eenmaal geen goede anti-conceptie was

Lordy betwijfelt dit

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Veel van die regels hebben juist een gunstig effect, op de lange termijn. Een dag om tot rust te komen is goed tegen stres en trouw blijven aan je partner is ook goed tegen jaloezie ==> stress. Mensen worden dus tegen zichzelf in bescherming genomen.
Helaas leggen bepaalde (kleine) groepen sommige geboden wat al te fanatiek uit, zodat het effect wat verloren gaat.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

Hedonisme: wat denk je van Tantristisch geente levensbeschouwingen?
Proberen een godsbeleving te verwerven via de zgn vleselijke liefde is een oude en beproefde methode. *D

Hoezo magnie/kannie/zalnie? Waarom? ;)
Zolang Gabriel (of zijnsgelijke) niet langskomt om te vermelden dat men dat liever niet heeft, in die regionen 'elders', denk ik zo dat het allemaal niet zo'n punt is.:)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 14:04 schreef eXrated het volgende:
Niemand zegt dit hoor?

Mijn stelling is dat religies tegen sex voor het huwelijk waren, omdat er vroeger nu eenmaal geen goede anti-conceptie was

Lordy betwijfelt dit
Jij zegt dus wel dat religies het verbod op seks voor het huwelijk hooghielden als een vorm van anticonceptie. Ik betwist dit ook, omdat die zelfde religies nog steeds fel tegen anticonceptie zijn.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 15:53 schreef mietje het volgende:

[..]

Jij zegt dus wel dat religies het verbod op seks voor het huwelijk hooghielden als een vorm van anticonceptie. Ik betwist dit ook, omdat die zelfde religies nog steeds fel tegen anticonceptie zijn.
Ze zijn tegen anti-conceptie middelen
Ja

Ze zijn niet tegen onthouding :D

Het gaat erom dat de regel waarschijnlijk vroeger is ingesteld om te zorgen dat men niet overal bastaarden etc. kreeg
Zodoende kan je het zien als een soort van anticonceptie ja

Maar onthouding is nou niet echt een anti-conceptiemiddel te noemen hoor ;)
Het gaat er juist om de bevruchting te voorkomen als MEN SEX HEEFT
;)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 11 juni 2001 13:25 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Lordy, deze uitspraak zal voor altijd tegen je gebruikt worden. :P Het zegt wel wat over je sexleven. ;) >:)
LOL LOL LOL... Oei... Ja maar.... ehm... :+
FORGET IT!!! LOL :( :) :( :)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 11 juni 2001 12:43 schreef eXrated het volgende:

Nevertheless, ze zijn gelovig. Een stuk geloviger dan Nederland
Ja... in Nederland is het helemaal slecht gesteld, maar volgens mij is het in Engeland niet veel beter, zoals het in heel de westerse wereld matig gesteld staat qua % ware christenen. (ware christen gedefenieerd is als iemand die echt gelooft in Christus en niet alleen lid is van ene kerk)
Dat is helemaal niet waar, Jordy, en dat weet je. Nederland heeft 1 van de laagtste abortus en ongewenste zwangerschapcijfers ter wereld.
Ik vind 25000+ best veel in Nederland.
Even ter informatie: de pil wordt NIET ingenomen vlak voor sex.
Dat gebeurt gewoon meestal 's avonds voor het slapen gaan of 's ochtends.
Gaat niet op dus
:) I know. Toch ehm.. hebben al mijn partners gezegd dat ze het vaak vergeten waren. Ook hoor ik van velen dat ze vaak het condoom vergeten of geen zin hebben als ze gaan vrijen/bezig zijn met vrijen. Dit wordt nu beaamd door mijn collega die veel te veel sexpartners heeft gehad.. :)

Ook ken ik iemand die nu 9 weken een relatie heeft en die zegt tamelijk achteloos: ach, als zij zwanger wordt, dan komt het wel goed. We zijn immers gelukkig met elkaar en financieel zit het ook wel okee.

