Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nu al een behoorlijke tijd behoorlijke problemen met mijn laptop (asus n76vb) en ik weet me er geen raad meer mee. Ik heb sinds een tijdje het probleem dat na het opstarten van de laptop langzaam de hoeveelheid werkgeheugen dat in gebruik is (8gb) opvult tot een 95% en me hierna meestal een bluescreen geeft met de melding: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED (nvlddmkm.sys) In eerste instantie merkte ik niets tot aan het punt dat ik deze melding kreeg behalve dat de koeling iets harder begon te blazen niets, maar ik kwam er een paar dagen geleden achter dat op die momenten (gezien in taakbeheer) dus mijn geheugen 95% vol zit en mijn processor meestal rond de 50%. Nu zit het vervelendste hem er nog in dat in mijn lijst met processen alles bij elkaar hooguit tot 2gb werkgeheugen te verklaren is. Ik ben nu al ruim een week zoet geweest met zoeken naar een oplossing en nog niets heeft resultaat gehad dus vandaar dat ik dacht dat ik hier maar eens een post zou maken in de hoop dat jullie me misschien verder kunnen helpen.

system specs:
- intel core i7 3630QM
- 8gb ram
- nvidia geforce 740m
- 1tb HDD
- windows 8.1

Nogmaals ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Vriendelijke groeten, Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:36
De foutmelding verwijst in dit geval naar iets met NVidia, vanwege de naam nvlddmkm.sys. Heb je de complete stuurprogramma's van de nvidia geforce 740m al eens verwijderd en de officiele (stabiele) geinstalleerd. Met verwijderen, bedoel ik ook, het register schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 14:08
Ik had laatst een probleem dat de koeler van mijn video kaart flink begon te blazen. Ik had zelf een virus te pakken.

Download Kaspersky Live CD en brand deze op een CD of USB. Boot deze voor je windows en scan je gehele systeem.
Misschien dat dit het voor je oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Lid van een botnet voor coin mining? ;)

Serieus: het lijkt erop dat er op de achtergrond iets gebeurd, wat dit veroorzaakt. Kortom opsporen met de juiste tools of een clean install doen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jumpman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:24:
Lid van een botnet voor coin mining? ;)

Serieus: het lijkt erop dat er op de achtergrond iets gebeurd, wat dit veroorzaakt. Kortom opsporen met de juiste tools of een clean install doen.
Voor zover ik weet niet. Mocht dit op de een of andere vage manier toch het geval zijn hoe kom ik hier dan achter en welke tools kun je me aanraden.
CuBras schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:20:
Ik had laatst een probleem dat de koeler van mijn video kaart flink begon te blazen. Ik had zelf een virus te pakken.

Download Kaspersky Live CD en brand deze op een CD of USB. Boot deze voor je windows en scan je gehele systeem.
Misschien dat dit het voor je oplost.
Ik heb een betaalde versie van Kaspersky op mijn laptop en doe elke week een volledige scan, maar ook op deze scans is niets te zien.
Termi schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:19:
De foutmelding verwijst in dit geval naar iets met NVidia, vanwege de naam nvlddmkm.sys. Heb je de complete stuurprogramma's van de nvidia geforce 740m al eens verwijderd en de officiele (stabiele) geinstalleerd. Met verwijderen, bedoel ik ook, het register schoonmaken.
Ik maak me niet zo een zorgen om mijn GPU ondanks dat deze misschien toch het probleem veroorzaakt, maar ik verwacht het absoluut niet.

Wat jumpman schreef kwam het meeste in de richting tot nu toe.
Bedankt voor de snelle reacties :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 22:32

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:43:
[...]

Voor zover ik weet niet. Mocht dit op de een of andere vage manier toch het geval zijn hoe kom ik hier dan achter en welke tools kun je me aanraden.

[...]

