Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Custom control panel voor Terminal Users

Pagina: 1
Acties:

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb een keer ergens gezien dat een bedrijf hun terminal server users een soort custom control panel gaf waar ze kleine simpele dingen konden veranderen . Bij het aanklikken komt er een klein venster met een paar tabjes op het scherm waar wat persoonlijke settings veranderd kunnen worden zoals muis, keyboard etc settings

Ik heb gezocht maar kan het niet meer vinden. Ik gebruik kennelijk niet de juiste keywords.

Zijn jullie bekend met een dergelijke tool?

Ik heb ook een leuke computer..

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je kan onderdelen van het Control Panel weghalen/onbruikbaar maken middels Group Policy. Alternatief kan je ook iets gebruiken als RES Workspace Manager. Dat is echter betaald.

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 03:46
Inderdaad, gewoon GPO zou afdoende moeten zijn :)

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

• Tranzy
Ja ik weet uiteraard dat je het met GPO kan beperken. Ik was echter op zoek naar het/een programma. Meer omdat ik niet kan uitstaan dat ik het niet kan vinden en ik het toen verdomd handig vond.

Ze lieten de control panel niet toe maar verschaffen wel de tools om je desktop ervaring eigen te maken.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien dat het in-house ontwikkeld was?

• Tranzy
CMD-Snake schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:17:
Je kan onderdelen van het Control Panel weghalen/onbruikbaar maken middels Group Policy. Alternatief kan je ook iets gebruiken als RES Workspace Manager. Dat is echter betaald.
Dit komt mij heel bekend voor ja. Kan alleen niet even snel terugvinden of daar het control panel daar ook vandaan komt.

Pagina: 1