Dit vind ik dus zeer naief.
Buiten dat, sterillisatie gebeurt vaak, en is zeeer betrouwbaar, net zoals spitaaltje, prikpil etc. Dat heeft dus ook niks te maken met "the heat of the moment"
Klopt, maar ik heb het nu over tieners. En tieners laten zich over het algemeen niet steriliseren en ik ken geen enkel meisje <20 jaar die een spiraaltje heeft. Prikpil komt idd wel vrij vaak voor.
Onzin, echt bull.
Niemand gaat na een relatie van 10 jaar na 1 maand weg. Dat is onzin
Daar gaat echt wel wat langer over hoor
Ik weet niet hoe je aan deze onzin komt? :?
Ik spreek uit ervaring. Ik ken +- 8 gevallen waarin een man of vrouw rond 35 zegt dat hij/zij stopt met de relatie omdat het niet leuk meer is. Ze gaan niet praten, ze proberen het niet te herstellen, maar gaan gewoon uit elkaar. Dit vind ik zeer verwerpelijk.
Als we getrouwd waren geweest, hadden we nu nog bij elkaar geweest, ongelukkig voor de rest van ons leven
Is dat dan zo veel beter? :?
Nee. Daarom vind ik ook dat je niet voor je 23e ofzo moet trouwen en helemaal niet sex moet hebben omdat je dan eventueel kinderen verwekt door eerdergenoemde laksheid.

• Bananenplant
goh, waarom gaat het ineens voornamelijk over seks :?
naja...

ik heb een oom & tante & neef & nicht die samen een nogal streng protestants gezin vormen. ik moet echt uitkijken bij hen in de buurt... mijn neef zit bij mij op school en is ook bevriend met een klasgenoot van mij waarmee ik ook weer bevriend ben. een tijdje terug vond ik Korn leuk (nu vind ik het wat slapjes) en die kameraad nam het eens mee naar m'n neef. ze schijnen dat niet geapprecieerd te hebben.
ik gaf die kameraad een keer een diskette animeplaatjes mee waarvan er welgeteld 1 wat onthullend was (je begrijpt wat ik bedoel). hij had 'm meegenomen naar m'n neef (neef's huis ligt op de route naar kameraad's huis) en dat schijnt ook enige beroering veroorzaakt te hebben. ben benieuwd hoe ze op mijn Neon Genesis Evangelion t-shirt reageren.

katholieken hebben ook iets ahedonistisch: ze zijn tegen voorbehoedsmiddelen => je geliefde is regelmatig voor 9 maanden niet voor procreatieve activiteiten beschikbaar. toch?

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Op maandag 11 juni 2001 18:23 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Nee. Daarom vind ik ook dat je niet voor je 23e ofzo moet trouwen en helemaal niet sex moet hebben omdat je dan eventueel kinderen verwekt door eerdergenoemde laksheid.
Ik denk dat het makkelijker is om genoemde mensen minder laks te krijgen, dan om ze zover te krijgen dat ze helemaal geen sex voor 't huwlijk hebben.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Bananenplant
is seks niet een van de primaire behoeften van een mens? zo'n behoefte onderdrukken is ook niet gezond...

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 13:47 schreef lordspacie het volgende:

[..]

nee ok sorry had jouw verhaal niet helemaal gelezen sorry maar toch dit word ook onder het mom van geloof gedaan.
Ja, hier hebben we dan wel een probleem te pakken. Er word veel te veel gedaan onder het MOM van geloof :(

Niemand vertelt jou wat jij moet gaan doen, christelijk of niet. Een tip is altijd meegenomen, maar mensen verplichten om zich te laten besnijden is :r :r :r :r :r :r :r
Zeg maar een Service Pack voor een slecht ontwerp?
Leuk bedacht, maar het zijn geen zinnige opmerkingen. Ik kan me situaties voorstellen waar een voorhuid wel nut heeft. Verder heeft het hebben van een voorhuid niets met een zwakke plek te maken, tenzij jouw voorhuid aan het uitscheuren is >:)
D'r staat ook nergens dat de mens perfect was/is, er staat aleen dat God zag dat het goed was.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 22:05 schreef Major_Kusanagi het volgende:
is seks niet een van de primaire behoeften van een mens? zo'n behoefte onderdrukken is ook niet gezond...
Denk het wel, maar ik kan me nog wel inhouden en dat heeft geen negatieve gevolgen. (nog niet, wie weet of ik over tien jaar wel een psychische stoornis er aan over heb gehouden :P )
Maar dan nog, je kunt jezelf toch wel in bedwang houden, niet dan. Verder heb ik niets tegen seks voor het huwelijk, als het maar iets bijzonders blijft, een cadeau voor degene met wie je de rest van je leven wil delen O+