Ik heb een betaalde versie van Kaspersky op mijn laptop en doe elke week een volledige scan, maar ook op deze scans is niets te zien.

http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk

[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 18-06-2014 00:46 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3DDude schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:45:
[...]

http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk
Bedankt voor de optie, ik zal het morge vroeg direct proberen en kijken of dat een verschil maakt met de normale scans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:43:

Ik maak me niet zo een zorgen om mijn GPU ondanks dat deze misschien toch het probleem veroorzaakt, maar ik verwacht het absoluut niet.
Maar desondanks kan het geen kwaad om op z'n minst even te kijken of je een recente driver versie hebt.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:56:
[...]
Maar desondanks kan het geen kwaad om op z'n minst even te kijken of je een recente driver versie hebt.....
Nu net gecheckt en heb de oude driver nogmaals verwijderd en de nieuwste van de nvidia website gedownload en geinstaleerd. Merkt tot nu toe nog geen verschil maar meestal duurt het even totdat het geheugen vol begint te lopen dus ik zal het even een half uurtje de tijd geven. :P

Na nog geen 10 minuten zit alweer op een 3.2gb terwijl ik direct na starten normaal op de 1.9gb zit, dus het heeft helaas niet geholpen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Kaspersky Live CD net op een schijfje gezet maar heb vanavond pas tijd om hem via de CD te laten booten dus ik hou jullie op de hoogte zodra die klaar is.

Edit:
Kaspersky Live CD net laten lopen en nu afwachten of ik een verschil ga merken. :p

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okey even een update, De Kaspersky Live CD heeft niets geholpen en de hoeveelheid ram dat in gebruik is loop net als voorheen nog steeds op. Momenteel zit ik op 4gb van de 8gb met alleen mijn internet open. Alle andere mogelijke suggesties zijn dus nog altijd meer dan welkom.

Edit:
Na nog verder zoeken kwam ik erachter dat ook windows 8.1 gebruik maakt van prefetch, dus ik heb mijn prefetch lijst maar eens geleegd en de instellingen hiervan in de registry veranderd(prefetch compleet uitgeschakeld). Momenteel blijft het geheugen rond de 2,6gb hangen met niets anders dan mijn bureablad open. Zal morgen in de loop van de dag eens verder testen en ben eens benieuwd.
Verder heb ik mijn ram (8gb) ook maar eens om te testen tot de volle 100% gevuld en de laptop zo eens een 5 minuten laten staan, het resultaat waren geen bluescreens dus dat is al een vooruitgang maar nu hopen dat dit ook zo blijft.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 14:08
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:50:

Edit:
Na nog verder zoeken kwam ik erachter dat ook windows 8.1 gebruik maakt van prefetch, dus ik heb mijn prefetch lijst maar eens geleegd en de instellingen hiervan in de registry veranderd(prefetch compleet uitgeschakeld). Momenteel blijft het geheugen rond de 2,6gb hangen met niets anders dan mijn bureablad open. Zal morgen in de loop van de dag eens verder testen en ben eens benieuwd.
Verder heb ik mijn ram (8gb) ook maar eens om te testen tot de volle 100% gevuld en de laptop zo eens een 5 minuten laten staan, het resultaat waren geen bluescreens dus dat is al een vooruitgang maar nu hopen dat dit ook zo blijft.
Dat is een goede oplossing. Je kan het inderdaad verkleinen/vergroten. Hou het even in de gaten. Als het goed is, dan kan dit je probleem verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar uurtjes testen moet ik helaas concluderen dat ook dit niets heeft geholpen. Op dit moment is nog altijd net zoals voorheen de gebruikte hoeveelheid RAM aan het oplopen :( momenteel zelfs 5GB met alleen bureaublad en internet open. Als iemand nog meer suggesties heeft wat mijn probleem kan veroorzaken of verhelpen hoor ik die graag want zelf heb ik geen flauw idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen. Bedankt voor alle hulp tot zover.

Edit:
Eventueel kan ik nog een paar screenshots toevoegen van mijn taakbeheer als iemand hier iets aan heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, ook in windows 8.1, nu bleek dat in mijn geval een memory leak te zijn. Ik kreeg zelf geen bluescreens, maar mijn geheugen liep wel steeds tegen de 95% aan. linkje naar omschrijving en oplossing: http://damjank.blogspot.be/2012/11/windows-8-rtm-memory-leak-ndusys_15.html

Dit is een wilde gok, vooral gebaseerd op het oplopende geheugengebruik, ik heb zelf namelijk geen bluescreens gehad. Maar, mogelijk helpt het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vengeful schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:48:
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, ook in windows 8.1, nu bleek dat in mijn geval een memory leak te zijn. Ik kreeg zelf geen bluescreens, maar mijn geheugen liep wel steeds tegen de 95% aan. linkje naar omschrijving en oplossing: http://damjank.blogspot.be/2012/11/windows-8-rtm-memory-leak-ndusys_15.html

Dit is een wilde gok, vooral gebaseerd op het oplopende geheugengebruik, ik heb zelf namelijk geen bluescreens gehad. Maar, mogelijk helpt het. :)
Zeer bedankt voor de link en ben het nu aan het testen. Ik heb al een paar dagen geen bluescreens meer gehad maar dacht dat ik het toch zou vermelden in het topic in het geval er een verband was tussen de 2. Was langzaam aan zelf ook al aan het denken aan een memory leak :p maar als dit hem is heb je me een hoop tijd en stress bespaard ;) Nu alleen nog wachten en kijken of ik verschil ga merken.

