Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een netwerk liggen met Ziggo als provider. Ik heb deze als modem ingezet en dat gaat goed. Verbinding is ook stabiel.

Draytek 2925N router
Deze oplossing heb ik gekozen:
-gescheiden netwerk met DHCP dmv Vlan (toewijzing)
-Dual WAN
-VPN
-Snelle doorgang WAN>LAN
-N Wireless met SSID/VLAN oplossing

Maar deze router is een hel. Nu met de firmware die geupdate is blijkt dat je 2e SSID gewoon niet meer het juiste IP adres uitdeelt en werkt ook gewoon totaal niet (bugje), veel uitval binnen me netwerk. Ook me Internet/netwerk is verschrikkelijk instabiel, echt totaal instabiel, Netgear switch die vastlopen, apparatuur niet bereikbaar, de Mynet router download 0,6 Mbit/5 Mbit upload (voorheen zonder router toen met Ziggo routerinstellingen dus haalde ik draadloos dik 100 Mbit via mijn tel (Iphone 5, Ipad) en via mijn laptop 150 mbit), draadloos welke constant vastloopt/niet bereikbaar is.

Ik heb al opnieuw ingesteld, geen resultaat. Vlan instellingen die ook vaak in de router gewoon niet goed functioneren etc.

Ik heb voor de rest
3 x Netgear GS108e/GS105e (daar staan de Vlan instellingen op),
Zyxel GS1904 (daar staat een deel met Vlan 5 en 10 waarvan 10 zelf is en 5 me klanten (daarom is de DHCP/Ip adres scheiding nodig en er staat ook nog een extra isolatie in deze switch dus topoplossing),
WD Mynet 900 router (geen vlan ondersteuning maar die laat ik taggen bij mijn Netgear GS108e switch),
1xEngenius ECB150 (werking redelijk onbekend dus weet niet wat er loos is als ik Vlan instel dan doet die gewoon niets en de Draytek geeft geen DHCP maar staat wel dat die moet doen, was ter vervanging van het draadloos van de Draytek vanwege het bugje).

Ik ga straks testen met een goedkope Tp Link router (R470T+). Deze staat nu al aangesloten en plots deed mijn netwerk het weer na het aansluiten dus ik vermoed dat de Draytek toch wel de boosdoener is.

Maar ik ben nu klaar met dat ding. Leuk deze speeltuin met een hele leuke bug terwijl je die constant nodig hebt terwijl je wel even € 300 voor dat ding op tafel mag leggen en dan mag je toch wel iets verwachten. Ik heb al eerder veel problemen in mijn netwerk gehad toen met een Draytek 2130N. Ik neig wel naar een Netgear FVS318 maar daar zit de IP oplossing niet in met gescheiden netwerk. Maar wat zouden jullie als vervanging doen? Ik heb wel 1 nodig die redelijk stil is en geen fan heeft als het kan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:32

allure

Titaan fase 2/3

Ik begrijp het probleem niet zo goed, maar ik denk dat je ergens VLAN-ID's hebt die niet matchen.

Heb je bij LAN -> General setup, wel 2 subnets enabled staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Dat zal ik nog nakijken maar alle id's matchen. Maar het lijkt erop dat de Draytek erg instabiel is. Internet komt wel door maar met zoveel problemen. Zelfs streamen vanaf 3 receivers geeft zoveel ellende. Internet valt steeds weg. Staat ook steeds te bufferen.

Als je een ping doet vanaf de Mynet bv draadloos met speedtest kom je ook uit op >100 ms. De download gaat met horten en stoten komt die bij net de 0,5 Mbit en dat is nu al 2 Mbit. De upload ging wel redelijk stabiel op 5 Mbit maar staat nu weer op 2 Mbit. Nu gaat de ping weer op de 14 ms. er is letterlijk geen pijl op te trekken en werkt zo onstabiel met alles.

De vlan staat naar mijn idee overal netjes. De Netgear switchen taggen allemaal keurig ID 10 en de Zyxel taged 5 en 10 (waarbij poort 2 t/m 15 tag 5 is en krijgt ook keurig ander ipadres en de rest is poort 10 behalve 1 (management poort en reservepoort)). Vast gaat het ook al niet beter, vaak uitval of instabiel.

Vooral met de receivers is het zo irritant. Streamen lukt niet (het lijkt wel of die bij contante data eruit klapt als het ware). Ook Netflix en mijn tv kunnen het niet handelen.

