Net goedkoop een D-Link DIR845L op de kop getikt ter vervanging van een oud access point. Omdat deze veel meer mogelijkheden heeft dan de Sagem 3464 modem/router heb ik de laatste in bridged mode gezet en de D-link via PPPoE verbinding laten maken.
Tussen de Sagem en de D-link zit echter een switch. Er loopt dus:
- één kabel van de Sagem naar de switch
- één kabel van de switch naar de internet (WAN)-poort van de D-link
- nog eentje van de switch naar een van de poorten van de D-link zodat het interne netwerk via de D-link een verbinding kan maken met het internet.
Dat werkt zoals het moet, maar nu is mijn vraag: is deze setup wel veilig? Er zit namelijk een switch tussen de Sagem (modem) en de D-link (router). Als 'ze' dus toegang tot de Sagem krijgen kunnen ze op het hele netwerk. Als het de D-link router is die de PPPoE-sessie opzet, komt "het internet" dan enkel daar binnen en is die Sagem 'veilig'?
Ik hoop dat ik toch ietwat duidelijk ben geweest
.
Tussen de Sagem en de D-link zit echter een switch. Er loopt dus:
- één kabel van de Sagem naar de switch
- één kabel van de switch naar de internet (WAN)-poort van de D-link
- nog eentje van de switch naar een van de poorten van de D-link zodat het interne netwerk via de D-link een verbinding kan maken met het internet.
Dat werkt zoals het moet, maar nu is mijn vraag: is deze setup wel veilig? Er zit namelijk een switch tussen de Sagem (modem) en de D-link (router). Als 'ze' dus toegang tot de Sagem krijgen kunnen ze op het hele netwerk. Als het de D-link router is die de PPPoE-sessie opzet, komt "het internet" dan enkel daar binnen en is die Sagem 'veilig'?
Ik hoop dat ik toch ietwat duidelijk ben geweest