Edit:
Nog steeds geen verschil dus ik zal verder moeten gaan zoeken. Ik verwacht dat het een memory leak is maar ben hier niet 100% zeker van. Eventuele andere opties en suggesties zijn nog altijd welkom.

Edit:
Ik heb met behulp van poolmon.exe de volgende lijst tevoorschijn weten te toveren.
https://www.dropbox.com/s...-6-2014%2021-13-31-15.jpg
Nu ben ik verder niet bekend met poolmon.exe dus als iemand hier misschien iets uit op kan maken of me verder kan helpen zou ik dit zeer waarderen. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een belangrijke update.
Na ongeveer 6 uur gelopen te hebben is de laptop net gecrashed. Ik heb echter wel tot aan de crash de processen en de hoeveelheid ram die in gebruik was in de gaten gehouden. Nadat task manager aangaf dat 7,1gb aan ram in gebruik was met alleen bureaublad (en natuurlijk task manager) heeft het 20 seconde geduurd voordat de reacties zeer traag werden. Na nog een minuut heeft de laptop ongeveer 2 minuten vast gehangen. Toen de laptop weer reageerde duurde het slechts 5 seconde voordat ik een zwart scherm kreeg, geen meldingen of niets en dat mijn toetsenbord en muis ook niet meer reageerden. Wel interessant was dat windows vlak voor het traag worden met de melding kwam dat ik mijn meest recente password in moest geven. Dit is echter de eerste keer dat de laptop hierom vraagt dus ik weet niet in welke maten ik dit als ernstig moet beschouwen.
Nogmaals even op een rijtje:
- trage reactie
- vasthangen
- even paar tellen reageren
- zwart scherm en zowel toetsenbord als muis reageren niet
(de volgende dingen heb ik opgemerkt na het zwarte scherm/heb ik ondernomen)
- ventilatie draaid op volle toeren terwijl de laptop absoluut niet warm is
- veranderingen in snelheid van de ventilator
- ingedrukt houden van de aan knop totdat de laptop uitging en toen opnieuw opgestart (15 minuten na zwart scherm)

Nog een aantal dingen die ik heb opgemerkt voor de crash:
- 7,1gb van de 8gb in gebruik
- 7,5/15,9gb committed
- 1,0gb cached
- 683mb paged
- 637mb non-paged

Direct na restart:
- 1,2gb van de 8gb in gebruik (loopt verder op tot 1,5gb)
- 11% cpu gebruik
- 100% disk gebruik
- 1,3/15,9gb committed
- 1,3gb cached
- 182mb paged
- 110mb non-paged
- na enkele minuten zit disk tussen 0% en 50% met af en toe spikes tot 70%

Ik ben bij deze post zo specifiek mogelijk geweest met alles, dus ik hoop van harte dat iemand me met deze gegevens verder kan helpen. Indien nodig kan ik screenshots van de taskmanager toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okey nog even een belangrijke update. Gister avond heb ik de laptop 2 uur kunnen laten lopen zonder enig probleem en het hoogste geheugen gebruik (met alleen bureaublad) was slechts 1,4gb. Ik heb dit voor elkaar gekregen door alle programma's die niet hoog nodig waren in de startup uit te schakelen. Vandaag in de loop van de dag ga ik verder zoeken en toesten om er achter te komen welk programma dit heeft veroorzaakt. Zodra ik de boosdoener vind zal ik deze voor alle mensen die mogelijk hetzelfde probleem hebben hier ook even posten. :p

Edit:
Het probleem bleek in Utorrent te zitten dus ik heb de oude verwijderd en toen de laatste versie gedownload en lijkt erop dat het probleem verholpen is. Bedankt voor alle suggiesties en ik hoop dat iemand die met hetzelfde probleem komt te zitten hier wat aan heeft en zich zo een hoop stress en gedoe kan besparen. 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 15:07 ]

Pagina: 1