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 18:23 schreef Lordy79 het volgende:
Ja... in Nederland is het helemaal slecht gesteld, maar volgens mij is het in Engeland niet veel beter, zoals het in heel de westerse wereld matig gesteld staat qua % ware christenen. (ware christen gedefenieerd is als iemand die echt gelooft in Christus en niet alleen lid is van ene kerk)
Het gaat inderdaad de goede kant op ja
Steeds minder mensen geloven in die fabels
Ik vind 25000+ best veel in Nederland.
Ik vind?
Er staat duidelijk dat Nederland 1 van de laagste abortuscijfers ter wereld heeft.
Plus dat de helft van die 25.000 geen nederlandse vrouwen zijn.
Dus op een bevolking van 16.000.000 vind jij 12.500 veel? Vergelijk het maar eens met het superkatholieke Italie! Of Engeland. Of Amerika. Of Rusland etc. etc. etc.
:) I know. Toch ehm.. hebben al mijn partners gezegd dat ze het vaak vergeten waren. Ook hoor ik van velen dat ze vaak het condoom vergeten of geen zin hebben als ze gaan vrijen/bezig zijn met vrijen. Dit wordt nu beaamd door mijn collega die veel te veel sexpartners heeft gehad.. :)

Ook ken ik iemand die nu 9 weken een relatie heeft en die zegt tamelijk achteloos: ach, als zij zwanger wordt, dan komt het wel goed. We zijn immers gelukkig met elkaar en financieel zit het ook wel okee.

Dit vind ik dus zeer naief.
Ik vind het naief om te stellen dat je maar met 1 persoon sex mag hebben in je leven}
Zou je maar net de verkeerde hebben! Leven behoorlijk verpest!
Ik garandeer je dat er dan binnen 5 jaar vreemdgegaan wordt!
Klopt, maar ik heb het nu over tieners. En tieners laten zich over het algemeen niet steriliseren en ik ken geen enkel meisje <20 jaar die een spiraaltje heeft. Prikpil komt idd wel vrij vaak voor.
Spiraaltje wordt meestal als 1e alternatief gebruikt als een meisje niet goed tegen de pil kan.
Mijn ex had er ook eentje op haar 18e hoor
Ik spreek uit ervaring. Ik ken +- 8 gevallen waarin een man of vrouw rond 35 zegt dat hij/zij stopt met de relatie omdat het niet leuk meer is. Ze gaan niet praten, ze proberen het niet te herstellen, maar gaan gewoon uit elkaar. Dit vind ik zeer verwerpelijk.
Jaja, je bent er bij geweest?
Denk je nu echt dat ze 10 jaar een relatie hebben, en ze na een dag besluit, kom ik ga weg?
Onzin, dat is het resultaat van jarenlange afkalving van de liefde
Zoals jij het nu zegt doe je het voorkomen alsof maandag alles goed was, en ze vrijdag gaan scheiden
Onzin dus
Goh, nu ken ik veel mensen
En ALLEMAAL hebben ze al heeeel lang sex
Niemand is ongewenst zwanger
Velen wonen samen en zijn gelukkig met elkaar

En dan vertel jij dat dat niet mag?
Nou nee dank je. Ik heb geen zin om terug te keren naar het verzuilde Nederland van voor de oorlog

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 11 juni 2001 23:34 schreef eXrated het volgende:

Ik vind?
Er staat duidelijk dat Nederland 1 van de laagste abortuscijfers ter wereld heeft.
Plus dat de helft van die 25.000 geen nederlandse vrouwen zijn.
Als je die 12.500 tegenover de hoeveelheid vruchtbare vrouwen zet, dan vind ik dat veel ja. Zeker voor een land waarin er zoveel goede voorlichting is over anti-conceptie e.d...
Ik vind het naief om te stellen dat je maar met 1 persoon sex mag hebben in je leven}
Zou je maar net de verkeerde hebben! Leven
behoorlijk verpest!
Dan moet je langer wachten met beginnen totdat je zeker bent dat het de ware is.
Jaja, je bent er bij geweest?
Ik ken die mensen vrij goed ja. En dat gaat niet na een dag, maar naar mijn mening wel te snel ja.
Goh, nu ken ik veel mensen
En ALLEMAAL hebben ze al heeeel lang sex
Niemand is ongewenst zwanger
Velen wonen samen en zijn gelukkig met elkaar
Daar ken ik natuurlijk ook wel voorbeelden van. Het is maar wat je norm is. Mijn norm ligt heel laag. (of hoog, 't is maar hoe je het ziet) Daarmee bedoel ik dat als 5% ongewenst zwanger raakt, ik ervan overtuigd ben dat een groot deel van die 5% voorkomen had kunnen worden door niet zo snel het bed in te duiken met elkaar.
Nou nee dank je. Ik heb geen zin om terug te keren naar het verzuilde Nederland van voor de oorlog
:? Wat heeft dit met verzuiling te maken?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 11 juni 2001 23:11 schreef THC_Vissie het volgende:

Niemand vertelt jou wat jij moet gaan doen, christelijk of niet. Een tip is altijd meegenomen, maar mensen verplichten om zich te laten besnijden is
Mee eens. Sowieso is mensen iets verplichten niet goed, denk ik.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Sowieso is mensen iets verplichten niet goed, denk ik.
"Gij zult niet doden!"... is dat niet goed? Het lijkt me dat juist jij dat wel goed moet vinden, en dat is toch echt een verplichting.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op dinsdag 12 juni 2001 00:03 schreef Lord Daemon het volgende:

"Gij zult niet doden!"... is dat niet goed? Het lijkt me dat juist jij dat wel goed moet vinden, en dat is toch echt een verplichting.
Het is een gebod. God wil niemand iets verplichten. God heeft de mens met keuzevrijheid geschapen en een eigen WIL. Als de mens wil doden, dan zal die mens daar de gevolgen van dragen.

Dan kun je zeggen: ja maar, God straft, dus er is niet een eigen keuze.

Vergelijk het dan met onze vrijheid van meningsuiting: iedereen mag zeggen wat ie wil, je wordt er niet vantevoren voor opgepakt. Maar iedereen weet dat als je de koningin beledigt of nazistische leuzen rondbazuint, je opgepakt wordt.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 11 juni 2001 21:46 schreef Major_Kusanagi het volgende:
goh, waarom gaat het ineens voornamelijk over seks :?
Ik denk omdat christenen en niet-christenen het wel eens zijn over niet doodslaan, geen afgunst, niet stelen, etc.

Zelf heb ik ook wel twijfels gehad omtrent het punt geen sex voor huwelijk.

Verwijderd

Ik kan niet laten om te reageren. Ik ben het eigenlijk eens met Lordy79s mening (en dat voor iemand die per definitie niet in God kan geloven ;) ) over hoe mensen tegenwoordig over een relatie denken.

Ik heb hier al paar keer gelezen dat als je relatie echt verzuurt is, dat je dan beter kunt gaan scheiden. Op zich ben ik het hier niet mee oneens. En als je nog jong bent is dat eigenlijk geen probleem. Echter als je 35 bent kinderen hebt en je gaat dan ineens twijfelen dan heb je in mijn ogen toch echt een afslag gemist. Namelijk toen je ging trouwen.

Je MOET je namelijk voordat je gaat trouwen namelijk afvragen of je het wel uithoudt met de persoon waar je mee gaat trouwen. Of die persoon jou goed aanvult en of jullie gewaagt aan elkaar zijn. Op het moment dat je gaat trouwen is in je achterhoofd houden dat je nog ooit kunt scheiden NOT AN OPTION!!!!!!!!!! En je moet vechten voor een relatie. Zelfs de mensen waarvan je vind dat die een goede relatie hebben (voor het leven.) hebben ooit voor die relatie moeten knokken. Niks komt vanzelf.

