windows 8.1 enorm veel code 39

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdh
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-07-2023
Beste Tweakers,

Deze avond wou ik mijn pc heropstarten (ik was iets aan het installeren), na het opstarten werkte men toetsenbord en muis niet meer (geen ledjes, ook gene reactie, ook niet na opnieuw aansluiten).
Mijn toetsenbord en muis werken wel nog in de bios (asus z87a)

Toen dacht ik er aan om een oud toetsenbord aan te sluiten (ps2 connector?) en die deed het wel, ik kan me daarmee aanmelden. :)
Dan ben ik bij device manager gaan kijken en zie ik een hele hoop gele uitroepingstekens, allemaal code39. Ik heb geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren vanaf cdrom (want realtek netwerk werkt ook niet meer) maar dat lukte niet.

Zou mijn moederbord kapot zijn? of zou het enkel aan windows liggen?

De onderdelen (die ik me kan herinneren) zijn intel usb...; microsoft sound, nvidia sound, micosoft streaming clock,....

Edit van 23.46, ik heb mij op een usb stick gemaakt met ubuntu -14.04, daar werkt voor zover ik weet alle hardware op. :s :)

[ Voor 6% gewijzigd door chrisdh op 18-06-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:02
Snelste is gewoon een reinstall doen ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:58
Ramon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:07:
Snelste is gewoon een reinstall doen ;)
Dat is geen oplossing, maar een last resort. Je weet niet of TS de middelen hiervoor heeft of dat hij bij zijn data moet blijven kunnen.

TS:

Aangezien je hardware wel werkt op Linux, probeer er eens achter te komen of je je mobo drivers kan her installeren?
Check misschien ook even op virussen via Kaspersky Live cd (deze boot je voor je Windows).

[ Voor 10% gewijzigd door CuBras op 18-06-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:56
Super vervelend, had ik twee weken terug ook. Ook het touchscreen werkte niet meer.
Als je Windows 8 in veilige modus opstart, kun je je muis en toetsenbord waarschijnlijk wel gewoon gebruiken.
Dus, opstarten in veilige modus, apparaatbeheer openen, daarna alle usb host controllers verwijderen (probeer die van je toetsenbord/muis dus als laatste te doen, ik kwam erachter m.b.v. trial-and-error...), daarna alle usb apparaten verwijderen, computer opnieuw opstarten en dan de apparaten één voor één weer aansluiten.
Gek genoeg moest ik dit vier keer doen, de eerste keer had ik alleen touchscreen, de tweede keer alleen muis, de derde keer niets en de vierde keer alles. Het is een wazige bug die alleen in Windows 8 voor komt en waar nog geen echte oplossing voor is... Hopelijk werkt het bij jou wel in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kun je geen herstelpunt terugzetten? Weg van de minste weerstand waarschijnlijk.

Anders zijn denk ik je drivers inderdaad ergens door om zeep geholpen. Via Google kom ik genoeg tegen aan mogelijke oplossingen, probeer eens wat (stuk kan het niet meer ;)).

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Heb je de cd-rom van je moederbord nog? Zo ja, start deze dan als je in Windows bent, en installeer de drivers van de missende onderdelen zoals je netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdh
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-07-2023
Ik heb geprobeert met de cdrom van mijn moederbord, maar ik kan gene drivers installeren, blijkbaar heb ik al de nieuwste drivers etc. :s :p

Ik heb nu sfc /scannow laten lopen, volgens die is alles ok met windows
Ik heb ook windows defender laten lopen, (die zichzelf natuurlijk niet kan updaten) volgens die heb ik ook geen virussen ofzo.
volgende stap is die cd van kaspersky :)

Als dat niets oplevert ga ik winows 8 refresh eens proberen (daarmee zou ik geen gegevens verliezen blijkbaar, enkel instellingen)

EDIT:

Ik heb het probleem gevonden! Ik heb het logboek (ben de juiste naam even kwijt) doorgenomen, en er stond hier en daar "driver libusb0 failed to load for the device" ... ik had gisteren nog libusb geinstalleerd ivm een microchip pic tutorial, en totaal niet bij stilgestaan dat het daar kon aan liggen 8)7 , gewoon uninstall doen en daarna enkele drivers opnieuw installeren.

Kben blij dat ik geen format C moet doen :9

[ Voor 29% gewijzigd door chrisdh op 18-06-2014 18:31 ]

Pagina: 1