Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Tweakers,

Ik heb sinds een maandje mijn nieuwe pc werkend en wel:

bitfenix phenom mitx
i5 4670
r9 280x windforce
cooler master seidon 120v
Crucial M500 240gb
ocz 550w
Crucial Ballistix 8gb
MSI H87I

Ik vindt dat de CM seidon pomp te veel lawaai maakt (soort piepend geluid).
Nu wil ik deze vervangen voor een goede luchtkoeler maar loop tegen het volgende probleem aan.

Op de moederbord zit de cpu erg dicht tegen het gpu slot aan waardoor er veel goede koelers wegvallen.
Nou heb ik niet echt veel zin om mijn moederbordje met verlies te gaan verkopen en een andere er voor terug te kopen.

Heeft iemand ervaring met dit soort bordjes en coolers, alles wat mij wat lijkt wordt denk ik veel te krap.

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com/pic/product/five_pictures2_2860_20140407153623.png

alvast bedankt,

luuk

[ Voor 5% gewijzigd door luukdekloe op 18-06-2014 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Zou je enkele foto's kunnen maken en de lengte tussen de processor en gpu meten.

Waarom gebruik je de meegeleverde koeler niet van intel, je hebt geen overclockbare processor.

[ Voor 37% gewijzigd door Dunta op 18-06-2014 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
heb alvast even een plaatje bijgesloten zodat het wat duidelijker is. van de week even fotos maken als het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
En de intel koeler gebruik ik niet omdat hij niet de stilste is en ook niet echt mooi voor het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Hij is dan stiller dan je denkt, probeer het uit zou ik zeggen.

Wat verder een dergelijke optie is, is deze cooler. Een erg bekende cooler voor non-overclockbare processoren, zeer stil en doet zijn werk.
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:56
luukdekloe schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 01:55:
En de intel koeler gebruik ik niet omdat hij niet de stilste is en ook niet echt mooi voor het oog.
Heb je de nieuwere Intel koelers wel eens geprobeerd? Op idle hoor je ze helemaal niet.
Mja wat betreft voor het oog heb je gelijk natuurlijk, mooi is wat anders. Tenzij je van lelijk houdt natuurlijk. >:) :X nee grapje

Anywayz, je zou even moeten opmeten wat de maximale afstand is vanaf het hart van de CPU tot begin PCIe slot. Hetzelfde doe je voor de RAM sloten vanuit hart CPU.
Op de site van de koelers van fabrikanten staan vervolgens wel maten genoemd/soms getekend hoe breed deze zijn en kan je zelf heel makkelijk uitrekenen wat past en dus welke je kunt kopen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
Zal je altijd zien, maak je net een topic aan vindt je het antwoordt op je vraag.. maarja allen bedankt voor de input. Het wordt deze Noctua NH-U9B SE2.

Schijnt te passen, koelt goed, is stil en oogt ook nog aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toch geen window, waarom moet het er mooi uitzien? (en dan is Noctua toch niet mijn eerste keuze :P)
Normaal gezien doet de stock koeler het aardig hoor als je niet overklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdekloe
ja de stock koeler voldoet prima, ik zie de temp gewoon graag wat lager en ook al maakt hij geen vreselijke herrie, minder is altijd prettig.
Pagina: 1