De moraal is eigenlijk dat je, je bewust moet zijn van wat je doet in je relatie. Je kunt niet gewoon verliefd blijven en op het moment dat het mis gaat er mee kappen. In een relatie moet je, je tot op zekere hoogte dingen voor je elkaar kunnen opofferen. Dat vereist een vorm van zelf-discipline. Ik denk persoonlijk dat daarom de kerk dat soort regels heeft.

En sommige regels zijn in mijn ogen ook achterlijk. Maar het gaat erom dat je nadenkt bij wat je doet en niet de makkelijkste weg kiest. Dus niet in bed springen met je vriendin om daarna er achter te komen dat het eigenlijk niks is. Dat had je ook eerder kunnen bedenken.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 23:53 schreef Lordy79 het volgende:
Als je die 12.500 tegenover de hoeveelheid vruchtbare vrouwen zet, dan vind ik dat veel ja. Zeker voor een land waarin er zoveel goede voorlichting is over anti-conceptie e.d...
*zuchy*
Bijna het laagste abortus en ongwenste zwangerschapscijfer ter wereld

En nog is het niet goed

Vergeet ook niet dat een kwart in ziekenhuizen wordt uitgevoerd, dus omdat het een ernstige medice noodzaak heeft
Hou je 9375 over
Gaan we uit van 8.000.000 vrouwen
Van wie de helft in de vruchtbare leeftijd is 4.000.000

0,2 procent van de vrouwen
Dat vind jij veel? :?
Dan moet je langer wachten met beginnen totdat je zeker bent dat het de ware is.
Dat weet je niet van tevoren
Wie weet werkt het na verloop van tijd niet.
Hoe weet je dat als je niet eerst al hebt samengewoont en sex hebt gehad?
Ik vind dat een belangrijk onderdeel van een relatie
Als mn vriendin alleen maar onder de dekens met het licht uit 1 keer per maand blijkt te willen, dan houdt de relatie niet lang stand
Omdat dat dan een probleem oplevert
Ik ken die mensen vrij goed ja. En dat gaat niet na een dag, maar naar mijn mening wel te snel ja.
Dat is jouw mening dus
Wie weet hebben ze er wel 10 maanden over gedaan
Daar ken ik natuurlijk ook wel voorbeelden van. Het is maar wat je norm is. Mijn norm ligt heel laag. (of hoog, 't is maar hoe je het ziet) Daarmee bedoel ik dat als 5% ongewenst zwanger raakt, ik ervan overtuigd ben dat een groot deel van die 5% voorkomen had kunnen worden door niet zo snel het bed in te duiken met elkaar.
Ja, en 5 % van de autoongelukken had voorkomen kunnen worden door niet in de auto te stappen
:? Wat heeft dit met verzuiling te maken?
Omdat deze redenatie mij sterk doet denken aan de verzuilde, calvinistische houding van vooroorlogs Nederland
En ik ben HEEEEEEL blij dat dat niet meer de realiteit is

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 23:34 schreef eXrated het volgende:
Het gaat inderdaad de goede kant op ja
Steeds minder mensen geloven in die fabels
Dank U :( :( :( :( :( :( :( :(
Kan het iets genuanceerder, man wat lomp. Jij hebt de waarheid niet in pacht. (ik zeg niet dat ik dat wel heb)
Als je serieus genomen wil worden moet je maar eens wat respect opbrengen.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 10:45 schreef THC_Vissie het volgende:

[..]

Dank U :( :( :( :( :( :( :( :(
Kan het iets genuanceerder, man wat lomp. Jij hebt de waarheid niet in pacht. (ik zeg niet dat ik dat wel heb)
Als je serieus genomen wil worden moet je maar eens wat respect opbrengen.
True...

het is beter het in alle redelijkheid te bespreken dan
met je lompe poten elke vorm discussie onmogelijk te maken... ;)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 11:28 schreef THCdeMatthijs het volgende:

[..]

True...

