Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:52
Ik ben op zoek naar een autolader die 2 tablets kan opladen:

http://tweakers.net/price...708-q1-wit/specificaties/

Is 3.1 ampère voldoende of moet ik toch een (duurdere) 4 ampère lader aanschaffen? De accus hebben beide een capaciteit van 2300 mAh. De bedoeling is dat de tablets voor langere tijd (een hele dag) video kunnen afspelen.

If you think sex is a pain in the ass, try different position

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Wat voor specificaties hebben je huidige laders? (Volt en Ampere). Als dat 5V 2A is dan heb je een 4A lader nodig inderdaad. Anders zal één van de tablets een stuk langzamer laden, of de lader bloedheet worden omdat er teveel stroom van hem gevraagd wordt.

Hoe worden de tablets geladen trouwens? Via USB?

Voor dit soort zaken is het misschien ook handig om een "USB Charger Doctor" te kopen. Is een apparaatje wat je tussen lader en apparaat steekt, en waar je op een klein LED-display kan zien met welke stroom een apparaat wordt geladen. Op die manier vis je een lader die te weinig stroom kan leveren er snel uit.

Ik heb hier trouwens een USB autolader van de Action (eentje met 2 USB poorten) en die kan 2.1A leveren. Als ik m'n iPad op één van de poorten aansluit dan zie ik met bovengenoemd apparaatje ook dat hij met 2A laad. Gaat mooi snel dus. Net zo snel als met de originele iPad lader.

Misschien daar 2 van kopen anders? En evt. met sigarettenaanstekker-splitter werken?
Kan wel zijn dat je intern in de lader de middelste 2 USB pinnen moet doorverbinden met wat soldeertin, omdat de lader anders als USB lader herkend wordt, en niet als AC lader, en daardoor maar met 500mA ofzo laad.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2014 08:53 ]