Externe Opslag voor iPhone en iPad: beste oplossingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds ik een iPhone heb, heeft hij eigenlijk alle andere video opname apparatuur verdrongen. Binnenkort ga ik met mijn 16GB model op vakantie en je voelt hem al aankomen: dat is veel te weinig voor alle foto's en hd-filmpjes. Het grote nadeel van de iPhone is externe opslag.

Ik voel er weinig voor om mijn MacBook mee te nemen, dus wat zijn dan de opties? Ik kwam de volgende tegen...Zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Dat is misschien nog wel beter, ik zie op de pagina staan: usb-massa opslag, betekend dat ook dat je een harddisk kunt aansluiten (die actief gevoed wordt)? Of heb je geen ervaring.

Hoe heten deze dingen eigenlijk? Ik kan ze slecht vinden, er zijn vast nog meer types en merken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je wifi op je vakantie hebt, anders zou een cloud-dienst ook nog oplossingen kunnen bieden. Delen vanuit de iPad of iPhone en thuis weer binnenharken op je Mac of PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Daar had ik ook al aan gedacht, alleen weet ik niet hoe het met wifi is. En als je vervolgens xGB aan film moet uploaden op een openbaar netwerk! ;)

Ik vind 60 euro voor zo'n ding wel ok. Ben wel benieuwd wat daar verder nog aan types en merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

60 eur is zonder harde schijf he?
Je moet er nog een harde schijf in stoppen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
kevinl schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:37:
60 eur is zonder harde schijf he?
Je moet er nog een harde schijf in stoppen.
I know! :) Ga dan voor SD-kaartjes. Daar heb ik er voldoende van.
Ik neem aan dat je het ding draadloos ook op je Mac kunt benaderen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Nu online
Ik heb er geen ervaring mee, ben zelf ook aan het kijken naar zo'n opslag.
Maar die lacie fuel en seagste wirreless vind ik te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Goedkoopste oplossing voor jou zou zijn een camera connection kit zijn voor jou.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
kevinl schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:48:
Goedkoopste oplossing voor jou zou zijn een camera connection kit zijn voor jou.
Maar dan heb ik een iPad nodig met veel ruimte. Dan zijn sd-kaartjes handiger (die ik toch al veel heb voor mijn camera, ben een keer mijn halve vakantie verloren door een foutje, dus ik doe nu alles op 8gb kaartjes).
En met die camera connection kit kun je toch niet van iPhone naar sd-kaart kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-04 09:37
kevinl schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:48:
Dat is toch om foto's en filmpjes op je iPhone te zetten en niet om ze er af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Ik ben nog even gaan zoeken, er zijn wel wat meer opties voor dit soort wireless hubs.

Kingston MobileLite Wireless 32 euro
Verbatim MediaShare Wireless 40 euro
Adata DashDrive Air 45 euro

De verschillen zijn volgens mij vrij klein. Allen kunnen ze bestanden up en downloaden vanaf een iPhone. Ik vind 32 euro + de naam Kingston + de iPhone app (iOS7 + recent geupdated) erg aantrekkelijk klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Nu online
En het nadeel van deze WiFi apparaten is dat je ze niet in een vliegtuig mag gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
WiFi mag tegenwoordig gewoon in het vliegtuig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Nu online
Verbal_Kint schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:42:
WiFi mag tegenwoordig gewoon in het vliegtuig hoor.
Is dat zo? volgens mij mag je nog steeds geen signaal uitzenden in een vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Er is tegenwoordig zelfs in-flight wifi op veel vluchten. Mag je voor een godsvermogen in de lucht internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:18

talin

ES-MA

ik kwam dit gisteravond nog tegen:

http://www.amazon.com/gp/...0&linkId=NTCEMVUQEWAVLKMK

The beautiful MiniStation Air by Buffalo Technologies is a sleek, minimal and compact wireless portable hard drive that provides up to 1 TB of storage for tablets, smartphones and computers. The portable storage solution is easy to use and highly convenient for users on the go, it enables travelers to easily transport their multimedia library and stream content wirelessly(without a Wi-Fi connection or using your data plan) to any computer, smartphone, tablet, smart TV or supported gaming console. The MiniStation Air also doubles as a portable battery charger, allows you to connect up to 8 devices at the same time, and lets you enjoy your content for up to 12 hours on a single charge!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:50