Nou nou nou zeg! :P

Niet gelijk zo op den piemel getrapt! ;)

Die opmerking paste gewoon goed in de ontspannen sfeer waarin Lordy en ik het even daarover hadden, voor de rest bedoel ik er nix mee

Ik hoor hem er ook niet over huilen, hoor! ;)

Dus relax..... :D

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 11:28 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Reply:
Op dinsdag 12 juni 2001 11:47 schreef eXrated het volgende:
Nou nou nou zeg! :P

Niet gelijk zo op den piemel getrapt! ;)

Die opmerking paste gewoon goed in de ontspannen sfeer waarin Lordy en ik het even daarover hadden, voor de rest bedoel ik er nix mee

Ik hoor hem er ook niet over huilen, hoor! ;)

Dus relax..... :D
Als mensen zeggen dat ze jouw manier van discussieeren lomp vinden, is het op zijn minst onhandig om op deze manier te antwoorden. Je draagt geen enkel feitelijk bewijs aan voor al je botte beweringen, en blijft maar "stoere" antwoorden geven. Tegenargumenten worden gewoon genegeerd of belachelijk gemaakt. Maar maak je niet druk, je leert het wel. Gewoon goed oefenen, het is ook voor jou mogelijk respectvol met je medemensen om te gaan en ze in hun waarde te laten.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 12:12 schreef mietje het volgende:

[..]

Reply:
[..]

Als mensen zeggen dat ze jouw manier van discussieeren lomp vinden, is het op zijn minst onhandig om op deze manier te antwoorden. Je draagt geen enkel feitelijk bewijs aan voor al je botte beweringen, en blijft maar "stoere" antwoorden geven. Tegenargumenten worden gewoon genegeerd of belachelijk gemaakt. Maar maak je niet druk, je leert het wel. Gewoon goed oefenen, het is ook voor jou mogelijk respectvol met je medemensen om te gaan en ze in hun waarde te laten.
:?

Jezus, je kan ook overdrijven zeg
Al vanaf reply 1 heb jij alleen maar negativiteit rondgespuid in deze draad, en niks toegedragen

Voor de rest hebben voornamelijk Lordy en ik gewoon een normale discussie waarin zowel ik als hij op elkaar reageren

Met cijfers, met feitelijke bewijzen en theorieen
Lees eerst maar eens goed door

Dus ik weet niet wat je nu loopt te zeuren Mietje?

Maar wees niet bang, ooit leer jij ook wel met mensen om te gaan in real life en krijg je misschien een vriendinnetje

(Raakt kant noch wal? Nee he? Net zoals jouw beweringen)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 12:22 schreef eXrated het volgende:
Jezus, je kan ook overdrijven zeg
Al vanaf reply 1 heb jij alleen maar negativiteit rondgespuid in deze draad, en niks toegedragen
Lees nu nog eens rustig mijn posts door en kijk wat ik aandraag. Kijk dan hoe jij dit vervolgens negeert, en als ik je daarop attendeer het met een boel smileys in het absurde trekt.
Met cijfers, met feitelijke bewijzen en theorieen
Lees eerst maar eens goed door
Heb ik, en ik zie geen feitelijke argumenten voor verbod op seks als anticonceptie. Ik zie wel dat zowat alle religies mijn argument aandragen: het lichaam is onrein, van aardse oorsprong; alle plezier dat je daaraan ontleent is dus ook niet rein, en leidt weg van God. Nu jij weer.
Dus ik weet niet wat je nu loopt te zeuren Mietje?
Dat jij niet discussieert en alleen je eigen mening als absolute waarheid uitdraagt, eXrated.
Maar wees niet bang, ooit leer jij ook wel met mensen om te gaan in real life en krijg je misschien een vriendinnetje

(Raakt kant noch wal? Nee he? Net zoals jouw beweringen)
Alweer de stoere man! Wie weet heb ik misschien wel kinderen? Wakker worden!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 13:31 schreef mietje het volgende:
*Blaaaaaaaaaat*
Ik ga hier niet eens op in, als je een flamewar wilt, moet je vooral zo doorgaan

1 ding voor de duidelijkheid:
Dit vind jij een normale reply?

Geplaatst door mietje - maandag 11 juni 2001 13:46

Tja, we blijven volhouden dat religies seks als zonde zien omdat religies voor anticonceptie zijn? Denk nou toch eens
na!
|:(

Vooral de |:( is erg vriendelijk om mee te beginnen ja.....

