Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI GS60 2PC-016NL Gaming Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb niet al te veel ervaring met gaming laptops, maar ik wil graag een hebben omdat ik naar amsterdam ga verhuizen voor school en ik geen hele dikke gaming PC alleen wil laten in een slecht afgesloten appartement.
Ik vroeg me af of deze laptop goed is om een aantal jaar mee vooruit te kunnen of dat er betere opties zijn.
Deze laptop lijkt mij goed doordat de componenten die erin zitten redelijk nieuw zijn, 1 TB geheugen genoeg is voor mij, 16 GB werkgeheugen ook, en er zit een SSD in. Ik weet alleen niks van Laptop videokaarten af.

De RML code van de laptop:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GS60 2PC-016NL€ 1.549,-€ 1.549,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.549,-

Ik hoop dat ik bij deze genoeg informatie heb geleverd en iemand mij kan helpen.

mvg.

Dominique

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 14:17
kijk even rond hier op dit forum er staan al redelijk wat topics met zelfde soort systemen etc..

Misschien kan je wat meer vertellen wat je doelen zijn ermee? welke games etc?
en waar je veel waarde aan hecht? hoe ziet het er uit? moet goed koelen? mag niet te dik/te zwaar zijn?

wat is je budget?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem kunnen gebruiken voor schoolwerk, dus gewoon Word, Excel enz., photoshop wil ik ook graag optimaal kunnen draaien en ik speel vooral RPGs, het maakt niet uit of hij zwaar of dik is, zolang hij maar mee te nemen is. het koelen zou wel handig zijn, maar dat kan ik altijd nog een cooling ding voor kopen om eronder te zetten. Ik wil er gewoon een paar jaar mee vooruit kunnen.

Mijn budget is 2000 euro

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 14:11 ]

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
MSI koelt niet zo geweldig goed (fans om te beginnen quasi altijd als ik de reviews goed begrijp) en ze worden hoegenaamd heet. Ik was zelf heel erg geïnteresseerd, tot ik deze review zag:

http://www.notebookcheck....book-Review.118569.0.html (is wel een 3K versie met een GTX870m erin, de GTX860m is koeler maar nog altijd Kepler en geen Maxwell dus ik vraag me af of er zoveel verschil is).

Als fotobewerking geen behoefte is, dan zou ik durven wachten op de Lenovo Y50 (hoewel ik zou aanraden dat je er eens eentje in actie ziet, ik zie nogal wat mensen ongelukkig zijn op fora over de kwaliteit van het scherm). Als je het geld hebt, kan je misschien er een 4K scherm in laten steken (kom je terug op hetzelfde budget als de GS60 verwacht ik, maar - koffiedik kijken maar zo ziet het er toch uit - voor een degelijker toestel...)

Anderzijds, voor RPG denk ik heb je misschien zelfs geen GTX860m nodig, een GTX850m is ook degelijk (er is vanalles over te zeggen maar de vraag is of jij het zult merken), vb met de Asus N550jk en er zullen nog wel modellen zijn. Je zou zo wat centjes op zak kunnen houden (~1000 euro) en evengoed binnen 2-3 jaar nog eens 1000 euro uitgeven aan een nieuwe als dat nodig blijkt te zijn.

Ik denk dat 2x 1000 euro uitgeven aan een (gaming) PC een veel verstandiger investering is dan 1x 2000 euro.

Verwijderd

Topicstarter
ok, heel erg bedankt, ik zal er eens naar kijken.

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 17:48
Je zou eventuel eens kunnen kijken naar alienware laptops, ik geloof dat alle 17 inch modelen een verwisselbare video kaart hebben. Dan kan je over 2 jaar gewoon de video kaart upgraden en dan ben je klaar ipv een geheel nieuwe laptop te moeten aanschaven.

Maar kwa gewicht zijn dit redelijk zware jonges.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken zelf iemand met een alienware en daar kun je niks vervangen omdat het moederbord en de videokaart aan elkaar gelast zijn. Ook zijn de videokaarten in de alienwares de laatste tijd een beetje gedateerd, hij kocht hem 2 jaar geleden, en e zitten nog steeds dezelfde dingen in als toen, voor dezelfde prijs.

Verwijderd

Topicstarter
oh, nvm, ik zie nu dat de 17 inch modellen wel geupgrade zijn.

• Scale
Ik heb op een ander forum vernomen dat alle 17 inch en 18 inch modelen een losse kaart hebben.
Zelf wacht ik tot mijne geleverd word en dit is wel de reden waarom ik deze gekocht heb dus als hij niet wisselbaar is gaat hij terug ;)

Verwijderd

Topicstarter
zou de rest van de onderdelen ook vervangbaar zijn? of alleen de kaart?

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 16:35
Waarom geen BTO? Deze, bijvoorbeeld, biedt veel meer waar voor je geld. Voordeel bij deze laptops is dat je zelf wat dingen kan wijzigen (SSD i.p.v. HDD) en als de laptop iets heeft, wordt hij in Nederland gerepareerd. Ben je hem ook geen weken kwijt omdat ie naar Tsjechië moet.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:48:
zou de rest van de onderdelen ook vervangbaar zijn? of alleen de kaart?
De dingen als hdd en ram zullen (net als bij de meeste andere laptops) wel vervangbaar zijn. Het lijkt me echter erg sterk dat de cpu vervangbaar is.

• Scale
Zelfs mijn huidige 3 jaar oude laptop (XPS 17 l702x) en mijn 5 jaar oude studio 1737 hebben een verwisselbare CPU. Tevens mij werk laptop HP 8760w heeft ook een verwisselbare CPU.

En ik merk gelijk dat mijn werk laptop een verwisselbare GPU heeft :S Dat zou ik niet verwacht hebben.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik denk dat je het heel snel zat wordt om een flinke gaming laptop elke keer mee te sjouwen.
Dan kun je beter een dikke gaming PC neerzetten, het jatten daarvan is ook nog eens moeilijker.
Pagina: 1