[ Voor 62% gewijzigd door itsalex op 18-06-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, alles van de 2925n+ doet het goed en snel behalve wifi dat is een regelrechte ramp.
Zowel 2.4 als 5 Ghz is waardeloos, mega instabiel.
Alle kanalen geprobeerd etc. etc. maar wat ik ook probeer geen verbetering.
Ik sta op het punt een Nighthawk erbij te kopen puur voor de wifi... want bedraad is de 2925N+ wel OK en hij heeft toch wel veel mogelijkheden voor VPN etc.
Dus ik ben bang dat je niet de enige bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09
Het is geen optie om de Draytek als router in te stellen en dan een los accesspoint te kopen en die erop aan te sluiten?

Edit: de Nighthwak heb ik ook willen aanschaffen (zelf een 2130 met plezier) maar ik lees op Tweakers maar ook bij Webshops dat het bereik hetzelfde als een 2130 is je hebt alleen iets meer snelheid. Dan vind ik het op dit moment meer een reclame praatje apparaat.

Overweeg dan ook om een accesspoint te doen.

[ Voor 56% gewijzigd door Cave_Boy op 18-06-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 01:37
itsalex schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:37:

Maar deze router is een hel. Nu met de firmware die geupdate is
Is het een optie om terug te gaan naar de vorige firmware en te wachten op een nieuwe firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb de hardware acceleratie uit staan en nu doet alles weer stukken beter.

Ik heb een Engenius ecb150 maar als ik de ssd vlan tag dan krijg ik geen reactie. Ik weet niet wat daar gaande is. Ik zet in op dat het tag 5 en 10 met bijbehorende ssid maar totaal geen reactie.

Het vreemde blijft dat laptop met me Mynet900 wel ook gaat via speedtest maar doe ik hetzelfde via mijn Iphone blijft die hangen en vervelen terwijl voorheen daar dik 100 Mbit doorging haal ik nu maar net 2 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
Draytek heeft hele goede support. Stuur ze eens een mailtje? Ik heb zelf een 2950 draaien (geen wifi ) zonder enig probleem. Ik heb 1x een probleem gehad met een ipsec vpn en ze hebben dit heel goed voor me opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 19-06-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb er 1 die niet uit Nederland komt maar uit Duitsland. Het is identiek aan de 2925N+ maar het is geen + model maar een normale 2925N. Maar zoals het nu eruit ziet gaat het weer goed. Ik ben alleen aan het stoeien met de Engenius ECB150 want mijn bedrijfsnetwerk wil gewoon niet goed taggen met de Vlan erbij. Dus daar ben ik nog wel even aan het stoeien maar wat er is gebeurd ik weet het niet (behalve dan de hardware acceleratie die nu uitstaat) maar alles draait echt soepeltjes weer behalve dan de Mynet router. Draadloos gaat goed dus dat is ook opgelost. Maar zoveel netwerkapparaten heb ik ook niet aanhangen (ik denk ongeveer 75 ip adressen dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn).

Update: even me andere draadloze router in poort 4 gezet en vlan bijgewerkt dat die ook poort 4 moet doen en wat denken we? Alles doet 8)7 . Echt letterlijk alles werkt naar behoren en is veel sneller dus wat er is gebeurd terwijl er gewoon bij simpelweg niets is veranderd.

[ Voor 16% gewijzigd door itsalex op 19-06-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
Draytek support vraagt trouwens nergens naar. Ik heb een 2e hands router dus geen idee waar hij vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuyg
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Dat is gek zeg... ik heb ook een setup staan met een Draytek (2820Vn) en een Enginius. Van de Draytek herken ik ook dat WLAN het eigenlijk gewoon niet goed doet. Zodra ik WLAN uit zet dan blijft de modem stabiel. Zet ik WLAN aan dan is het hele ding volledig onvoorspelbaar.

De Engenius is een mooi apparaat, maar ook die valt soms weg. Eerst wordt het enorm traag en op een bepaald moment gebeurt er niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik was het nu zo zat met gezeik met Engenius. Er komt morg een Hp m220. Dan hoop ik van de ellende af te zijn. Heb je dure apparatuur en waar eindig je? Nog alles los.

Me 2130n was een ramp maar dit ding ook. Maar zoals nu doet gaat het wel weer.