En nog iets mietje, als je goed vanaf het begin had gelezen, had je begrepen dat het niet over de HUIDIGE houding van de kerk tegenover sex gaat, maar over waar dit gebod in de oudheid vandaan kwam
Welke verhalen de kerk er later aan gehangen heeft, doen er in deze discussie niet toe

In ieder geval, dit gaat nergens over. Bedankt mietje, voor het verrampeneren van een thread.

De wijste hier stopt dus

PS. Misschien heb je wel kinderen?
:D
Nou dat lijkt me erg sterk, aan die foto van jou op de meeting te zien! Nog nat achter de oren! >:)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 13:44 schreef eXrated het volgende:
Vooral de |:( is erg vriendelijk om mee te beginnen ja.....
Kijk eens ff voor de eerlijkheid na wie begint met die fijne smileys te smijten, en wie beweert dat een ander "best weet dat ik gelijk heb"...
En nog iets mietje, als je goed vanaf het begin had gelezen, had je begrepen dat het niet over de HUIDIGE houding van de kerk tegenover sex gaat, maar over waar dit gebod in de oudheid vandaan kwam
Welke verhalen de kerk er later aan gehangen heeft, doen er in deze discussie niet toe
Ik heb het dus over de oorspronkelijke argumentaties van die religies, niet de huidige. Als jij nu eens echt zou bestuderen wat religies eigenlijk leren ipv. ze meteen af te kraken, kom je nog eens ergens achter. Met name dat het allemaal niet zo simpel en zwart/wit is als jij dat stelt.
PS. Misschien heb je wel kinderen?
:D
Nou dat lijkt me erg sterk, aan die foto van jou op de meeting te zien! Nog nat achter de oren! >:)
Hmm, als je mij op de W&L meeting gezien hebt bestaat het bovenaardse toch, of jij gebruikt rare middeltjes. Maw. ik was niet op de W&L meeting, ik vierde precies op die dag mijn 36e verjaardag...

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 23:53 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

In de Verenigde Staten zijn er in 1996 1,37 miljoen legale aborties verricht. In VS leven zo'n 60 miljoen vrouwen tussen de 15 en 40 jaar. Ik weet niet hoeveel vruchtbare vrouwen er in Nederland zijn maar 25.000 aborties zal naar verhouding 3 tot 4 keer zo "laag" zijn ivm de cijfers van de VS. Wel een beetje vreemd van een "religieus" land.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 16:41 schreef sampoo het volgende:

[..]

In de Verenigde Staten zijn er in 1996 1,37 miljoen legale aborties verricht. In VS leven zo'n 60 miljoen vrouwen tussen de 15 en 40 jaar. Ik weet niet hoeveel vruchtbare vrouwen er in Nederland zijn maar 25.000 aborties zal naar verhouding 3 tot 4 keer zo "laag" zijn ivm de cijfers van de VS. Wel een beetje vreemd van een "religieus" land.
Exact
De cijfers zijn ook gewoon laag in Nederland

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 12 juni 2001 16:41 schreef sampoo het volgende:
Wel een beetje vreemd van een "religieus" land.
Nee, want bij een religieus land hoort ook een gebrek aan voorlichting. De VS hebben zo ongeveer het hoogste aantal tienerzwangerschappen van de westerse wereld. Dat is ook het gevolg van het gebrek aan voorlichting.

En een paar weken geleden kwam maar buiten dat juist in de streng gelovige streken in de VS het aantal echtscheidingen het hoogste was. Dat komt dus OOK door gebrek aan voorlichting. Je moet daar trouwen of je mag niets. Dus zijn er een stel die dan eerst maar trouwen. En een ander deel die dus net te laat, maar nog net op tijd, trouwen. En dat zijn allemaal mensen die dat nooit gedaan zouden hebben als ze wisten waar ze aan begonnen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 16:59 schreef Ortep het volgende:

[..]

Nee, want bij een religieus land hoort ook een gebrek aan voorlichting. De VS hebben zo ongeveer het hoogste aantal tienerzwangerschappen van de westerse wereld. Dat is ook het gevolg van het gebrek aan voorlichting.

