iPhone 5s kopen bij reseller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Sinds enige tijd zit ik te denken om over te stappen van mijn HTC One X naar een iPhone 5s.

Ik wil het toestel los kopen omdat ik al een sim-only abo heb. In de PW vielen de prijzen mij alleszins mee, zo rond de €570. De €700 die apple zelf vraagt is ruimschoots teveel voor wat ik voor een telefoon wil betalen.

Ik vraag me af hoe het kan dat de 5s soms zoveel goedkoper is bij de resellers. Ik dacht dat apple een soort contracten met de winkels had, waarin staat dat ze minimaal €699 moeten vragen. Hoe komen de resellers dan op zulke lage prijzen? Halen ze die uit het buitenland oid?

De reden dat ik het vraag, is omdat ik het niet helemaal vertrouw (too good to be true?), en er misschien addertjes onder het gras zitten als je het toestel bij een reseller voor een lage prijs haalt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:04
_Christiaan_ schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:53:
Sinds enige tijd zit ik te denken om over te stappen van mijn HTC One X naar een iPhone 5s.

Ik wil het toestel los kopen omdat ik al een sim-only abo heb. In de PW vielen de prijzen mij alleszins mee, zo rond de €570. De €700 die apple zelf vraagt is ruimschoots teveel voor wat ik voor een telefoon wil betalen.

Ik vraag me af hoe het kan dat de 5s soms zoveel goedkoper is bij de resellers. Ik dacht dat apple een soort contracten met de winkels had, waarin staat dat ze minimaal €699 moeten vragen. Hoe komen de resellers dan op zulke lage prijzen? Halen ze die uit het buitenland oid?

De reden dat ik het vraag, is omdat ik het niet helemaal vertrouw (too good to be true?), en er misschien addertjes onder het gras zitten als je het toestel bij een reseller voor een lage prijs haalt.
Hoe het komt dat die prijzen zo laag zijn kan ik je niet vertellen, misschien dat ze hem gewoon opkopen uit andere landen?

Ik kan je wel een tip geven dat je kan wachten tot oktober/november voor een nieuwe iPhone 6.
Hier wat geruchten over de iPhone 6 http://www.iphoneclub.nl/dossiers/iphone-6/
Het is aan jou natuurlijk als je het waard vind om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:46
Het zijn grotendeels deze 2 dingen:

1. Grijze import (Duitsland, Engeland)
2. Hoeveelheid al is dat niet in de tientallen bij Apple, dan moet je echt wel een containertje laten komen.

Ik weet toevallig dat als ik een iPhone via mijn eigen distri zou bestellen hier in NL dat ik ongeveer 9 tot 10% meer betaal dan bij mijn distri in Duitsland.

Heb dit al eens voorgelegd maar regels zijn regels zegt de NL distri. Mooi voorbeeld was mijn MacBook Pro 15" i7/16/512, die was bij NL Distri ongeveer 2100 euro (excl btw) maar in Duitsland kreeg ik hem voor 1929 mee (excl BTW) :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

En als je het niet vertrouwt neem je gelijk applecare erbij. Geen gezeik met garantie.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
En AppleCare kan je weer prima via eBay kopen, waardoor die ook een stuk goedkoper is dan de reguliere prijs hier in NL ;)

[AppleCare] Op eBay kopen?

Als ik trouwens de shopreviews van de goedkoopste uit de Pricewatch pak dan lijkt het inderdaad op grijze import: http://tweakers.net/shopreview/9089/aaa-a/shopreviews/
Daar staan een aantal reacties over "iemand die het vanuit huis doet", "gesimlocked voor O2 Engeland"

De 2e goedkoopste: http://tweakers.net/shopreview/9221/roccatel/shopreviews/
"kreeg een Italiaanse Note"

Zou dus heeeeel goed uitzoeken of het allemaal klopt. En liefste ophalen natuurlijk.

Voor garantie maakt het niet uit (bij een MacBook iig). Heb zelf een MacBook Air op Marktplaats gekocht. Die persoon heeft hem in Hongkong gekocht en in NL Apple Care erbij gekocht. Ik ben een tijdje terug vanwege een probleem met de laptop naar een iCentre geweest, en alles is gewoon keurig zonder vragen/problemen gerepareerd onder garantie.

[ Voor 78% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
larsiey schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:36:
[...]

Hoe het komt dat die prijzen zo laag zijn kan ik je niet vertellen, misschien dat ze hem gewoon opkopen uit andere landen?

Ik kan je wel een tip geven dat je kan wachten tot oktober/november voor een nieuwe iPhone 6.
Hier wat geruchten over de iPhone 6 http://www.iphoneclub.nl/dossiers/iphone-6/
Het is aan jou natuurlijk als je het waard vind om te wachten.
Ik heb idd ook gekeken naar de introductie van de nieuwe iPhone in oktober/november. Maar die is dan weer geruime tijd alleen te koop voor 700 euro. De 5s wordt dan uiteraard wel goedkoper maar ik heb geen zin om nog 4 maanden te wachten.

Maargoed, als het toestel via grijze import in nederland is gekomen, dan zit er toch gewoon 2 jaar garantie op? Ik heb het dan immers in nederland gekocht.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 16:06
ja de winkelier is namelijk je aanspreekpunt voor garantie. niet de fabrikant.
Pagina: 1