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Sinds wanneer kun je eigenlijk zonder tussenkomst van een PC of Mac foto's van je iPhone/iPad op een externe HDD krijgen? Volgens mij kan dat (nog) helemaal niet?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:18

talin

ES-MA

Icephase schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:57:
Sinds wanneer kun je eigenlijk zonder tussenkomst van een PC of Mac foto's van je iPhone/iPad op een externe HDD krijgen? Volgens mij kan dat (nog) helemaal niet?!?
ja hoor diverse mogelijkheden.

met de app IFTTT https://ifttt.com kan je regels aanmaken, bijvoorbeeld je maakt een foto die word gesynct met Onedrive dan wel dropbox, dan kan je ervoor zorgen dat je een map die eigenlijk op een externe schijf staat gesynct word met die map in Onedrive of dropbox.

verder is er nog Filebrowser http://www.stratospherix.com/products/filebrowser/ daarmee kan je hetzelfde.

en office 365 en share point / office 2013, je kan een toepassing maken in sharepoint mobile dat je vanuit sharepoint een foto kan maken en die "upload" en zo staat deze niet eens in je fotorol maar direct in sharepoint. ( zelfde geld dan ook voor documenten etc )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Icephase schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:57:
Niet helemaal de discussie maar dat is wel degelijk mogelijk. Deze hardware hebben allemaal een app waarmee je de bestanden kunt benaderen.
Wat hierboven wordt gezegd is een oplossing via internet maar de kans dat ik filmpjes over een openbaar wifi netwerk kan versturen is zo goed als 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De iStick lijkt me een ideaal voor jou. Duurt alleen even voordat hij geleverd wordt omdat de kickstarter campaign net is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Nu online
De stick is een heel mooie usb stick maar vind hem vrij prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Ja, die is inderdaad erg mooi. Had hem ook al gezien maar hij is bijzonder prijzig.

Ik heb de pricewatch: Kingston MobileLite Wireless besteld. Voor 30 euro een los apparaat zonder storage. Je kunt je eigen storage gebruiken, heb voldoende SD-kaarten en USB-sticks: komen die ook nog eens van pas. Ik kan hem morgen afhalen op het postkantoor (jeej, PostNL, :/ ).

/edit
Het apparaatje is binnen. De teleurstelling is enorm. Werkt perfect maar alle (!) foto's en filmpjes die je via de app naar de SD-card kopieert worden gestript van essentiële data: datum en tijd + gps data *zucht* :(

[ Voor 20% gewijzigd door iAR op 28-06-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-04 22:46
Wat ik eigenlijk nog een beetje mis, is de optie om direct op een externe drive op te slaan, waarbij een foto of video die je neemt dus niet op je interne geheugen opgeslagen wordt. Of weet iemand van zo'n app/oplossing af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Nu online
Ik heb vandaag de seagate wirelles plus gekocht, tot nu toe dikke +, ga dinsdag op vakantie en zal het apparaat even testen na de vakantie zal ik vertellen wat ik er van vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Nu online
Ben zeer tevreden over de seagate wirelles + op 2 iPads full HD films kijken gaat prima geen onderbreking.
De batterij gaat lang mee maar 10 uur is alleen haalbaar als je de hardeschijf op eco zet en dan wil een film nog wel eens haperen, bereik van de WiFi is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 22:42
Ik heb een SD-Card 32 gb gekocht voor een iPad Connection Kit. Als ik de SD Card in mijn Mac Book Pro doe kan ik de kaart 'alleen lezen', hoe pas ik dit aan zodat ik er op kan schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-04 22:46
Aan de zijkant van de SD kaar zit een kleine switch, die omhoog zetten zou de klus moeten klaren.
Weten jullie trouwens een app waarmee je foto's direct op een externe HDD kunt maken, zoals bijvoorbeeld de mophie space app dat doet? Ik wil namelijk de interne storage omzeilen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 22:42
dennissimeau schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:12:
Aan de zijkant van de SD kaar zit een kleine switch, die omhoog zetten zou de klus moeten klaren.
Weten jullie trouwens een app waarmee je foto's direct op een externe HDD kunt maken, zoals bijvoorbeeld de mophie space app dat doet? Ik wil namelijk de interne storage omzeilen. Iemand een idee?
Dat switch-je had ik inderdaad van te voren al naar 'un-lock' gezet. Maar dan blijft de SD-Card nog steeds staan op alleen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Nu online
toevallig als ntfs geformatteerd ?
Pagina: 1