En een paar weken geleden kwam maar buiten dat juist in de streng gelovige streken in de VS het aantal echtscheidingen het hoogste was. Dat komt dus OOK door gebrek aan voorlichting. Je moet daar trouwen of je mag niets. Dus zijn er een stel die dan eerst maar trouwen. En een ander deel die dus net te laat, maar nog net op tijd, trouwen. En dat zijn allemaal mensen die dat nooit gedaan zouden hebben als ze wisten waar ze aan begonnen.
Precies mijn mening

Maar ze zijn daar nog steeds van mening, dat kinderen door voorlichting alleen maar op ideeen worden gebracht |:(

Zie hier het (trieste) resultaat

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Voor de bijna-flamers:

Als jij het christendom een fabeltje noemt, dan ga ik daar niet op in. Niet omdat ik het stom van je vindt (geloven in God is niet easy) maar omdat dat geen zin heeft. Door uiteen te zetten waarom ik in God geloof en wat voor meerwaarde dit geeft aan mijn leven draag ik meer uit dan te schreeuwen dat jij noch ik de waarheid in pacht hebben.
Op dinsdag 12 juni 2001 09:59 schreef eXrated het volgende:

Hou je 9375 over
Gaan we uit van 8.000.000 vrouwen
Van wie de helft in de vruchtbare leeftijd is 4.000.000
of 4.000.000 reeel is of niet, dat doet er mij niet toe. Ik vind 30.000 in een land waar veel en goede voorlichting is (ben ik overigens helemaal VOOR hoor) best veel. Maar goed, da's een wellus-nietus spelletje :)
Hoe weet je dat als je niet eerst al hebt samengewoont en sex hebt gehad?
Ik weet niet... Als je vriendin helemaal niet van zoenen etc. houdt, kun je wel inschatten hoevaak en hoeveel sex je hebt. Daarbij denk ik dat je het belang van sex overschat, maar dat is ook weer mijn mening.
Dat is jouw mening dus
Wie weet hebben ze er wel 10 maanden over gedaan
Ze (het zijn voornamelijk vrouwen) hebben me verteld dat ze dat in 1 a 2 maanden hebben besloten. Ze proberen dan een reddings-vakantie en als dat ook niks wordt, gaan ze weg. Dat vind ik weglopen van problemen.
Ja, en 5 % van de autoongelukken had voorkomen kunnen worden door niet in de auto te stappen
Ik denk inderdaad dat een groot percentage autoongelukken voorkomen kan worden door minder roekeloos rijgedrag.
Omdat deze redenatie mij sterk doet denken aan de verzuilde, calvinistische houding van vooroorlogs Nederland
AH :) Zeg dat dan.. :) Dat je de christelijke visie niet goed vindt. Je argumenten zijn helder en we zijn het niet eens.
Verzuiling was meer dan alleen het calvinistische hoor. Je had meer 'zuilen'.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

He, beetje aardig tegen elkaar blijven he?

Gebruik aub goede argumenten, EXrated.

Verwijderd

Tja, m'n excuses als ik te ver gegaan ben.

Ik wilde alleen aantonen dat er meer dan een reden kan zijn voor een religieus taboe. Natuurlijk heeft zo'n taboe een sociale funktie, maar daarnaast heeft het ook een spirituele funktie.

Mensen die niet religieus ingesteld zijn, overzien dat spirituele aspect vaker en stellen dat religie alleen uit sociale aspecten ontstaat, die in de loop van de geschiedenis gemystificeerd worden. Voor de gelovige mens is en was het spirituele aspect van religie veel belangrijker dan al het sociale geformaliseer bij elkaar.

Elke religie stoelt op een mystieke filosofie, en die filosofie bepaalt het wereldbeeld van de gelovige. Veel van die filosofieen gaan ervan uit dat de wereld (het universum) en daarmee de mens niet perfect is, en dat die imperfectie het lijden veroorzaakt. Verkeerd met die imperfectie omgaan, houdt in dit soort filosofieen dus in dat je het leed in de wereld vergroot. Dat is de religieus/magische oorsprong van veel van die taboe's.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Mietje, daar ben ik het helemaal mee eens!

Pagina: 1