De Engenius heb ik opgegeven. Als je ervoor zit doet die het. Zolang je in die sessie blijft gaat het wel. Ok maar nu ga een kamer verder 2 streepjes en geen bereik. Zit 5 meter vandaan en wel streepjes maar geen mogelijkheid om in te loggen/verbinding te maken. Echt hopeloos. Draadloos via Engenius gaat beter dan de Mynet dus probleem zal dan zitten in de Netgear switch. Pfff ok weer achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Resultaat, die Draytek flipt toch ergens op de download van een Iphone. Dat handelt die gewoon niet maar wel weer de upload. Die HP AP echt op en top. nog niet eens 10 min en draait. Vlan ingesteld en gaan met de banaan. Die Engenius werkt gewoon niet. Zelfs 2 meter vandaan deed die het simpelweg niet meer. Dat was nou echt zonde van je geld. Tip: koop gewoon een HP AP en je hebt voorlopig klaar. Ik ga misschien ook over denken om de Mynet 900 eruit te gooien als dit gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Hier sinds febr 2014 de 2925N+
Werkt zeer goed, ook wifi zowel op 2.4 als op 5Ghz, goed bereik tot achter in de tuin op beide banden.
Firmware is 3.7.3.2
Toen nieuwe firmware geprobeerd eerst 3.7.4.0 toen 3.7.4.1 en .2
Echter toen was de wifi onstabiel, vooral de android smartphome op beide wifi banden.
Ik dacht dat het aan de telefoon lag, dus fabriek reset gegeven, helaas.
1 van de 2 laptops ook problemen, echter iphone en ipad probleemloos!! Raar.
Van alles geprobeerd op de draytek (zoals hardware acc uitschakelen) alles zonder resultaat.
Terug gegaan naar 3.7.3.2 en de draytek loopt weer als een zonnetje.
Dus nieuwere firmware is niet altijd goed.
Firmware die ik heb gebruikt zijn de .all versies(met behoud van config).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Beste mensen,

Ik heb een gewone 2925 draaien zonder toeters en bellen. Ook ik ervaar alleen maar nare dingen met dit apparaat!!

We maken hier gebruik van een Ziggo Zakelijk verbinding. Op de wan poort heb ik alleen maar last van pakket loss, maar als ik de MTU waarde aanpas op de wan zijde, dan gaat het soms iets beter.

Verder heb ik hier een NAS en Gigaset n510 pro staan. De NAS is van het merk buffalo.
Na een paar minuten als ik deze hardware heb gereboot is de apparatuur vanuit de router niet meer te pingen!! En dus onbereikbaar voor het internet.

Ik heb nu een gloed nieuwe router gekregen van Xpertdata maar nog steeds dezelfde problemen.

Zij kunnen daar het probleem niet oplossen dus ik zit met m'n handen in het haar, dit is echt een onverklaarbaar probleem.

Wie ervaart hetzelfde als mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

WiNlUx schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:46:
Beste mensen,

Ik heb een gewone 2925 draaien zonder toeters en bellen. Ook ik ervaar alleen maar nare dingen met dit apparaat!!

We maken hier gebruik van een Ziggo Zakelijk verbinding. Op de wan poort heb ik alleen maar last van pakket loss, maar als ik de MTU waarde aanpas op de wan zijde, dan gaat het soms iets beter.

Verder heb ik hier een NAS en Gigaset n510 pro staan. De NAS is van het merk buffalo.
Na een paar minuten als ik deze hardware heb gereboot is de apparatuur vanuit de router niet meer te pingen!! En dus onbereikbaar voor het internet.

Ik heb nu een gloed nieuwe router gekregen van Xpertdata maar nog steeds dezelfde problemen.

Zij kunnen daar het probleem niet oplossen dus ik zit met m'n handen in het haar, dit is echt een onverklaarbaar probleem.

Wie ervaart hetzelfde als mij??
Ik weet dat het een oud topic was, maar ik ervaarde zelfde soort onverklaarbare problemen. De oplossing die gelijk werkte was; Hardware Acceleration uitzetten, alle problemen als sneeuw voor de zon weg....

Ik ervaar geen performance issues zonder hardware acceleration.

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Hier dezelfde ervaring. Hardware accelleration is een ramp, idioot dat ze dat ook maar meteen AAN zetten.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1