Toon posts:

[FreeSco] Hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een P166'je met 48Mb ram staan met een 1,2Gig HD erin die als router moet fungeren.
Ik heb vanmiddag de HD geformateert en DOS + FreeSco erop gezet maar via de manual kom ik er niet uit

het moet er zo uit gaan zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 Ethernet Modem
  |
 Router(FreeSco)
  |
 Hub
  |
  |--Client 1
  |--Client 2

Als iemand een goede manual voor mij heeft ik zou hem erg dankbaar wezen.

bvd

virtual

De NIC's in de Gateway is er 1 van 3Com en 1 van Unex

Verwijderd

Heb je de standaard manual van freeSCO al doorgebladerd; die liet bij mij aan duidelijkheid weinig te wensen over, zeker als je alleen maar een routertje wilt maken, of moet'ie ook nog allerlei andere dingen doen.

Als het alleen maar als doorgeefluikje bedoeld is, heb je de harde schijf ook niet eens nodig (maakt lawaai, wordt warm en kan alleen maar kapot geen). Start je computer op met de freeSCO-flop en volg de aanwijzingen, zou ik zeggen. Voor een eenvoudige installatie wijst het zichzelf.

Verwijderd

Op zo'n bak freesco???

Hoezo niet kijken naar de hardware en dan een linux distibutie pakken.

Redhat 7.1 & Mandrake 8.0 draaien er ook op, alsmede Debian 2.2r3. Echt zonde om daar freesco op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is bedoelt om 't Inet te sharen en internal file sharing (dus dat ik van de 2e en 3e pc files kan afhalen en uploaden en vice versa)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb ook nog een tijdje Slackware erop gehad maar dat lukte me niet ondanks allemaal hulp van kennisen, de pc's wilden elkaar gewoon niet zien dus daarom maar FreeSCO gaan proberen en natuurlijk, daar ook weer problemen *zucht* 't leven zit ook niet mee ;(

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 21:20 schreef virtual het volgende:
Het is bedoelt om 't Inet te sharen en internal file sharing (dus dat ik van de 2e en 3e pc files kan afhalen en uploaden en vice versa)
Zonde om Freesco te nemen. Neem gewoon een echte linux distro.
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/23
Slackware is ook de moeilijkste.

Probeer eens Debian of redhat

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Op zondag 10 juni 2001 21:20 schreef Zemanova het volgende:
Op zo'n bak freesco???

Redhat 7.1 & Mandrake 8.0 draaien er ook op, alsmede Debian 2.2r3. Echt zonde om daar freesco op te zetten.
Ik heb hier een w2kadv server/mandrake7.2/win98 bakkie als router en www server etc...
Ook heb ik een disk met een werkende freesco erop voor als alles verteerd gaat(dat zou natuurlijk ooit is kunnen gebeuren >:)

En als je het nog nooit heb geinstaleerd is het natuurlijk wel goed om even te kijken wat het is natuurlijk

McFraGG de gekste !!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Op zondag 10 juni 2001 21:20 schreef Zemanova het volgende:
Op zo'n bak freesco???

Wat is er mis met freesco op een pentium 166? Ik denk dat dat niet zo heel verstandig is, omdat er bij het configureren van een uitgebreide linux distributie aardig wat komt kijken. Configureer je het maar zo zo , dan is het vragen om problemen.

Heb je btw al die nederlandstalige manual op freesco.org doorgekeken?

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 21:24 schreef RaR het volgende:
Ik heb hier een w2kadv server/mandrake7.2/win98 bakkie als router en www server etc...
Ook heb ik een disk met een werkende freesco erop voor als alles verteerd gaat(dat zou natuurlijk ooit is kunnen gebeuren >:)
Als je w2k hebt kan het idd wel eens mis gaan :P
Ik heb zelf 2 debian servers. Zolang er geen hardware problemen zijn blijven ze wel online. En mochten er hardware problemen zijn, heeft een freesco diskette ook geen nut.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 21:32 schreef LAN het volgende:
Wat is er mis met freesco op een pentium 166?
Niets natuurlijk, maar ik vind het wel zonde.

Anyway, misschien is het een goed idee om een freesco diskette te maken, en er later eens debian of redhat op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op zondag 10 juni 2001 21:23 Slackware is ook de moeilijkste.
Ik vraag me af waarom iedereen zegt dat 't zo moeilijk is ... 'k heb ook nog Slack 7.1 op deze Pc staan (P3 800Mhz,) werkt perfect alleen 't Inet sharen lukt me gewoonweg niet.

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Op zondag 10 juni 2001 21:35 schreef Zemanova het volgende:

[..]

Niets natuurlijk, maar ik vind het wel zonde.

Anyway, misschien is het een goed idee om een freesco diskette te maken, en er later eens debian of redhat op te zetten.
Yup, goeie oplossing

hier even de link van die nederlandse manual
http://www.freesco.org/articles/freesco-dutch.pdf

ow ja, wel makkelijk om die schijf eruit te halen (natuurlijk stiller), gewoon freesco op flop, niet moeilijk doen (:

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

[b] En mochten er hardware problemen zijn, heeft een freesco diskette ook geen nut.
das ook waar...
het is eigenlijk mijn bedoeling om internet toch door het huis te kunnen verspreiden..

freesco vindt ik gewoon retegek...daarom B-)

McFraGG de gekste !!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:05
eSmith schijnt ook wel een aardige router te zijn en is misschien ook watmeer in overeenstemming met de specs van je pc?

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Pagina: 1